Handige pakket brievenbus Logixbox

1
Beste mede forum gebruikers,
Ik kwam bovenstaande brievenbus laatst tegen in een logistiek vakblad. (kijk op http://www.logixbox.nl)
Het is een brievenbus voor pakketten, zo hoef je je geen zorgen te maken als je een keer niet aanwezig bent om een pakket in ontvangst te nemen.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar het leek mij erg handig. En wou de info daarom met jullie delen.
Is er iemand op het forum die wel ervaring heeft met het gebruik van de brievenbus?
http://www.unspokenbeauty.nl/ Jouw online beautyadres!

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

2
Ik vind het zelf een matig concept. Ze stonden ook op de Webwinkel Vakdagen (wat ze daar moesten is mij een raadsel, ze zouden beter op de huishoud beurs kunnen staan).

Stof tot nadenken als je het overweegt om zo'n box aan te schaffen:
- Er kan niet getekend worden voor ontvangst dus je hebt geen zekerheid van aflevering.
- Consumenten moeten zo'n box voor 150 euro (EDIT: 169 voor de "kleine" variant, of een knallende 309 euro voor een "medium" variant.) kopen. Dat is makkelijk verdient als je buurman het pakketje voor je aan neemt of als je even naar het postservice punt fietst.
- Er passen alleen kleine pakketjes in. Grote pakketten passen alsnog niet in de box.
- Als je het toch een goed idee vind, waarom zou je niet zelf zo'n box maken?

De mensen achter Logixbox zijn trouwens erg van het spammen. Ze hebben menig logistiek forum of site al voorzien van de nodige ongewenste berichten met promotie voor hun product. Vind ik zelf al reden genoeg om überhaupt niet met ze in zee te gaan.

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

3
Wouter Hol schreef: - Er kan niet getekend worden voor ontvangst dus je hebt geen zekerheid van aflevering.
Dat kwam inderdaad ook bij mij in m'n gedachten op.
Het is dus vrij nutteloos. Want vaak moet je tekenen voor een pakketzending. Tevens passen inderdaad niet alle formaten in deze doos.

Daarnaast: alsof je zo veel pakketten ontvangt dat je zo'n logixbox moet kopen.. Ben je de eerste keer niet thuis, dan maak je gewoon een afspraak voor een tijdstip dat het je wel uit komt.

Als je het mij vraagt: geldverspilling. Zowel voor consument als voor Logixbox.

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

4
Ik vind het wel handig. Ik woon in een flat en het is al diverse malen voorgekomen dat een vriendelijke medebewoner een pakket voor mij aannam om vervolgens dagenlang niet thuis te zijn (Zie je je pakket in hun hal staan kan je er nog niet bij)

Alleen zijn het wel erg kleine pakketten als ik zo het formaat van het deksel zie. En dan voor die prijs. Ik ga het niet doen maar als ze het concept beter aanpassen zodat er ook wat grotere pakketten inkunnen en de prijs iets aanpassen zou ik het zeker wel gaan overwegen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

5
Het Varaantje schreef:Ik vind het wel handig. Ik woon in een flat en het is al diverse malen voorgekomen dat een vriendelijke medebewoner een pakket voor mij aannam om vervolgens dagenlang niet thuis te zijn (Zie je je pakket in hun hal staan kan je er nog niet bij)

Alleen zijn het wel erg kleine pakketten als ik zo het formaat van het deksel zie. En dan voor die prijs. Ik ga het niet doen maar als ze het concept beter aanpassen zodat er ook wat grotere pakketten inkunnen en de prijs iets aanpassen zou ik het zeker wel gaan overwegen
Mijn redenering (nergens op gebaseerd):

- 60% van de zendingen hebben een handtekening nodig voor ontvangst. 75% van de zendingen kunnen dus niet bij jou in de logixbox worden gedropt.
- 70% van de chauffeurs weet niet dat zo'n logixbox bestaat en dat je er pakketjes in mag doen.

Uiteindelijk effect? De bezorger zal gewoon aanbellen en wanneer je niet thuis bent gewoon een briefje achterlaten. Daarnaast is tijdvaklevering steeds meer in opkomst. Dit lijkt mij veel meer geschikt dan zo'n logixbox.

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

6
RicardoV schreef:
Wouter Hol schreef: - Er kan niet getekend worden voor ontvangst dus je hebt geen zekerheid van aflevering.
Dat kwam inderdaad ook bij mij in m'n gedachten op.
Het is dus vrij nutteloos.
Dat is nu de situatie maar is natuurlijk makkelijk aan te passen als kluisjes doorbreken. Digitaal tekenen bijvoorbeeld? Een RFID chip van het pakket die matcht met de brievenbus waardoor er automatisch digitaal getekend wordt? Ik brainstorm maar wat, maar het lijkt me niet dat je de huidige situatie moet zien als reden dat iets nieuws niet door kan breken.

Als ecommerce factor drie populairder wordt, hebben we straks file in de woonwijk door alle bezorgers die ook nog eens voor niets komen als je niet thuis bent. Kluisjes geloof ik dus wel in maar momenteel sta ik ook iets positiever tegenover de kluisjesmuren met cijfersloten van Amazon in de UK of DHL in Duitsland.
Nu op mijn weblogs:

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

7
Wouter Hol schreef:Ik vind het zelf een matig concept. Ze stonden ook op de Webwinkel Vakdagen (wat ze daar moesten is mij een raadsel, ze zouden beter op de huishoud beurs kunnen staan).

Stof tot nadenken als je het overweegt om zo'n box aan te schaffen:
- Er kan niet getekend worden voor ontvangst dus je hebt geen zekerheid van aflevering.
- Consumenten moeten zo'n box voor 150 euro (EDIT: 169 voor de "kleine" variant, of een knallende 309 euro voor een "medium" variant.) kopen. Dat is makkelijk verdient als je buurman het pakketje voor je aan neemt of als je even naar het postservice punt fietst.
- Er passen alleen kleine pakketjes in. Grote pakketten passen alsnog niet in de box.
- Als je het toch een goed idee vind, waarom zou je niet zelf zo'n box maken?

De mensen achter Logixbox zijn trouwens erg van het spammen. Ze hebben menig logistiek forum of site al voorzien van de nodige ongewenste berichten met promotie voor hun product. Vind ik zelf al reden genoeg om überhaupt niet met ze in zee te gaan.
- Een handtekening is ook zeker geen zekerheid van aflevering.
Iedereen kan een kruisje zetten...ook blijkt dat veel chauffeurs gewoon zelf een krabbeltje zetten.
- In de B-Topbox-XL passen pakketten van 46,5 x 31,5 x 66 cm.
Is toch een redelijke afmeting.

Wouter, als jij vindt dat je op fora geen promotie mag maken voor een bedrijf, is het wel erg hypocriet dat je zelf dit forum gebruikt om stemmen te ronselen voor jouw onderneming...

Re: Handige pakket brievenbus Logixbox

9
In toevoeging op vampirelord:

Koen, jij kiest er voor om vaak bewust over jouw product te praten en te linken naar jouw site in reacties op blogs en forums, ik kies er in dat geval voor om bewust niet met jou zaken te doen, alleen al vanwege die manier van reclame maken -los van het feit dat ik niet geloof in dit product-.

De handtekening is, op dit forum in elk geval, de enige plek waar je schaamteloos reclame voor jezelf mag maken en zelfs een link naar je site mag plaatsen. Dus, voel je vrij om dit ook te doen voor de Logixbox.

Maar laten we de discussie over marketingstrategieën en de gevolgen daarvan achterwege laten en het in dit topic over de logixbox zelf houden.