[GESLOTEN] Doen wij iets niet goed?

1
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Mijn naam is Claudia, ik heb een bedrijf in de beauty sector, al 12 jaar alles op het gebied van airbrush tanning. aantal jaar een salon gehad, sinds kort als leverancier en nu 2 maanden een nieuwe website met 'webshop'. bodytan.nl. Over het algemeen kopen schoonheidssalons en kapsalons bij mij, wij verkopen alleen aan bedrijven, niet aan particulieren. Sinds een maand Adwords, gemiddeld 15 bezoekers per dag op de site. Niet veel bestelling, is de website niet duidelijk genoeg?
Nu heb ik in de afgelopen 2 weken 5 (potentiele) klanten gehad die voor de eerste keer een fles vloeistof wilden bestellen maar de bestelling niet afmaken.
Wanneer wij een aanvraag krijgen via de mail antwoorden wij eigenlijk altijd binnen 1 uur. klanten hebben bij ons vaak nog inhoudelijke vragen die wij netjes beantwoorden, en afsluiten met: als u nog meer vragen heeft, horen wij het graag! Ze zijn ook al op de hoogte gebracht van de verzendkosten etc. Bij de eerste bestelling vragen wij een betaling vooraf, nadien mogen ze achteraf betalen na ontvangst van de bestelling. Ik vertel ze dus dat ik de factuur opmaak, in scan en toe mail. Zoals afgesproken ontvangen ze de factuur dezelfde dag. Maar dan hoor ik helemaal niks meer! Hebben jullie hier ervaring mee? Zijn mensen gewoon laks of doen wij iets niet goed? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Re: Doen wij iets niet goed?

2
Eerste wat ik dacht toen ik op de site kwam, is dit een webshop? Toen doorgeklikt naar producten en naar een product en zie ik een grijze knop met bestellen / informatie, niet echt een opvallend en uitnodigende kleur / knop om te klikken. Daarnaast is er geen realtime bestel process waardoor klanten blijkbaar eerst een e-mail moeten sturen om te bestellen, leven we nog in de jaren '90? Dit moet natuurlijk geautomatiseerd zijn, zoals vrijwel iedere webshop tegenwoordig is.

Als je dan toch nog wat wil verbeteren aan het formulier, zorg dat die boven de vouw van de monitor komt te staan. Bij een lage resolutie zie je bijna alleen maar contact informatie, het formulier is niet te zien. Ook wordt er helemaal niet meer gesproken over het bestellen op deze pagina.

Re: Doen wij iets niet goed?

3
Plaats je deze niet beter bij het feedback forum?

Ik denk dat je gewoon een moeilijk product hebt om online te verkopen.
Volgens mij verkoopt dit nog steeds het beste door te demonstreren op beurzen en in de salons zelf.
Ik heb ook enkele jaren airbrush tanning gedaan dus weet dat de klanten er nog steeds erg argwanend tegenover staan. Angst voor vlekken, gele kleur, afgaan op kleding,...
Bovendien blijft de vraag steeds komen "is dat wel gezond". Met een "ja" alleen overtuig je de klant daar niet van. Op je site leg je alles goed uit, maar doen je klanten dit ook naar hun klanten?
Er gaat volgens mij veel mis met salons die zomaar wat flessen bestellen en dan maar in het wilde weg spuiten zonder juiste kennis. Dus vaak hebben klanten wel terecht die angst.

Organiseer samen met je klanten info momenten bij hun in het salon wanneer ze bv gratis bij aankoop van 12 flessen, je kan bv een tanning van de benen gratis aanbieden aan hun klanten zodat die over de streep getrokken worden en van hun angst verlost zijn. En dus ook regelmatig zullen terugkeren voor een nieuwe tanning, zo verkoop jij weer meer aan je afnemers. En sta ze bij met degelijke opleidingen.
Dan gaat het volgens mij vanzelf aan het rollen...

Ik denk dat je je afnemers dus best goed bij staat. En dat je best ook regelmatig de baan op gaat om hen daarbij tegemoet te komen. Eens ze jou en je product kennen kunnen ze handig gebruik maken van je webwinkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.