Hallo forum bezoekers,
Onze webshop is sinds enkele weken online.
Wij verkopen onder meer laptops, complete computer systemen, bieden binnenkort een mogelijkheid aan om zelf je systeem samen te stellen. En randapparatuur.
Na een paar marktplaats & Adwords advertenties vallen de verkopen heel erg tegen.
We hebben tot nu toe 1 verkoop gehad. Dat was een virusscanner.
Google Analytics geeft wel geregeld een bezoeker weer die op de adwords zoekwoorden naar onze site komt. Hij kijkt daarna wat rond en vertrekt weer.
Ik hoop bij deze dat er met een zeer kritische gedachten naar mijn site kan worden gekeken.
Alvast hartelijk dank!
Website url:
https://www.pmcomputers.nl
Re: (PMcomputers) Webwinkel in computers, laptops etc, feedb
2163 people like Pmcomputers.nl.
Is het wellicht vreemd dat ik dit niet begrijp?1 verkoop totaal
Daarnaast:
- Marktplaats is niet voor iedere doelgroep
- Jouw doelgroep vergelijkt veel en zoekt de laagste prijs. Heb je een lage prijs en goede service?
- Duidelijke specificaties
- Lange levertijd. Eerste product: 10-14 dagen
- Hoge verzendkosten
De lange levertijd icm de ietswat hoge prijs zal veel potentiële kopers ertoe doen te vertrekken.
Razer Naga Mouse:
91.5€ + 8.5€ verz = 100€ + 10-15 dagen wachten
Bol.com prijs: 89€+1.5verz = 90.5€ + direct leverbaar
Waar zal jij kopen als consument?
3Tja, voor een beginnende webwinkel zijn deze prijzen niet haalbaar. Als we dit wel haalbaar willen maken moeten we investeren in een voorraad van ongeveer € 200.000.RicardoV schreef:
Razer Naga Mouse:
91.5€ + 8.5€ verz = 100€ + 10-15 dagen wachten
Bol.com prijs: 89€+1.5verz = 90.5€ + direct leverbaar
Waar zal jij kopen als consument?
Bedankt voor de kritiek!
4Ik vind de website erg netjes. Er is veel aandacht aan besteed.
Klein foutje, het is randapparatuur i.p.v. randapperatuur.
Ook een 06 nummer ben ik niet echt voorstander van. Wie ga ik treffen als ik bel en, misschien nog belangrijker, stoor ik deze persoon dan omdat hij/zij in de auto zit o.i.d.
Jouw branche is wel super moeilijk uiteraard. Mensen die gamen en pc's als hobby zien die weten ook de weg naar de prijsvergelijkers op HWI en Tweakers wel te vinden.
Om in het voorbeeld van Ricardo te blijven, de Razer muis is bij mijn favoriete shop CD-ROM-LAND € 69,95 zonder verzendkosten.
Ik zou, als ik jou was, me volledig richten op de zelf samengestelde pc's en wellicht reparatie aan huis. Een mooie folder maken en in jouw woonplaats verspreiden.
Klein foutje, het is randapparatuur i.p.v. randapperatuur.
Ook een 06 nummer ben ik niet echt voorstander van. Wie ga ik treffen als ik bel en, misschien nog belangrijker, stoor ik deze persoon dan omdat hij/zij in de auto zit o.i.d.
Jouw branche is wel super moeilijk uiteraard. Mensen die gamen en pc's als hobby zien die weten ook de weg naar de prijsvergelijkers op HWI en Tweakers wel te vinden.
Om in het voorbeeld van Ricardo te blijven, de Razer muis is bij mijn favoriete shop CD-ROM-LAND € 69,95 zonder verzendkosten.
Ik zou, als ik jou was, me volledig richten op de zelf samengestelde pc's en wellicht reparatie aan huis. Een mooie folder maken en in jouw woonplaats verspreiden.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Toevallig ben ik de afgelopen weken bezig geweest met offertes opvragen voor computers, monitoren, etc. Wij gaan in onze winkel overstappen naar een kassasysteem die op computers werkt en hebben daardoor meerdere dingen nodig.
Heel google afgezocht, maar deze website ben ik niet tegengekomen. Ik ga er eens op mijn gemak voor zitten
Heel google afgezocht, maar deze website ben ik niet tegengekomen. Ik ga er eens op mijn gemak voor zitten

6Onze hoofdgedachte is en blijft custom computers die mensen samen kunnen stellen.
7Wat ik mij altijd afvraag, hoe knok jij tegen de concurrentie? Met name op jouw gebied, volgens mij een moordende concurrentie.
Site an sich vind ik prima opgezet. Wel is de kleur wat eentonig, en die die flashbanner toont wat druk/schokkerig. Maar dat kan aan mij liggen.
Site an sich vind ik prima opgezet. Wel is de kleur wat eentonig, en die die flashbanner toont wat druk/schokkerig. Maar dat kan aan mij liggen.
8De elektronica markt en vooral de computer markt is meer dan verzadigd. Ik denk niet dat het aan je website ligt, maar aan je producten en je naam.
Vraag jezelf af: Waarom zou een klant iets bij mij bestellen en niet bij MyCom, 4launch, Mediamarkt, Coolblue, Altrend, Dixons, BCC en zo kan ik nog wel een A4tje door gaan.
Vraag jezelf af: Waarom zou een klant iets bij mij bestellen en niet bij MyCom, 4launch, Mediamarkt, Coolblue, Altrend, Dixons, BCC en zo kan ik nog wel een A4tje door gaan.
9Maar dat heb je met alles, dan wel heel veel.vampirelord schreef:De elektronica markt en vooral de computer markt is meer dan verzadigd. Ik denk niet dat het aan je website ligt, maar aan je producten en je naam.
Waarom koop je kleding bij een 'onbekende' webshop en waarom niet bij Zalando, Wehkamp, Bijenkorf of Neckermann welke alles hebben?
10Omdat er een grotere diversiteit is bij kleding dan bij computers. En een sjaal of broek voor 30 euro wil je wel gokken bij een onbekende shop, maar een pc van 500 euro, waar je ook nog eens met garantie zit. Is een ander verhaal
11Valt wel mee... voor garantie heb je altijd de fabrikant en als ik een nieuwe computer samenstel doe ik dat toch onderdeel voor onderdeel en kijk ik waar ik de onderdelen het goedkoopst kan kopen. (meestal eBay...
)

I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
12ik ga hier even vanuit de massa
Ik heb mijn pc uit in een pakket of 14 gebouwd
via 4lauch trouwens
vaak het goedkoopst
Maar on topic, als je niks nieuws verkoopt en je ook niet onderscheid, is het niet vreemd dat je verkopen tegenvallen. Je bent momenteel een speld in een hooiberg en de markt waar in je nu zit, is het hooi behoorlijk hoog gestapeld

Maar on topic, als je niks nieuws verkoopt en je ook niet onderscheid, is het niet vreemd dat je verkopen tegenvallen. Je bent momenteel een speld in een hooiberg en de markt waar in je nu zit, is het hooi behoorlijk hoog gestapeld

13Bedankt voor de goede feedback!. We zijn tot de conclusie gekomen om 100% in te gaan zetten op het samenstellen van computers. Gaming en Desktops.
14ik zou in een niche duiken, dus of 100% gaming of 100% video bewerken of 100% emailen
15Ik sluit me aan bij de vorige reacties, voor een niche, zoals bijvoorbeeld http://www.ikbenstil.nl/ is vaak wel markt.
Verder kreeg ik een beveiligingswaarschuwing toen ik je site wilde openen, ik heb een schermafdruk gemaakt indien je die wilt zien.
Verder kreeg ik een beveiligingswaarschuwing toen ik je site wilde openen, ik heb een schermafdruk gemaakt indien je die wilt zien.
16AJvR schreef: Verder kreeg ik een beveiligingswaarschuwing toen ik je site wilde openen
Idem.
17Klopt, wij hadden een SSL certificaat dat verlopen was. Nu doet de site het weer zoals het hoort. Ik heb verder de homepage aangepast en wat content toegevoegd!
18Ik vind de site niet zo heel betrouwbaar over komen, desondanks het Qshops logo. Kijk eens of je daar wat aan kan doen.
Tevens:
Tevens:
Je gebruikt u en je door elkaar in 1 zin......u samengestelde systeem, je m....
19De achtergrond is vrij grijs en de zwarte letters(blauwe bolletjes vallen er vrij veel op weg.
Je logo is lichtblauw en valt ook vrij veel weg.
Verders staat er nu dat je bezig bent met de site.
Als klant denk ik dan gelijk dat ik daar niets meer te zoeken heb.
Verders veel succes!
Je logo is lichtblauw en valt ook vrij veel weg.
Verders staat er nu dat je bezig bent met de site.
Als klant denk ik dan gelijk dat ik daar niets meer te zoeken heb.
Verders veel succes!