Re: DHL via Shops United

33
floots schreef:Maar is Selektvracht nou echt zo slecht als ik links en rechts hoor of valt dat erg mee?
Het serviceniveau lijkt bij Selektvracht nogal af te hangen van de individuele bezorger.

Zo hadden we vroeger een dame die steen en been klaagde over alles. Niet thuis? Dan kreeg je bij de tweede bezorgpoging op je donder: waarom je de eerste keer niet thuis was (pardon?!) en dat ze jandorie twee keer moest rijden. Grote doos? Gemopper dat die amper in haar auto pastte en onbeschofte vragen over wat er dan wel niet in zo'n grote doos zat.

Nu hebben we een vriendelijke meneer die gewoon netjes en beleefd zijn werk doet. Zo kan het bij Selektvracht dus ook.
StoreCore.io

Re: DHL via Shops United

34
Ward schreef:
floots schreef:Maar is Selektvracht nou echt zo slecht als ik links en rechts hoor of valt dat erg mee?
Het serviceniveau lijkt bij Selektvracht nogal af te hangen van de individuele bezorger.

Zo hadden we vroeger een dame die steen en been klaagde over alles. Niet thuis? Dan kreeg je bij de tweede bezorgpoging op je donder: waarom je de eerste keer niet thuis was (pardon?!) en dat ze jandorie twee keer moest rijden. Grote doos? Gemopper dat die amper in haar auto pastte en onbeschofte vragen over wat er dan wel niet in zo'n grote doos zat.

Nu hebben we een vriendelijke meneer die gewoon netjes en beleefd zijn werk doet. Zo kan het bij Selektvracht dus ook.
Gaat in principe op voor ieder vervoersbedrijf.

Bij TNT heb ik echter nog geen onvriendelijke chauffeurs meegemaakt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL via Shops United

35
Inmiddels ook via SU contact gehad en die bevestigen inderdaad dat ze gaan werken via Selektvracht.

Best een domper.. rijden in eigen auto's, en de mensen die ik aan de deur heb gehad van Selektvracht was ik niet erg over te spreken. Vriendelijk op zich wel, maar toch van een ander niveau.

Ook de dame van het algemene DHL infonummer gaf dit toe...

DHL gaat de pakketten ophalen bij de klant zoals het nu ook is, en Selektvracht haalt ze bij het DHL depot op.
Ik geloof dat 3 dagen in de week op avond geleverd kan worden, en dus op zaterdag.

Zoals ik heb begrepen heeft de webwinkel bij SU de keuze tussen beide opties. Via DHL versturen, of via Selektvracht. Verschil zit in de stickers, zo kun je dus ook met beide versturen en dus de klant zelf de keus geven.

SU gaf overigens aan dat er aan de levertijd niks veranderd, terwijl de dame aan de infolijn wel aangaf dat de levertijd langer is.

Kosten nog geen idee.

Re: DHL via Shops United

37
web_starter schreef: Best een domper.. rijden in eigen auto's, en de mensen die ik aan de deur heb gehad van Selektvracht was ik niet erg over te spreken. Vriendelijk op zich wel, maar toch van een ander niveau.
Ik moet zeggen dat ik ook liever zie dat DHL het pakket aflevert dan Selekt Vracht, maar neem bijvoorbeeld Zalando die laat het ook bezorgen door Selekt Vracht. De chauffeurs van Post NL zijn vaak ook niet even vriendelijk en spreken soms geen eens goed Nederlands.

Re: DHL via Shops United

38
Ilse2010 schreef:
web_starter schreef: Best een domper.. rijden in eigen auto's, en de mensen die ik aan de deur heb gehad van Selektvracht was ik niet erg over te spreken. Vriendelijk op zich wel, maar toch van een ander niveau.
Ik moet zeggen dat ik ook liever zie dat DHL het pakket aflevert dan Selekt Vracht, maar neem bijvoorbeeld Zalando die laat het ook bezorgen door Selekt Vracht. De chauffeurs van Post NL zijn vaak ook niet even vriendelijk en spreken soms geen eens goed Nederlands.
Zalando gaat over op postnl.

Re: DHL via Shops United

42
Bij ons ook slechte ervaringen met Select vracht. Had kleren besteld bij de Wehkamp, nou die stonken enorm naar sigaretten, omdat er in de auto doodleuk werd gerookt met mijn nieuwe kleren ernaast..

Zal ook nog even gaan informeren bij SU, zit er ook niet echt op te wachten dat select vracht gaat bezorgen.

Heb trouwens de laatste tijd ook vaker dat pakketten niet bij buren bezorgd worden, hebben jullie dit ook??
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..

Re: DHL via Shops United

43
Ik hoor dat inderdaad regelmatig van klanten "ja maar de buren waren écht thuis!" en dat ze vervolgens daar niet hebben geprobeerd.

Heb het al zo vaak geprobeerd aan te kaarten, maar ze blijven zich verschuilen achter de bezorgers. De buren zullen net niet thuis zijn geweest, ze mogen alleen bij de naaste buren afleveren (terwijl een ander pakket 5 huizen verderop terecht komt ed)..

PostNL heeft als grote voordeel dat als een pakket niet in 2 keer afgeleverd kan worden, het niet 100km verderop in een depot wordt gedumpt, maar gewoon bij de lokale sigarenboer.

Met PostNL zul je dus geen problemen hebben met de gigantische weigerkosten van maar liefst 8 euro + pakketprijs als een klant het pakket niet op het depot komt afhalen, omdat ze anders 100km moeten rijden..
Bij DHL komt dit regelmatig voor, helaas.

Maar goed DHL komt het dan weer keurig afhalen, en PostNL vraagt daar een vermogen voor..

Ik denk dat ik de klanten zelf de keus ga geven.
Selektvracht, of DHL.

De dame van selektvracht die ik hier afgelopen week loeiend aan de deur had (wij waren achter in de tuin, stond ze bij de voordeur te loeien) hoef ik hier niet vaker te hebben.
Ze nam het me niet bepaald in dank af dat ik niet de deur open deed, maar simpelweg in de tuin bezig was. Ze liep maar te mopperen en miepen :roll:

Als ik de keus heb, tussen twee webshops, 1 met selektvracht, 1 met postnl/dhl, dan kies ik de laatste zonder twijfel..

Re: DHL via Shops United

44
Ik heb dit topic steeds gevolgd omdat ik ook twijfelde over de verzending via DHL. Ik verzend pakketten altijd via DHL for you, dat is maandenlang goed gegaan, zonder enige problemen.
Maar de laatste 2-3 weken zijn er constant klachten. En dan voornamelijk over de pakketten die door selektvracht worden afgeleverd.
Er komen aflever bevestigingen van pakketten die dus niet afgeleverd zijn en krijg een pakket terug dat 3 maanden geleden bezorgd zou moeten zijn.
Daarom denk ik voorlopig toch over te gaan op postnl. Jammer, want het ging tijden echt goed!

Re: DHL via Shops United

48
Ik zal hieronder even de opties aangeven die er op dit moment bij Shops United zijn:
- Verzenden via PostNL
- Verzenden via DHL

Bij DHL bieden we twee opties aan:

-DHL Zakelijk
-DHL Consument

Bij DHL Zakelijk kun je tot 31,5 kg versturen zonder toeslagen naar zowel consumenten als bedrijven en worden de pakketten binnen Nederland de volgende werkdag aangeboden, een pakket wordt 2 keer aangeboden. Als het binnen die 2 keer niet is gelukt om te leveren (wat in zo'n 1% van de zendingen het geval is) gaat het pakket naar 1 van de 14 depots van DHL waar het pakket dan kan worden afgehaald gedurende 5 dagen. DHL Zakelijk pakketten zijn inclusief handtekening voor ontvangst. Via DHL Zakelijk worden ook de pakketten naar het buitenland verzonden.

Bij DHL Consument kun je pakketten tot 15 kg versturen met een maximale afmeting van 80 x 50 x 50 cm. Deze pakketten worden tot maximaal 4x aangeboden aan de ontvanger, je kunt hier ook kiezen voor avondlevering (op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond) of voor een zaterdaglevering. DHL Consument zendingen worden gratis afgehaald door DHL en de volgende bezorgdag aangeboden aan de ontvanger. De pakketten worden bezorgd door de chauffeurs van Selektvracht. (Selektvracht is een dochteronderneming van DHL)

Het grote voordeel van samenwerken met Shops United is dat je gebruik kunt maken van alle opties van DHL en dat je dus per pakket kunt kiezen of je er een DHL Zakelijk of een DHL Consument pakket van maakt.

Ook klanten die via Sisow Esend hun pakketten versturen kunnen van bovenstaande DHL opties gebruik maken.
_________________
Met vriendelijke groeten,
Johan de Jong
Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
http://www.shops-united.nl

Re: DHL via Shops United

49
ShopsUnited schreef:Ik zal hieronder even de opties aangeven die er op dit moment bij Shops United zijn:
- Verzenden via PostNL
- Verzenden via DHL

Bij DHL bieden we twee opties aan:

-DHL Zakelijk
-DHL Consument

Bij DHL Zakelijk kun je tot 31,5 kg versturen zonder toeslagen naar zowel consumenten als bedrijven en worden de pakketten binnen Nederland de volgende werkdag aangeboden, een pakket wordt 2 keer aangeboden. Als het binnen die 2 keer niet is gelukt om te leveren (wat in zo'n 1% van de zendingen het geval is) gaat het pakket naar 1 van de 14 depots van DHL waar het pakket dan kan worden afgehaald gedurende 5 dagen. DHL Zakelijk pakketten zijn inclusief handtekening voor ontvangst. Via DHL Zakelijk worden ook de pakketten naar het buitenland verzonden.

Bij DHL Consument kun je pakketten tot 15 kg versturen met een maximale afmeting van 80 x 50 x 50 cm. Deze pakketten worden tot maximaal 4x aangeboden aan de ontvanger, je kunt hier ook kiezen voor avondlevering (op dinsdag-, woensdag- of donderdagavond) of voor een zaterdaglevering. DHL Consument zendingen worden gratis afgehaald door DHL en de volgende bezorgdag aangeboden aan de ontvanger. De pakketten worden bezorgd door de chauffeurs van Selektvracht. (Selektvracht is een dochteronderneming van DHL)

Het grote voordeel van samenwerken met Shops United is dat je gebruik kunt maken van alle opties van DHL en dat je dus per pakket kunt kiezen of je er een DHL Zakelijk of een DHL Consument pakket van maakt.

Ook klanten die via Sisow Esend hun pakketten versturen kunnen van bovenstaande DHL opties gebruik maken.
_________________
Met vriendelijke groeten,
Johan de Jong
Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
http://www.shops-united.nl

1% retour, dat zegt DHL zelf ook inderdaad. Ik verstuur van me leven niet meer met DHL. Ik kreeg namelijk ongeveer 5% retour en dan rekende DHL nog leuk 'retour kosten' als het pakketje retour kwam ook. Allicht hebben anderen betere ervaringen met DHL, maar ik zou op basis van mijn ervaringen iedereen sterk afraden met DHL te verzenden. Wat een verschrikking van een bedrijf is dat zeg...!

Ook als je naar het buitenland verstuurd, is het erg schrikken via DHL. Ik had alleen prijs afspraken voor België en Nederland. Ik dacht dus bij Duitsland dat ook wel te kunnen versturen. Ik dacht, dan zal het heus niet heel veel duurder zijn dan naar het postkantoor gaan (8,75 voor een heel klein licht pakketje). Nou hou je vast, DHL rekende 42,- Excl. BTW!!!!! Ik had nooit een tarieven lijst ontvangen, ik ging er gewoon van uit, dat ik niet genaaid zou worden. en DHL weigerde dus ook enige coulance naar mij te tonen en moest gewoon betalen.

Dan hou ik hier maar even op over DHL, want kan nog wel even door gaan met voorvallen citeren....
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: DHL via Shops United

50
Beste NOP,

Die 1% is niet het cijfer dat we van DHL doorgeven maar het cijfer dat we zelf wekelijks berekenen aan de hand van de daadwerkelijke retouren die wij registreren in ons systeem.

DHL rekent inderdaad retourkosten maar dat doet PostNL ook aan onze klanten

Wij hebben tarieven voor heel Europa en naar Duitsland betaal je bijvoorbeeld euro 8,53 voor een pakket tot 31,5 kg.

Over het algemeen zijn we zeer tevreden over de kwaliteit van de DHL dienstverlening.

Met vriendelijke groeten,
Johan de Jong

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
http://www.shops-united.nl

Re: DHL via Shops United

51
Dan hou ik het fijn bij DPD.

Geen kosten voor retouren, daarbij een retour percentage bij mij van ongeveer 0,5% (waarschijnlijk lager. Ik schat het zelfs op 1 op de 300)

Verzekerd tot 500,-

pakketten tot 32KG en niet 31,5 (die 0,5 maakt voor mij vaak net het verschil)

Naar Duitsland verstuur ik voor 5,60.

Als ik geen contract voor een land heb betaal ik ook nog steeds geen 40,-. Neem bijvoorbeeld Italië. Ik betaal bij DPD daarvoor 16,50 voor 32KG pakket...

Nogmaals, allicht zijn ervaringen van anderen positiever, maar DHL zou voor mij echt een no-go area zijn. Ik heb 6 weken met DHL verstuurd (ongeveer 800 pakketjes) en had echt een retour percentage van 5%...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: DHL via Shops United

53
Wij versturen de pakketten sinds februari via dhl met shops for united,
ging eigenlijk best goed tot een week of 3 geleden dhl begonnen is met meer pakketten laten afleveren via select vracht !!

korte omschrijving : EEN BAK ELLENDE !!!!!

het zou aan de 2e barcode liggen aldus shops for united,
waarom gaat het in het begin dan wel goed allemaal ?????
HET ADRES STAAT ER TOCH OP ??????

pakketten worden niet afgeleverd,
adressen zouden niet kloppen (terwijl wij daar al vaker naartoe gestuurd hadden)
pakketten komen retour (klets nat en/of zwaar beschadigd zelfs)
pakketten zijn gewoon zoek (spoorloos)
een klant moest na lang rondbellen het pakket maar afhalen bij een selectvracht chauffeur,
en jahor daar lag het pakket bij vele andere pakjes in een oude vieze boerenschuur vochtig en smerig...

dhl zegt dan u moet bij selectvracht zijn en selectvracht zegt u moet bij dhl zijn,
en shops for united ??? die wimpelt alles af met de mededeling wij gaan een onderzoek "voor u starten meneer" maar je hoort er gewoon niets van weer !!

Wij versturen gemiddeld 40 a 50 pakketten per week en het is ongelooflijk maar waar,
2 op de 3 pakketten is een drama. (het zijn wel pakketten met een waarde van gemiddeld 125 euro en vaak hoger !!)

de klant wil zijn geld terug, wij zitten met de schade !!
Chauffeurs van dhl klagen zelf ook steen en been over de afhandelingen van selectvracht maar staan machteloos.

Shops for united, waar zijn jullie toch mee bezig ??
dat jullie hier een goeie naam aan willen vergooien....
maarja, ook bij hun staat blijkbaar het financieële aspect hoger in het vaandel dan de rest.
had wel enige actie en/of reactie van hun verwacht, en uit fatsoen op zijn minst een excusses, maar helaas....

Morgen overleg hier over de pakketverzending, en de schade en balans maar een goed opnemen en dan maar terug naar het vertrouwde DPD
na ruim 800 euro schade in bijna 2 weken is de grens wel berijkt !!!
nog niet eens gesproken over de schade van de verloren klanten, en dat heeft een hoge waarde in de modelbouw.
Wij hebben deze klanten allemaal een tegoedbon t.w.v. 10 euro geschonken (uit eigen portomonee) op hoop van zegen dan maar.

Shops for United & Selectvracht BEDANKT !!!!

m.v.g.
http://www.acntrading.nl

Re: DHL via Shops United

54
Beste ACN trading,

We nemen morgen contact met u op om deze problemen met u te bespreken.

Het is echter zo dat de derde barcode op de stickers door Selektvracht wordt gebruikt om de pakketten te tracken en tracen, als deze barcode dus niet op de sticker staat kan Selektvracht de zending niet volgen in hun systeem. Dit is vorige week aan u uitgelegd door één van onze medewerkers.
Als een zending niet volgbaar is en ook niet door een bezorger afgemeld kan worden door het ontbreken van de vereiste barcode wordt het erg lastig om pakketten op een juiste wijze te bezorgen. U gaf zelf ook aan vorige week dat u dit begreep en wij gingen er dan ook vanuit dat één en ander nu duidelijk was.

Dat u het vervelend vindt dat er een onderzoek gestart moet worden als er iets mis gaat met een zending(en) is begrijpelijk maar u zult moeten begrijpen dat zonder het opstarten van een onderzoek door DHL/Selektvracht een pakket natuurlijk nooit gevonden kan worden.

Uw opmerking over het financiële aspect slaat de plank volledig mis, wij zijn er juist voor om een brug te zijn tussen d webwinkel en de vervoerder en SERVICE wordt bij ons in hoofdletters geschreven. Echter voor een antwoord op vragen over zendingen zijn we altijd afhankelijk van de vervoerder.

Uiteraard vinden wij het voor u vervelend dat het de laatste paar weken niet goed is verlopen maar dat wijt ik toch voor het grootste deel aan het ontbreken van derde barcode op uw stickers. Toen u voorheen met DHL via ons verstuurde was dat geen probleem omdat DHL de derde barcode niet gebruikt in hun systemen, vandaar dat dit nog niet eerder naar voren is gekomen, voor alle ongemak die dit heeft veroorzaakt bieden wij onze oprechte excuses aan.

Morgen nemen we contact met u op.
Met vriendelijke groeten,

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
https://shops-united.nl

Re: DHL via Shops United

55
Beste Shops for United,

Ik heb met u een afspraak dat DHL de pakketten afleverd en niet Select Vracht !!!
Over het probleem van o.a. de zoek geraakte pakketten en schade paketten zou ik in eerste instantie vrijdag worden terug gebeld in de loop van de dag, ik hem om 17.00 uur zelf maar de telefoon gepakt omdat ik niets hoorde, nadat ik met uw vaste telefonische medewerker had afgesproken dat hij zou zorgen dat ik door iemand van jullie op maandag zou worden terug gebeld, heb ik ook op maandag om 17.00 uur de telefoon zelf maar gepakt omdat ik wederom weer geen telefoontje had ontvangen.
het enige wat ik ontvangen had was een mail over de laatste barcode, over het verhaal waarvoor ik in eerste instantie had gebeld een drijf nat pakket had ik wederom geen reactie gehad.

Als er dan een pakket verkeerd gestickerd zou moeten zijn hoeft het toch ook geen 10 dagen te duren voordat zo'n pakket dan terug is lijkt mij toch ?
Of snappen deze slimme selectvracht chauffeurs (waar ik niet om gevraagd heb) dit pas na zoveel dagen ?

dat u dit via het forum even probeert schoon te vegen voor uw bedrijf en de verantwoording bij mij neer gaat leggen is wel heel goedkoop en zegt de slimme lezer denk ik wel genoeg !!!

ik was vreselijk teleurgesteld en ongelooflijk boos, maar ben nu helemaal pistoff !!!
voor mij een reden om verdere stappen te ondernemen nu !!!

Beste lezers, trek uw eigen conclusie !!!

m.v.g.
http://www.acntrading.nl
ShopsUnited schreef:Beste ACN trading,

We nemen morgen contact met u op om deze problemen met u te bespreken.

Het is echter zo dat de derde barcode op de stickers door Selektvracht wordt gebruikt om de pakketten te tracken en tracen, als deze barcode dus niet op de sticker staat kan Selektvracht de zending niet volgen in hun systeem. Dit is vorige week aan u uitgelegd door één van onze medewerkers.
Als een zending niet volgbaar is en ook niet door een bezorger afgemeld kan worden door het ontbreken van de vereiste barcode wordt het erg lastig om pakketten op een juiste wijze te bezorgen. U gaf zelf ook aan vorige week dat u dit begreep en wij gingen er dan ook vanuit dat één en ander nu duidelijk was.

Dat u het vervelend vindt dat er een onderzoek gestart moet worden als er iets mis gaat met een zending(en) is begrijpelijk maar u zult moeten begrijpen dat zonder het opstarten van een onderzoek door DHL/Selektvracht een pakket natuurlijk nooit gevonden kan worden.

Uw opmerking over het financiële aspect slaat de plank volledig mis, wij zijn er juist voor om een brug te zijn tussen d webwinkel en de vervoerder en SERVICE wordt bij ons in hoofdletters geschreven. Echter voor een antwoord op vragen over zendingen zijn we altijd afhankelijk van de vervoerder.

Uiteraard vinden wij het voor u vervelend dat het de laatste paar weken niet goed is verlopen maar dat wijt ik toch voor het grootste deel aan het ontbreken van derde barcode op uw stickers. Toen u voorheen met DHL via ons verstuurde was dat geen probleem omdat DHL de derde barcode niet gebruikt in hun systemen, vandaar dat dit nog niet eerder naar voren is gekomen, voor alle ongemak die dit heeft veroorzaakt bieden wij onze oprechte excuses aan.

Morgen nemen we contact met u op.

Re: DHL via Shops United

57
Daar heeft u helemaal gelijk in Marco71,
het is de frustratie, de veroozaakte ellende, de finaciele schade en manier waarop die dit even met zich meebracht !
Marco71 schreef:Tip: het opvoeren van het aantal uitroeptekens en vraagtekens in een post draagt niet echt bij aan een constructieve bijdrage op dit forum denk ik.

Re: DHL via Shops United

60
Ga maar eerst praten met Shops-United voordat je die stomme dingen gaat doen......

SU doet het normaal gesproken erg goed. Ja Selektvracht zijn een stel prutsers, dat klopt. Ik denk dat SU dat ook wel snel in gaat zien en dat ze het anders moeten gaan aanpakken...maar om nou met zoiets te gaan dreigen...
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!