Winkelmand toevoegen aan statische website.

1
Samen met een vriend spelen we al een tijdje met het idee om iets voor onszelf te gaan doen. Onlangs kwamen we in contact met een leuk product. Hebben dus maar besloten gewoon in het diepe te duiken en willen dit in het oranje naar Nederland halen. Met het oog op het aankomende EK is er echter haast bij gemoeid.

De bedoeling is om het primair via het internet te verkopen. Het is een simpel product in 3 varianten. Een volledige webshop is dus echt overkill. Veel meer dan een net formulier met een goede ideal koppeling is al genoeg voor de front end en in de backend willen we natuurlijk de voorraad en bestelling goed kunnen regelen.

Nu is dit allemaal goed mogelijk binnen bestaande cms systemen. (Opencart, Prestashop, oscommerce, drupal en weet ik veel wat nog meer) Of diensten als shopify en bigcartel. De laatste hebben meestal als nadeel dat je de boel behoorlijk uit handen geeft, wat zonde is aangezien ik prima in staat ben zelf de website te bouwen.

Een statische website maken lukt mij heel goed, html en css zijn als m'n moedertaal. Zodra het dynamischer wordt krijg ik echter al snel pijn aan m'n hoofd.

De meeste cms systemen die ik ken en uitgeprobeerd heb zijn ten eerste heel geavanceerd en zijn meer toegespitst op grotere webwinkels met veel categorieën etc. Dat is op zich nog wel te overkomen. Het grootste probleem heb ik met het feit dat het cms de basis is dat je naderhand naar wens kunt aanpassen.

Eigenlijk wil ik het juist andersom doen. Dat ik zelf gewoon een nette statische website maak. En vervolgens d.m.v. een bestaande oplossing een winkelmandje en betaalopties toevoeg. (Graag met opties voor couponcodes) Wat is hier in jullie ogen de beste (betaalbare, of nog liever open source) oplossing voor?

Re: Winkelmand toevoegen aan statische website.

2
Ik zou voor prestashop gaan. Daar werk ik ook mee, dus als je vragen hebt kan ik die snel voor je beantwoorden. (als ik het antwoord heb iig )

Als je goed bent met css kun je gewoon de presta modules haken waar je maar wil. Maar ik zou een template pakken die het beste bij je wensen aansluit en dan alles strippen wat je niet wil hebben en dingen toevoegen die je wel wil hebben.

Wat betreft je producten. Kun je prima weinig producten managen met presta en voorraad beheer zit er standaard bij.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Winkelmand toevoegen aan statische website.

6
Hoe je het ook wend of keert met een statische website (@Tanya Joomla etc. is ook dynamisch) zal je een heleboel moeite moeten doen om aan alle eisen te voldoen die een webwinkel met zich meebrengt.

Dus ook al lijkt het nu makkelijker om een statische website te maken met daarin een winkelwagentje is het denk ik makkelijker om direct aan de slag te gaan met een echte ecommerce site.

Als CSS al geen geheimen voor je heeft dan is de vormgeving net zo makkelijk te doen als bij een statische website. Misschien zelfs nog makkelijker aangezien de divs en classes er allemaal al inzitten.

Voor het gemak denk daarbij aan pakketten zoals de al genoemde Prestashop of één van de andere open source pakketten zoals Zen Cart, osCommerce, OpenCart waarvoor veel standaard modules gratis zijn te verkrijgen voor iDEAL etc.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Winkelmand toevoegen aan statische website.

7
Voor slechts een (of een paar) product(en) is er voor iemand die handig is met HTML een gratis editie van Mals' shopping cart. Eeen simpel tabelletje op elke gewenste plek invoegen en klaar is kees. Is ook in het Nederlands en er is meen ik ook een iDealmodule voor. Ik heb er vroeger mee gewerkt maar ben overgestapt naar ZenCart vanwege het aantal producten.