Ik wil voor het eerst marktonderzoek gaan doen en heb al het nodige her en der gelezen en kwam hier op uit.
Google keyword tool en dan aantal zoekresultaten in Nederland noteren, dit voor elk product
Google trends, kijken of de zoekresultaten constant zijn.
Aantal adverteerders noteren, hoe meer adverteerders hoe meer geld er in de markt om gaat.
Vraag 1 , hoeveel zoek resultaten zijn er goed , slecht , onvoldoende , geweldig ?
Vraag 2, vergeet ik iets of is dit voldoende ?
Vraag 3 , hoe doe jij markt onderzoek ?
Ben benieuwd hoe jullie dit doen
Re: zo wil ik markt onderzoek gaan doen.
2Dat is een waardeoordeel dat slecht te kwantificeren is: wanneer is een zoekresultaat "goed" en wat betekent "onvoldoende"?me9 schreef:Vraag 1 , hoeveel zoek resultaten zijn er goed , slecht , onvoldoende , geweldig ?
3Ja inderdaad ik snap het is lastig te beoordelen.
Vraag of mijn markt onderzoek oke is staat nog steeds.
Vraag of mijn markt onderzoek oke is staat nog steeds.
4Misschien nog een idee op een extra kolom te doen met het aantal resultaten die het zoekwoord in de titel heeft staan.
Hoe?
intitle:zoekwoord (of met twee woorden intitle:zoekwoord1 intitle:zoekwoord2).
Dit geeft in mijn ogen een beter beeld van de concurrentie die echt concurreren op het zoekwoord.
Verder zoeken naar de maandelijkse exacte zoekresultaten. Die twee variablen kan je delen en kom je uit op een kei waarde.
Hoe?
intitle:zoekwoord (of met twee woorden intitle:zoekwoord1 intitle:zoekwoord2).
Dit geeft in mijn ogen een beter beeld van de concurrentie die echt concurreren op het zoekwoord.
Verder zoeken naar de maandelijkse exacte zoekresultaten. Die twee variablen kan je delen en kom je uit op een kei waarde.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Vraag 1 , hoeveel zoek resultaten zijn er goed , slecht , onvoldoende , geweldig ?
Dit ligt er echt aan. Ligt aan het product dat je verkoopt, aan de 'kracht' van jouw website (mogelijkheid om gemakkelijk te ranken (linkwaarde, goede website etc), huidige positie, kosten en omzet en conversie.
Met de manier die ik hierboven gaf, kan je zien hoe de verhouding is tussen het zoekvolume en de concurrentie. Met wat testen kan je dan kijken hoe sterk jouw website nu is (welke ranking je hebt bij welke concurrentie) en daaruit kan je een hele content marketing strategie opbouwen.
Dit ligt er echt aan. Ligt aan het product dat je verkoopt, aan de 'kracht' van jouw website (mogelijkheid om gemakkelijk te ranken (linkwaarde, goede website etc), huidige positie, kosten en omzet en conversie.
Met de manier die ik hierboven gaf, kan je zien hoe de verhouding is tussen het zoekvolume en de concurrentie. Met wat testen kan je dan kijken hoe sterk jouw website nu is (welke ranking je hebt bij welke concurrentie) en daaruit kan je een hele content marketing strategie opbouwen.
6oke bedankt voor de tip.
Ga er binnen kort wat mee prutsen.
Ga er binnen kort wat mee prutsen.