Webshop met pdf als koopwaar?

1
Een goedemorgen allen!

Een klant van mij wil beveiligde pdf's gaan aanbieden als koopwaar. De bedoeling is dat de klant betaald met iDeal, en vervolgens het bestand aan hem gestuurd wordt door de webshop. Lastig detail: de naam van de klant moet ook in de pdf verwerkt worden door de webshop.

Ik was begonnen met Joomla 2.5.3 + Virtuemart 2.0.2 maar ik bemerkte dat virtual goods hier niet meer inzit.

Heeft iemand van jullie een idee welke (open source) software hiertoe in staat is? Ik heb geen idee waarop ik moet zoeken, dit is vrij nieuw terrein voor me.

Alvast bedankt voor de reactie!
ttpd

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

3
Ward schreef:
ttpd schreef:Lastig detail: de naam van de klant moet ook in de pdf verwerkt worden door de webshop.
Waarom moet de naam van de klant in de PDF verwerkt worden?
Dit wil de verkoper. Zo is het wat moeilijker om de documenten illegaal te verspreiden. In het document staat dan de naam van de oorspronkelijke koper.

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

4
ttpd schreef: Dit wil de verkoper. Zo is het wat moeilijker om de documenten illegaal te verspreiden. In het document staat dan de naam van de oorspronkelijke koper.
Nou, lekkere beveiliging. Als je weet hoe je dit soort bestanden verder kan verspreiden, dan weet je ook hoe je deze "beveiliging" in 10 seconden eraf weet te krijgen.

Hoe dan ook: dit zal je wellicht een klein stukje verder helpen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

5
nescio schreef:
ttpd schreef: Dit wil de verkoper. Zo is het wat moeilijker om de documenten illegaal te verspreiden. In het document staat dan de naam van de oorspronkelijke koper.
Nou, lekkere beveiliging. Als je weet hoe je dit soort bestanden verder kan verspreiden, dan weet je ook hoe je deze "beveiliging" in 10 seconden eraf weet te krijgen.
Daarom vroeg ik er inderdaad ook naar, want voor DRM (digital rights management) bestaan verschillende oplossingen. Bij e-books worden ze bijvoorbeeld op grote schaal toegepast.

Hoe complex zijn de PDF's die worden verkocht? Documenten met een eenvoudige structuur kun je redelijk eenvoudig "on the fly" genereren met PHP. En dan kun je ook, als je klant toch eigenwijs is, de namen van de kopers erin verwerken.
StoreCore.io

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

6
nescio schreef: Nou, lekkere beveiliging. Als je weet hoe je dit soort bestanden verder kan verspreiden, dan weet je ook hoe je deze "beveiliging" in 10 seconden eraf weet te krijgen.

Hoe dan ook: dit zal je wellicht een klein stukje verder helpen.
Verspreiding van een pdf via mail is vrij simpel idd. Maar niet iedereen weet hoe je een beveiligd pdf moet bewerken. Nu weet ik ook wel dat het niet echt veilig is, maar de verkoper heeft dit in zijn hoofd en dus probeer ik uit te zoeken of er een goedkope oplossing is :)

De website die je liet zien geeft me wel wat ideetjes, maar ik zie dat geen van de oplossingen iDeal ondersteunen. Dit is helaas een vereiste...

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

7
Ward schreef: Hoe complex zijn de PDF's die worden verkocht? Documenten met een eenvoudige structuur kun je redelijk eenvoudig "on the fly" genereren met PHP. En dan kun je ook, als je klant toch eigenwijs is, de namen van de kopers erin verwerken.
Het zijn een stuk of 50 documenten, elke 1 a 2 pagina's groot. Ze bevatten bij mijn weten enkel tekst, dus de structuur is redelijk eenvoudig.

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

8
ttpd schreef:Het zijn een stuk of 50 documenten, elke 1 a 2 pagina's groot. Ze bevatten bij mijn weten enkel tekst, dus de structuur is redelijk eenvoudig.
Dan kun je de PDF's bijvoorbeeld genereren in PHP met FPDF (free PDF) of PDFlib. De downloads kun je dan ook vrij makkelijk inbouwen in tal van webshopoplossingen, zolang ze maar een unieke downloadlink opleveren voor één specifieke klant.
StoreCore.io

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

9
Wij hebben een module geschreven voor prestashop waarmee het kan. De documenten zijn in de backoffice aanpasbaar. Ook pdf's

Ik ben best bereid om die aan te bieden (ja.. gratis) als het je uit de brand helpt

maargoed.. dat is prestashop?
http://www.classymedia.nl voor websites, webwinkels, applicatie ontwikkeling (mobiel) en nog veel meer!

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

10
Alvast bedankt voor het aanbod Classymedia, ik ga eens kijken naar deze software.

Voor welke versie is je module geschikt? Ik zie dat Prestashop nog niet vertaald is in het Nederlands, ik moet even navragen in hoeverre dit een vereiste is voor de klant.

Ik loop nu alleen tegen een ander probleem aan, waar is nog niet echt bij stil gestaan had. Prestashop is een webshop, het liefste zou ik werken met een CMS + Webshop, zoals bv Joomla + Virtuemart. Dit omdat de website ook andere doelen heeft en de benodigde functionaliteit niet in een webshop zit.

Ik denk dat ik dus nog even verder moet zoeken, of met twee systemen naast elkaar werken.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Re: Webshop met pdf als koopwaar?

11
ttpd schreef:
nescio schreef: Nou, lekkere beveiliging. Als je weet hoe je dit soort bestanden verder kan verspreiden, dan weet je ook hoe je deze "beveiliging" in 10 seconden eraf weet te krijgen.

Hoe dan ook: dit zal je wellicht een klein stukje verder helpen.
Verspreiding van een pdf via mail is vrij simpel idd. Maar niet iedereen weet hoe je een beveiligd pdf moet bewerken. Nu weet ik ook wel dat het niet echt veilig is, maar de verkoper heeft dit in zijn hoofd en dus probeer ik uit te zoeken of er een goedkope oplossing is :)

De website die je liet zien geeft me wel wat ideetjes, maar ik zie dat geen van de oplossingen iDeal ondersteunen. Dit is helaas een vereiste...
Als de opdrachtgever het wilt, dan zit er vaak helaas niets anders op.

Dat smashing magazine artikel maakt ook melding van WooCommerce. Dat is een ecommerce plugin voor WP en ik weet dat daar drie verschillende iDEAL plugins voor zijn.