groothandel mulder

1
ik zit met een probleem.
Nu al een maand geleden heb ik een grote bestelling gedaan bij groothandel mulder in veendam. Meteen bij ontvangst kwam ik erachter dat de producten niet overeenkwamen met wat op de webshop staat.

Dus ik heb meteen dezelfde dag een mail gestuurd dat ik de producten wil terugsturen. Geen reactie. Weer een mail. Niks.
Contactformulier ingevuld. Geen reactie.
Dus ik bellen. De persoon die erover ging was er niet, ik zou worden teruggebeld. Niks.
Weer gebeld. Zelfde verhaal.
Weer gemaild... etc.

Na nu een maand(!!) mailen en bellen zonder enig resultaat weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Als ik het gewoon terugstuur is de kans groot dat ik mijn geld niet terug krijg. Dus ben ik producten EN geld kwijt.
Ik kan er echt niks mee, ik heb ze op markplaats gezet ook meteen de dag van ontvangst: niemand reageert.

heeft iemand tips of ook (vervelende) ervaringen met groothandel mulder?
Helaas is Veendam te ver om er langs te gaan. (Groningen en ik woon in Den Haag)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: groothandel mulder

5
hmm ze bestaan dus wel gelukkig.
Nou dan ga ik gewoon alles terugsturen , dan heb ik ook een verzendbewijs van post.nl
ik heb alweer een mail gestuurd met dat ik het ga terugsturen vandaag, verwacht geen reactie, maar wil alles zwart op wit hebben mocht het een zaak gaan worden.
bedankt voor het langsrijden in elk geval :)

Re: groothandel mulder

6
Is dat wel zo verstandig om het allemaal terug te sturen?

Als je nu geen reactie krijgt, zal je na het terugsturen van je aankoop ook geen reactie krijgen.
Daarnaast zou ik als ik jou was de algemene voorwaarden eerst goed doorlezen, hoe is het retour beleid van deze groothandel?

Re: groothandel mulder

7
Ik kan geen retourbeleid vinden helaas en in de algemene voorwaarden zie ik ook niks staan erover. Volgens mij is dit wel verplicht op een webshop.

Ik heb begrepen dat algemene voorwaarden er niet zo toe doen, omdat men zich sowieso altijd dient te houden aan de wet van 'kopen op afstand'. En die wet zegt dat je binnen 7 dagen zonder reden van opgaaf een product mag terugsturen en volgens mij als zij niet op de website duidelijk zijn over retourbeleid is dit zelfs 3 maanden.

Er is inderdaad een kans dat ik ook niks meer hoor als ik het terugstuur, maar ik wil 'van die troep' af en ik hoop door echte actie te ondernemen zij ook eindelijk eens gehoor geven.

Ik ga dan rechtsbijstand maar inschakelen als ik na terugsturen nog niks hoor. Ik ga ze sowieso straks bellen voor advies.

Ik vind het zo raar allemaal, het is een groothandel die al 15 jaar bestaat en ze reageren niet eens! ik snap er niks van. Waarschijnlijk hebben ze veel grote(re) klanten en doet iemand zoals ik er niet toe.

Re: groothandel mulder

9
hmm dat klopt inderdaad.
Alleen ik ga er vanuit dat als ik een product bestel en hun leveren een ander product als dat ik besteld heb, dat ik alsnog recht heb op retour.

Re: groothandel mulder

10
goldfeeling.nl schreef:hmm dat klopt inderdaad.
Alleen ik ga er vanuit dat als ik een product bestel en hun leveren een ander product als dat ik besteld heb, dat ik alsnog recht heb op retour.
Je hebt recht op het juiste product geleverd te krijgen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: groothandel mulder

11
eentje schreef:Je hebt recht op het juiste product geleverd te krijgen.
Dat wel, maar als er een maand niet wordt gereageerd op telefoon én e-mail, kun je je oprecht afvragen of je niet achteraan moet aanschuiven bij de concurrente schuldeisers. Dat was eigenlijk ook de vraag: als ik het niet-bestelde nu retourneer, ben ik misschien alles kwijt; geld én producten.

Re: groothandel mulder

13
ik heb contact gehad met een juridisch adviseur en die zei dat ik wel recht had op 'de koop op afstand' wet en ik kon een voorbeeldbrief krijgen waarin ik mij daarop beroep.
Alleen omdat het bedrag vrij laag is (onder de 1000 euro) zijn rechtbank kosten te duur dus kan ik eigelijk niks doen als zij daar niet op in gaan. Aangezien mulder nog nergens op is ingegaan zullen ze ook wel niet op die brief reageren. Dus ik heb het opgegeven.
Ik hoop dat ik ze nog kwijtraak op marktplaats of iets dergelijks. Ik vraag er gewoon de bodemprijs voor, precies wat ik betaald heb.

Re: groothandel mulder

14
tabitha schreef:ik zit met een probleem.
Nu al een maand geleden heb ik een grote bestelling gedaan bij groothandel mulder in veendam. Meteen bij ontvangst kwam ik erachter dat de producten niet overeenkwamen met wat op de webshop staat.

Even een correctie: ook al behandeld groothandel mulder mij verschrikkelijk onbeschoft, ik ben het gelukkig niet dus wil even iets rechtzetten.
Ik had naar mijn weten crocs besteld maar op de site staat crox aangegeven, ik heb dus zelf verkeerd gekeken.

Alleen als ik op de dag van ontvangst netjes een mail stuur dat ik een ander product verwacht had dan hadden ze alsnog een reactie kunnen geven. Desnoods om te zeggen dat ik nergens recht op had. Maar gewoon me compleet negeren is natuurlijk belachelijk!

De laatste keer toen ik ze aan de telefoon had werd doodleuk gezegd: ja we hebben uw mails gelezen maar we bellen u morgen terug want dan is de leverancier hier. Niks meer gehoord uiteraard.