[vliegergigant.nl] Mijn webshop

1
Hallo MedeOndernemers!

Vorig jaar September ben ik mijn webshop VliegerGigant begonnen.
Ikzelf heb als hobby vliegeren (zowel 1 lijns - als de grote matrasvliegers) en als het slecht weer of geen vlieger weer is dan vind ik het erg leuk om met internet bezig te zijn.

Mijn webshop draait op Prestashop. Ik heb verder geen hulp gehad. Dus alles zelf uitgevogeld. Alleen de betaling wordt verzorgd door een ander bedrijf namelijk pay.nl.
Ik verzend mijn pakketjes met Postnl via Shops United. Ik ben nog steeds blij dat ik dat bedrijf heb gevonden want werkt perfect!
Het is een standaard design dat ik heb gebruikt, maar ik vind het prima passen bij mijn doelgroep en artikelen. Natuurlijk zou ik wel wat flitsenders willen maar daar hangt een prijskaartje aan.

Ik probeer zo goed als mogelijk SEO toe te passen door zoveel mogelijk relevante zoekwoorden toe te voegen. Ik vind zelf dat het prima lukt. Sta al best goed bij google.
Verder heb ik uitgevonden dat op marktplaats veel vliegers worden aangeboden en ben daar dus maar eens gaan adverteren(betaald). En dat werkt prima. Google vind ik te duur en leverde te weinig op.

Ik vraag jullie naar mijn website te kijken. En graag opbouwende kritiek te geven.


Er zijn natuurlijk dingen die ik zelf graag wil veranderen of aanpassen maar helaas ben ik nog niet zo ver gevorderd dat ik dat zelf kan doen. Helaas kan ik daarom ook niet altijd direct iets doen aan de kritiek die wordt gegeven.

Alvast bedankt!


Ps. Ik heb overal het streepjes bewust weggelaten zodat dit minder makkelijk vindbaar is in de zoekmachines!
Laatst gewijzigd door eentje op 05 april 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tinyurl is niet toegestaan. URL is verplicht in het bericht zie regels.

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

2
Ik zou nog een infopagina maken met uitleg over de verschillende types.
Nu weet een beginner niet wat hij moet kopen. (welke zijn geschikt voor een kind, welke maken mooie salto's, welke gaat ook met weinig wind, ...)

Aanbevolen producten, zou ik ook per 3 zetten, zodat je iets grotere kaders/foto's hebt en het niet zo opééngepakt lijkt.

Leuke webshop.

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

4
Eerste indruk is prima, leuke shop.

De letters bij de artikelen zijn idd wat klein en er staat veel informatie.

Bij verzenden en betalen heb je het over 'behandelingskosten', dat klinkt wat, tsja, 'medisch'..

Misschien nog een idee om speciaal een categorie voor kinderen te maken?

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

5
leuk design, ik zou er wel wat kopen alsik iets uit het assortiment nodig zou hebben.
Ik raad je ten zeerste aan om een ssl-certificaat te installeren voor klantgegevens en afrekenen.

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

6
Ik zou nog een infopagina maken met uitleg over de verschillende types.
Nu weet een beginner niet wat hij moet kopen. (welke zijn geschikt voor een kind, welke maken mooie salto's, welke gaat ook met weinig wind, ...)
Aanbevolen producten, zou ik ook per 3 zetten, zodat je iets grotere kaders/foto's hebt en het niet zo opééngepakt lijkt.
Ja dat is een goed plan. Ik ga het eerst even simpel op de website neerzetten en ga dan eens kijken of ik in HTML een soort tooltje kan maken om de beste selectie vliegers te zien.

Dat is een beetje het nadeel van zelf doen. Dat is helaas niet 1.2.3. aangepast althans ik weet (nog) niet hoe. Maar ik ga daar zeker mee aan de slag om een oplossing te vinden.
Bedankt voor je feedback
Wel een klein puntje van kritiek, veel teksten zijn vrij klein en wat moeilijker leesbaar.
Heb de teksten groter gezet maar dan past het niet meer in mijn Lay-out. Ik ga er wel aan werken samen met wat hierboven is genoemd.
Bedankt voor je feedback
Bij verzenden en betalen heb je het over 'behandelingskosten', dat klinkt wat, tsja, 'medisch'..
Misschien nog een idee om speciaal een categorie voor kinderen te maken?
Oke. Ik heb het direct aangepast. Het zijn praktisch gewoon de verzendkosten.
Daar ga ik nog eens goed over na denken. Want moet ik dan ook volwassen categorie maken of bijvoorbeeld professioneel of voor fotografie... daar zit ik een beetje mee...
Bedankt voor je feedback!
Ik raad je ten zeerste aan om een ssl-certificaat te installeren voor klantgegevens en afrekenen.
Afrekenen wordt uiteraard door SSL beveiligd door Pay.nl. Ik heb op mijn eigen website geen SSL omdat ik zoveel verhalen lees over Prestashop en SSL implentatie dat ik het niet aandurf.
Iemand die mij daarbij wil/kan helpen? Hoeft niet kosteloos natuurlijk!!!
Bedankt voor je feedback!


Todo list:

1. Aanbevolen producten voorpagina tekst aanpassen (vergroten/verduidelijken), per 3 zetten.
2. Vlieger informatie om de beste keus te maken
3. Nadenken of en hoe ik de kindervlieger categorie ga aanpakken.
4. Uitzoeken hoe het met SSL zit.
5. Logo onderkant website (VERWIJDERD) AFGESLOTEN
6. Telefoonnummer toevoegen aan contact pagina
7. Faq nakijken.
8. Mistercash logo verkleinen
9. Rechter blokken uitlijnen


Meer feedback is welkom!

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

7
- Logo onderkant website is overbodig
- Rechter column blokken zijn niet allemaal gelinieerd
- Contact bestaat slechts uit een formulier. Ik verwacht op z'n minst een telefoon nummer, adres. email en kvk nr
- Retourrecht is 7 werkdagen, geen 8 dagen. Ontvangt een klant een bestelling op vrijdag, dan zou de klant volgens jou theorie een 6 dagen zichttermijn hebben, want -zaterdag en -zondag. Colportage is 8 dagen, koop op afstand 7 werkdagen.
- Vang je graag rente of ben je lui? Geld terug storten duurt geen 30 dagen en ik mag als klant toch wel verwachten dat je dit binnen enkele dagen doet?
- De wet stelt dat je geen extra kosten in rekening mag brengen voor het beëindigen van een overeenkomst door de consument. Annuleringskosten van 1,5€ mag dus niet
- FAQ navigatie komt niet overeen met volgorde tekst
- MisterCash logo is nogal groot
- Geen SSL (al eerder genoemd)

Al het andere ben ik positief over te spreken.

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

8
RicardoV schreef:- Logo onderkant website is overbodig
- Rechter column blokken zijn niet allemaal gelinieerd
- Contact bestaat slechts uit een formulier. Ik verwacht op z'n minst een telefoon nummer, adres. email en kvk nr
- Retourrecht is 7 werkdagen, geen 8 dagen. Ontvangt een klant een bestelling op vrijdag, dan zou de klant volgens jou theorie een 6 dagen zichttermijn hebben, want -zaterdag en -zondag. Colportage is 8 dagen, koop op afstand 7 werkdagen.
- Vang je graag rente of ben je lui? Geld terug storten duurt geen 30 dagen en ik mag als klant toch wel verwachten dat je dit binnen enkele dagen doet?
- De wet stelt dat je geen extra kosten in rekening mag brengen voor het beëindigen van een overeenkomst door de consument. Annuleringskosten van 1,5€ mag dus niet
- FAQ navigatie komt niet overeen met volgorde tekst
- MisterCash logo is nogal groot
- Geen SSL (al eerder genoemd)

Al het andere ben ik positief over te spreken.

Bedankt voor je Feedback!
1. Oke dat komt op mij ToDo list te staan om eens naar te kijken.
Rechterblokken heb ik op mijn todo list gezet;)
2. Die informatie is te vinden bij Bedrijfsinformatie. Vind bij contact niet nodig om het KVK etc te laten zien. Telefoonnummer is wel goed idee komt op de ToDo list.
3. Ik dacht dat je dat zelf mag bepalen. Ik zie vele adverteren met 14 dagen op proef. Maar inderdaad hoe ik het heb er heb staan doet de klant denken dat het in de wet staat dat het 8 dagen is. Ga ik aanpassen!
4. Nou zoveel rente vang je er niet op en lui ben ik allerminst. Het is eerder om een goede termijn te geven. Wat is wel een goede termijn dan? 14 dagen? 7 dagen?
5. Oke jammer want elke gemaakte betaling kost met natuurlijk geld. Maar de wet staat daarboven dit ga ik aanpassen!
6. Vreemd eens bekijken wat ik daar op kan verzinnen en verbeteren. Dit komt op mijn ToDo list.
7. Klopt ik weet ook niet wat mij bezielde toen ik dit maakte. Ga het aanpassen!
8. Jup, Komt goed moet het even uitzoeken!

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

10
PeterPastoor schreef:Ik gebruik ook Prestashop en ssl is wel degelijk mogelijk. Er zijn echter plaatjes of modules die niet op een beveiligde server staan ofzo waardoor je een melding krijgt dat je alleen veilige software ziet.
Dat is geen probleem van het certificaat of van de shop. Die melding krijg je als de verbinding tussen browser en webshop over https is en er bepaalde content (afbeelding/scripts) niet gehost worden op de server van de webshop, maar op een andere server bijvoorbeeld keurmerk logo of tracking scripts.

Het installeren van een SSL certificaat is niet moeilijk als je één voor één de stappen volgt van je SSL provider

Re: [vliegergigant.nl] Mijn webshop

11
PeterPastoor schreef:Ik gebruik ook Prestashop en ssl is wel degelijk mogelijk. Er zijn echter plaatjes of modules die niet op een beveiligde server staan ofzo waardoor je een melding krijgt dat je alleen veilige software ziet.

Ja ik weet ook wel dat het mogelijk is maar ik lees op het forum van Prestashop zoveel dat de hele winkel verpest is en dat het niet meer goed werkt en daar ben ik bang voor!

TIPS?