Webshop software voor particulier

1
Ik heb van de week dit forum gevonden en heb al allerlei berichten over webwinkelsoftware gelezen, maar kom er voor mezelf niet helemaal uit. Ik weet niet of ik (als particulier) hier goed zit, want de meeste van jullie hebben een echte winkel, zijn ingeschreven bij KvK, enz. Voor mij is een webwinkel een uitbreiding van m'n hobby (het maken van kaarten en andere handgemaakte producten). Ik heb een blog (Wordpress via hosting met eigen domeinnaam) en wil daar een webshop aan toevoegen voor de producten die ik maak. Ik gebruik nu de eShop plugin van Wordpress, maar ben daar niet helemaal tevreden over. Ik wil graag een meer 'professionele' look. Ik heb me verdiept in gratis software als osCommerce, Zen-Cart, enz. maar dat is eigenlijk geen optie omdat ik totaal geen verstand heb van het zelf programmeren. Ik heb gekeken naar gratis webwinkels zoals Mijn Webwinkel of BiedMeer, maar dan zit je met een maximaal aantal producten dat je mag plaatsen. Heb je meer dan moet je een maandelijkse fee betalen en die kosten wegen op dit moment (niet) op tegen de opbrengsten. Ik ben best bereid om geld te besteden aan het ontwerp van de webwinkel, maar doe - denk ik - liever een eenmalige investering dan een maandelijkse fee betalen. Alhoewel het misschien niet verstandig is om direct een 'grote' investering te doen. Wie heeft er een suggestie? Betaling via PayPal moet mogelijk zijn i.v.m. internationale klanten. Voor Nederlandse klanten is betaling via vooruitbetaling/overschrijving voldoende. Betalingen via iDeal zijn gezien de kosten (nog) geen optie. Stel dat je een webwinkel door iemand laat ontwerpen op basis van bijv. de gratis software osCommerce of Zen-Cart wat zijn dan de kosten waar je rekening mee moet houden? Mag uiteraard een schatting zijn, want ik besef me dat het afhankelijk is van de wensen die je hebt.
~Ingrid~

2
Wij maken een webwinkel voor 118 euro hierbij zit standaard paypal en bank overboeking inbegrepen.

Mocht je in de toekomst toch andere betalingen willen accepteren dan is er ook de mogelijkheid voor de Payment Service Provider ICEPAY.

Het bedrag van 118 euro is eenmalig en inclusief 1 jaar hosting, maar zonder domeinnaam (4,99). Je hebt bij ons wel de mogelijkheid een gratis domeinnaam aan te vragen zoals naam.shopwix.nl

Een voorbeeld vind je hier: http://www.cubecart.startict.com aanvragen kan hier: http://www.bestel.startict.com
Voor vragen kun je me ook een pm sturen.
~ Yvo

4
Dit is wat wij aanbieden:

* Eenvoudig beheer en een overzichtelijke webwinkel
* Keuze uit 100 templates of een eigen design implementeren
* Betaalsystemen: PayPal, Ogone, MultiSafepay, iDEAL, Bank Transfer
* Inclusief supersnelle en betrouwbare hosting, en domeinnaam
* Aantrekkelijke en transparante tarieven

Ideaal voor een hobby webwinkel waar geen te hoge opstartkosten mogen aan vasthangen.

Probeer de software gratis uit op onze website:
http://www.easy-webshop.net
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Bedankt voor jullie informatie. Ik zal het allemaal even op m'n gemak bekijken en vergelijken.
~Ingrid~

7
logivert schreef:LogiVert Mijn Webwinkel moet je dan even niet vergeten in je overweging mee te nemen. De basis versie kost nog geen 100,- inclusief BTW.

LogiVert Mijn Webwinkel
Als ik het goed zie, heb je Windows XP/Vista nodig en werkt het niet op een Mac. Of wel?

Bij de andere aanbieders moet ik daar nog even naar kijken. Had ik misschien eerder moeten aangeven, maar het is dus wel een vereiste dat het op een Mac werkt, want we hebben geen PC.
~Ingrid~

8
Flamsaro schreef:
logivert schreef:LogiVert Mijn Webwinkel moet je dan even niet vergeten in je overweging mee te nemen. De basis versie kost nog geen 100,- inclusief BTW.

LogiVert Mijn Webwinkel
Als ik het goed zie, heb je Windows XP/Vista nodig en werkt het niet op een Mac. Of wel?

Bij de andere aanbieders moet ik daar nog even naar kijken. Had ik misschien eerder moeten aangeven, maar het is dus wel een vereiste dat het op een Mac werkt, want we hebben geen PC.
Het is inderdaad een Windows toepassing. Het werkt niet op een Mac.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

10
Als je wat groter bent, tegen de belemmeringen van bovenstaande bedrijven aangelopen bent en serieus verder wil neem dan eens contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

11
A. Loomans schreef:Als je wat groter bent, tegen de belemmeringen van bovenstaande bedrijven aangelopen bent en serieus verder wil neem dan eens contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hoe groot is groot? Is 10 man personeel met een omzet van enkele tonnen groot genoeg?
Naast de kleine zelfstandige ondernemers die enkele bestellingen per week te verwerken hebben, heeft LogiVert onder zijn gebruikers ook bedrijven die hun dagelijkse bedrijfsvoering met het pakket doen en daarbij 10 man personeel hebben. Deze lopen niet tegen belemmeringen op en zijn ook serieus bezig.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

12
Zoals ik aangaf, ben ik een particulier die niet is ingeschreven bij KvK. Het gaat om de verkoop van handgemaakte kaarten en andere creaties en ik wil m'n webshop er net even wat professioneler uit laten zien dan de gratis eShop plugin van Wordpress die ik nu gebruik. Het gaat bij mij dus niet om een bedrijf van meer dan 10 man. Ik loop dan ook niet tegen belemmeringen aan bij de shops die hierboven genoemd worden (m.u.v. software die niet op een Mac werkt :wink:).
~Ingrid~

13
A. Loomans schreef:Als je wat groter bent, tegen de belemmeringen van bovenstaande bedrijven aangelopen bent en serieus verder wil neem dan eens contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Tegen wat voor belemmeringen loop je met osCommerce/Zen Cart/ ShopUpgraded aan?

Zou het eerlijk gezegd niet weten... onze grootste klant doet 100+ orders per dag, shop van 35+ Gb en parsetimes van 0.3 seconde op een shared hosting...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

14
Beste Ingrid,
neem gewoon rustig de tijd om te vinden wat je zoekt,
elke webshop , hoe goedkoop of duur ook , er is altijd wel een belemmering of juist dat wat je wil maar er niet inzit .
advies is dus , kijken en vergelijken binnen je budget
succes met de webshop van je keuze.

MFS

15
logivert schreef:
A. Loomans schreef:Als je wat groter bent, tegen de belemmeringen van bovenstaande bedrijven aangelopen bent en serieus verder wil neem dan eens contact met ons op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hoe groot is groot? Is 10 man personeel met een omzet van enkele tonnen groot genoeg?
Naast de kleine zelfstandige ondernemers die enkele bestellingen per week te verwerken hebben, heeft LogiVert onder zijn gebruikers ook bedrijven die hun dagelijkse bedrijfsvoering met het pakket doen en daarbij 10 man personeel hebben. Deze lopen niet tegen belemmeringen op en zijn ook serieus bezig.
Met "wat groter" bedoel ik dat het een stukje meer moet zijn dan een particulier die voor de hobby wat kaarten e.d. maakt.
Enkele tonnen omzet is leuk maar dat is zeker niet nodig hoor, wij hebben ook klanten die 10000/jaar omzetten. Daar onder is het de vraag of het voor hun zelf uberhaupt wel lonend is om een webwinkel te hebben.

Een van de belemmeringen van LogiVert noem je eigenlijk zelf al; de software is niet webbased en moet geïnstalleerd worden. Daardoor is het niet overal beschikbaar en werkt het ook niet op alle systemen..


Verder kun je bij de software die je eenmalig aankoopt of open source software weinig tot geen ondersteuning verwachten (niet dat dat raar is, het kan ook gewoon niet voor die prijzen). Toch is dat iets wat de meeste mensen, zeker als ze wat gekke dingen willen, wel nodig hebben.

Een klant van ons werkte voorheen met osCommerce maar was met alle dingen die hij zelf niet kon (een zelf ontworpen layout installeren, iDeal instellen, etc) veel meer geld kwijt dan dat ze nu bij ons zijn.
En dan hebben we het nog niet gehad over SEO, het niet van het kastje naar de muur gestuurd worden met problemen, persoonlijk advies, goede landingspagina's maken en meten wat dat die klanten doen, etc.
Zijn exacte woorden: "Leuk idee dat osCommerce. Het lijkt in eerste instantie gratis maar het kost je bakken met geld als je een en ander in wil laten stellen en uiteindelijk werkt het nog voor geen meter.."
Voor ons is het wel een compliment om te horen dat sinds ze bij ons zitten hun omzet flink is gaan groeien. Tevreden klanten, daar doe je het uiteindelijk voor he :)


Ik zeg niet dat de genoemde pakketten slecht zijn hoor maar vroeg of laat loop je gewoon tegen dingen aan. Voor een starter kan het, vanwege de prijs als je niets geks wil, echter wel ideaal zijn.

Het is eigenlijk net wat je zelf wil, hoe afhankelijk je van je webwinkel bent en wat je ambities zijn :wink:
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

16
Als je niets weet van php, css en mysql en je er ook niet bereid bent om een basiskennis daarvan te verkrijgen dan moet je niet aan open source beginnen...

Maar goede ondersteuning hoeft helemaal niet duur te zijn voor open source ik ken genoeg programmeurs die voor relatief weinig geld alles voor je kunnen doen met het allergrootste voordeel de klant blijft onafhankelijk.

Heb je wat langer de tijd dan zijn de (Nederlandse) communities van osCommerce en Zen Cart geweldig met een betere responsetijd dan menig helpdesk... :P

Een osCommerce of Zen Cart shop die voor geen meter werkt ligt niet aan de software maar meer aan degene achter de knoppen want de zwakke schakel is en blijft de 'Humanoid Interface' of in sommige gevallen de hoster.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

17
Klopt, maar nu de hamvraag: hoeveel zin heeft de gemiddelde ondernemer in het leren van php, css, mysql en het dagen doorlezen van fora e.d.?
Als de ondernemer hier al zin in heeft, hebben ze daarnaast dan nog de tijd en het inzicht om het voor elkaar te krijgen?

Als je kijkt hoeveel ondernemers er overblijven die deze vragen allemaal met "ja" beantwoorden dan zul je zien dat er al een heel groot gedeelte afgehaakt is.. De meesten zullen gewoon willen doen waar zij goed in zijn, handelen, en zich niet bezig willen houden met alle technische rompslomp.

Even een simpele vergelijking: je kunt heel je boekhouding ook prima zelf doen, waarom besteed het merendeel van de ondernemers het dan toch uit?


Ik denk dat de laatste zin van mijn vorige post zo'n beetje de conclusie is die we moeten trekken ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

18
A. Loomans schreef:Een van de belemmeringen van LogiVert noem je eigenlijk zelf al; de software is niet webbased en moet geïnstalleerd worden. Daardoor is het niet overal beschikbaar en werkt het ook niet op alle systemen..
Of dit een belemmering is, is natuurlijk helemaal afhankelijk van je behoefte. De meeste van onze klanten ervaren het juiste als een grote plus.
Verder kun je bij de software die je eenmalig aankoopt of open source software weinig tot geen ondersteuning verwachten (niet dat dat raar is, het kan ook gewoon niet voor die prijzen). Toch is dat iets wat de meeste mensen, zeker als ze wat gekke dingen willen, wel nodig hebben.
Dit is helemaal afhankelijk van de leverancier en de diensten die hij naast het pakket levert.
Het is een verkeerde conclusie om te zeggen dat open source en eenmalige aankoop gelijk staat aan "geen service".
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

19
Ik heb me net aangemeld en dit is eerst onderwerp dat ik aanklik. Mijn eerste indruk is niet best. Heel vreemd forum, waarbij een starter een vraag stelt en er vervolgens 17 reacties komen van leden die hun eigen diensten gaan zitten aanbieden en vervolgens met elkaar in discussie gaan. Hoe zit dat?