Garantie wilt toch iedereen?

1
Ik vroeg me af of dit wel eens vaker voorkomt bij andere webwinkels.

Situatie:
Klant heeft een product waar na enige periode iets aan mankeerde. Gevalletje garantie leek mij.

De klant heeft op zijn melding van het gebrek een zeer goede (naar mijn mening) oplossing gekregen. Namelijk het volledig vergoeden van de verzendkosten en een nieuw identiek product gratis toegestuurd te krijgen.

Maar na dat mailtje nooit meer iets van de klant gehoord.

Toen ik dit andere personen liet weten kwam direct de reactie: '' het zal wel niet echt kapot zijn geweest en hij/zij zal wel geprobeerd hebben om zonder het product terug te hoeven te sturen een nieuwe te ontvangen. ''

Nou was dat niet mijn eerste gedachte. Want het is toch algemeen bekend dat je een defect product terugstuurt en daarna pas een nieuwe krijgt? Immers moet het defect eerst geconstateerd worden.

Is het bij jullie weleens voorgekomen dat de klant op zo'n wijze niets meer laat horen? Ga je er dan vanuit dat de klant geen antwoord heeft gestuurd, of wellicht dat de mail per ongeluk niet terecht is gekomen? Want dat zou natuurlijk ook kunnen.

Re: Garantie wilt toch iedereen?

2
Ik zou niet meteen zo negatief denken. Het ligt ook aan de waarde en nut van het artikel. Ik kan me voorstellen dat de klant een probleem wel meldt want een mailtje is zo gedaan, maar geen zin heeft om het artikel in te pakken en naar het postkantoor te brengen. Toch soms een heel gedoe, zeker bij een artikel die je amper echt gebruikt.
Nu op mijn weblogs:

Re: Garantie wilt toch iedereen?

4
wij hebben het vaak met kleding die niet blijkt te passen, maar men wil dan graag eerst het andere maatje eerst ontvangen voordat de andere wordt terug gestuurd. Op het moment dat je dan aangeeft dat we de andere (nieuwe maat) pas verzenden als het niet passende kleding stuk weer retour is hoor je niks meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.