Slechte service

1
Gaat meer over andere webwinkel, maar ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik kocht op zondagavond 26 februari iets in een webshop t.w.v. ca. 25 euro (meerdere artikelen). Ik heb dit Ideal betaald (!).
Vervolgens hoor ik niks meer, behalve een bevestiging via e-mail, zo'n standaard ding. Op 29 februari werd ik wel heel ongeduldig en mailde ik de webshop met de vraag hoe/wat. Uitleg: er is iets in privé-omstandigheden gebeurd én het is druk waardoor orders blijven liggen. Niet aan toegekomen, etc. Kortom, ik moet afwachten. Vervolgens krijg ik vrijdag 2 maart de melding dat het verzonden is. Zaterdag vol spanning de post afgewacht, niks..Maandag, niks. De postbode is vandaag al geweest, wederom niks. Ik baal er ontzettend van en heb wederom gemaild.

Kijk, 't is natuurlijk ontzettend vervelend dat er iets ergs gebeurd is, maar is het dan niet klantvriendelijk om klanten van lopende orders op de hoogte te stellen van de vertraging? Wat zouden jullie doen in dat geval (al webshop-eigenaar). En als klant? Zou je dit pikken..? Jullie zullen begrijpen dat de desbetreffende webshop voor mij afgedaan heeft na 1,5 week wachten op een Ideal betaalde bestelling...

Re: Slechte service

2
Ik denk dat jullie Nederlanders in een luxe situatie zitten.
Wij als Belg vinden het niet abnormaal als we 1 of 2 weken moeten wachten op een levering.

Ik snap het wel als er staat dat ze leveren binnen de 24 uur, anders zou ik toch proberen er begrip voor te hebben.

Re: Slechte service

3
Ik ben het met Veke eens, ik denk dat je best iets geduldiger mag zijn. Vraag eventueel met welke dienst de bestelling verzonden is en of er een traceerbare code op de zending zit zodat jij de zending online kan traceren. Ook PostNL doet er soms 3 of 4 werkdagen over om een pakket te bezorgen, ook al is 1 werkdag de norm. Als webwinkel eigenaar zou je dat wel moeten weten cq. ervaren hebben, denk ik.

Re: Slechte service

4
Ik was als webwinkel de klant te gemoed gekomen.
Prive omstandigheden heeft de klant niks mee te maken. imo
Als orders blijven liggen, dan kun klanten weer blij maken, door geen verzendkosten te rekenen of iets extra's bij de order doen.

Op 1 van mijn sites staat ook 2 - 4 werkdagen levertijd en er zijn mensen die na de 3de werkdagen gaan mailen en bellen.
Dan kan ik zeggen: Goh meneer/mevrouw, koop eerst een bril en ga dan lezen en daarna leren geduld te hebben.

of ik kan zeggen: Goh wat vervelend. Ik ga morgen even voor u bellen met de verzender en even voor u uitzoeken waarom het zo lang duurt.

Als iemand de moeite neemt op een post over een nare ervaring te typen, dan staat het als een paal boven water, dat de webwinkelier hier gefaald heeft.

En geduld is erg 1999 als je het mij vraagt :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Slechte service

5
vampirelord schreef:Prive omstandigheden heeft de klant niks mee te maken. imo
Inderaad, dat vond ik ook.

En geduld heb ik zeker, maar 1,5 week lijkt me wat veel..temeer omdat op hun website staat: "Directe levering na betaling".
Het gaat me niet eens zozeer om de vertraagde levering, meer om het feit dat ik niet geinformeerd wordt over het feit dát het vertraging op gaat lopen. Als mij het zelf zou overkomen zou ik mijn klanten informeren over de langere levertijd i.p.v. ze maar te laten wachten.
Ben benieuwd of het morgen wordt bezorgd..we'll see.
Wouter Hol schreef:Als webwinkel eigenaar zou je dat wel moeten weten cq. ervaren hebben, denk ik.
Mijn pakjes worden allemaal binnen 1-2 werkdagen bezorgd, nooit langer. Dus nee, daar heb ik geen ervaring mee. Uiteraard weet ik 't wel.

Re: Slechte service

6
@noukbos schreef: Het gaat me niet eens zozeer om de vertraagde levering, meer om het feit dat ik niet geinformeerd wordt over het feit dát het vertraging op gaat lopen.
Ben ik met je mee eens. Tijdens wat voor omstandigheden dan ook is het geen moeite om even een melding aan klanten te versturen of een melding op de site te plaatsen. Immers, wanneer je voor een werkgever werkt laat je hem of haar ook weten dat je niet komt door privé omstandigheden.

Daarnaast kan men wel zeggen dat je ongeduldig bent, maar een webwinkel die de klanten voorop stelt zal niet drie dagen nadat een klant een order plaatst niets van zich laten weten. (bol.com en dergelijke grote webwinkels niet meegerekend).

Daarnaast kan een levering natuurlijk wél 5 dagen duren. Bijvoorbeeld met selektvracht en dergelijke. Een pakketje met PostNL zal zowel altijd binnen enkele dagen moeten aankomen.

Vraag anders de T&T code aan de webwinkel zodat je het pakket kan volgen. Je mag er in principe wel van uit gaan dat wanneer een webwinkel iets verzend, het normaliter binnen 2 werkdagen thuis is.

Re: Slechte service

7
Het ligt helemaal aan wat gebruikelijk is voor deze winkel. Je gaf al aan dat het normaal sneller is. Je bent dus een terugkerende klant, daar mogen ze zuinig op zijn. Informeren had dan wel op zijn plaats geweest (want je bent het anders gewend en ze geven aan dat er een korte levertijd is) Wel vind ik dat als het eenmaal verzonden is dat je niet meer kwaad kunt worden op de winkel als het dan niet op zaterdag of maandag bezorgd wordt. Door middel van de trackingcode kun je controleren dat zij het uit handen hebben gegeven.

Wij hebben het (ook buiten feestdagen e.d. om) al meerdere keren gehad dat een pakket via PostNl wat op donderdag middag bij het depot werd afgegeven pas op dinsdag (!) bij de klant bezorgd werd.
PostNl is niet meer gegarandeerd binnen 2 dagen in huis helaas. Krijg je hele blije klanten van NOT :cry:

Re: Slechte service

9
Beetje consumenten vraag ?
Daar zijn andere "zeur" forums voor ;) geintje

Kort,
internet gaat via techniek
webshops worden verzorgt door mensen,
Stel de eigenaar vd shop wordt ziek.
Niemand weet of heeft de passwoorden,
dan kan er niemand reageren of de shop offline halen.

Zo kan het toch ?

We moeten in dit land eens wat meer begrip hebben.
Ook naar bedrijven toe en dat daar mensen werken en geen computers.

Dit is mijn mening.
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Slechte service

10
opabert schreef:Beetje consumenten vraag ?
Daar zijn andere "zeur" forums voor ;) geintje

Kort,
internet gaat via techniek
webshops worden verzorgt door mensen,
Stel de eigenaar vd shop wordt ziek.
Niemand weet of heeft de passwoorden,
dan kan er niemand reageren of de shop offline halen.

Zo kan het toch ?

We moeten in dit land eens wat meer begrip hebben.
Ook naar bedrijven toe en dat daar mensen werken en geen computers.

Dit is mijn mening.
Ja, men moet wellicht af en toe meer begrip hebben. Aan de andere kant vind ik dat wanneer je ergens aan begint het goed moet doen. Een webwinkel starten en twee dagen later een e-mail beantwoorden KAN NIET. Uiterlijk de zelfde dag nog.

Idem dito andere gevallen. Een artikel verkeerd meezenden kan altijd, maar dan moet je dit natuurlijk direct oplossen.

Er zijn veel te veel webshops die het maar met een korreltje zout nemen. Begin er dan gewoon niet aan.

Re: Slechte service

11
ik denk dat als ik mijn webwinkel zou runnen en e-mails gewoon helemaal niet beantwoord of pas vééél later, dat ik de boel snel op kan doeken hoor...dat heeft niks met begrip te maken. Als je als consument eerst 10 mailtjes moet sturen voor je antwoord hebt, dat is wel funest voor je webwinkel.

Re: Slechte service

12
Laten we elkaar geen mietjes noemen maar de consument verwacht tegenwoordig wel heeeeel erg veel voor nop.

Voorbeeld:
Afgelopen zondag, iemand plaatst een bestelling (circa 2200)

dinsdag ochtend 0930: een klant die boos was dat ze haar order nog niet had.

Een beetje mens met gezond verstand snapt:
1: om 2200 savonds op zondag bestellen is niet meer dezelfde dag verzonden
2: Bestelling word pas maandag verwerkt, en kan daarom dinsdagochtend om 0900 nog niet binnen zijn.


Moraal, mensen denken niet meer na. Zijn te ongeduldig om een dag te wachten.
Als men een email stuurt verwachten ze nog net geen auto-reply met correcte antwoord.

Webwinkel betekend niet 24/7 achter een emailbox zitten staren naar mijn mening!
Verzending kan gewoon een dag tegenzitten en als je om 2200 besteld op zondag moet je niet verwachten dat op maandag al binnen is.

Men spuugt altijd maar op de webwinkels welke plichten wij hebben maar een beetje gezond verstand en plichten nakomen vanuit de consument zie je steeds minder.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Slechte service

13
Maurice schreef: Voorbeeld:
Afgelopen zondag, iemand plaatst een bestelling (circa 2200)

dinsdag ochtend 0930: een klant die boos was dat ze haar order nog niet had.

Een beetje mens met gezond verstand snapt:
1: om 2200 savonds op zondag bestellen is niet meer dezelfde dag verzonden
2: Bestelling word pas maandag verwerkt, en kan daarom dinsdagochtend om 0900 nog niet binnen zijn.
Dat is wel heel bizar ja..