Productfotografie kleding

1
Goedemiddag,

Ik heb een webwinkel in jonge trendy damesmode. Ik gebruik eigenlijk vanaf het begin de fotos van de groothandels. Een mooi, sexy model die de kleding showt.

Maar eigenlijk ben ik inmiddels ook wel erg geinteresseerd in het zelf fotograveren van kleding.

Hebben jullie enig idee wat de benodigdheden hiervoor zijn?

En dan doel ik niet op een foto waarbij er een paspop met kleding tegen de muur aanstaat, maar eigenlijk de "zwevende" kledingstukken.
Dus de kleding op een torso/paspop terwijl je eigenlijk die er niet op ziet! Zoals bijvoorbeeld foto's bij de wehkamp.

Ik hoop op enkele tips.

Bedankt alvast.

Groet,
Desiré

Re: Productfotografie kleding

4
Wat je dan zou kunnen doen, zonder aanschaf van "professionele" studiospullen.

Om de paspop de kleding aan te laten doen en dan zorgen voor een contrasterende achtergrond kleur.
In Photoshop kan je dan bijvoorbeeld met de fill tool al een heel eind komen met het weghalen van de achtergrond.

Probeer het eens met iets zwarts tegen een witte achtergrond. Gewoon om een idee te krijgen van hoe het werkt is dit het makkelijkst.

Succes!
http://www.blitzekidz.nl
Kinderkleding en babykleding is gewoon leuk!

Ik kom hier op het forum om kennis te delen en te vergaren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.