2
Afhankelijk van de locatie en opzet denk ik.

Wij verspreiden bijvoorbeeld flyers in onze fysieke winkels, waarbij de link wordt gelegd naar de website (deze heeft een andere naam) en een korting wordt gegeven.

We zijn pas ca. 2-3 weken bezig, dus weinig van te zeggen.
Het heeft bij ons ook als doel om de naamsbekendheid van ons webwinkel merk te vergroten en denk dat dit aardig lukt.

In totaal verspreiden we 5000 flyers op A6 formaat. Voor de kosten hoef je het zeker niet te laten!
~ Yvo

3
Het hangt natuurlijk van je branche af of lokaal folderen effect kan hebben of niet, als je naast een goede branche ook nog eens voornamelijk lokaal actief bent hebben wij wel positieve ervaring met de naamsbekendheid, het heeft derhalve wel tijd nodig voordat het een goed effect geeft.

Daarnaast is herhaling belangrijk, dus folder niet 1 x, maar doe het elke 2 maanden en in tussentijds adverteren in de lokale krant zal moeten kunnen leiden tot een goede bekendheid.

4
En nog een aanvullende tip van mij: test de resultaten. Meten = weten.
Je moet hoe dan ook weten hoeveel geld je besteed aan het flyeren en hoeveel rendement het oplevert. Maak gebruik van een methode om de resultaten te meten, te tracken. Alles moet meetbaar zijn, aantal bezoekers, aantal conversie e.d.

Wat is je reactie hier op?
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Hallo,
Ik zou toch flyers en anders laten drukken. ik denk dat moet ik alles proberen.
Ik ga volgende maand naar Peru, daar kan ik wel goedkopper en van goede kwaliteit flyers laten maken, ik heb via andere bedrijven heer een oferte gevraag aan het meeste zijn erg duur.

6
Denk wel goed na dat je je doelgroep bereikt tijdens het opsturen. De flyer in de Huis-Aan-Huis schuiven geeft meestal geen tot een enkele response. Heb je echter een database met je doelgroep dan kan het wel eens een succes worden (vooral ook omdat andere webwinkels dit nooit doen).
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

7
ycb2105 schreef:Hallo,
ik denk dat moet ik alles proberen.
Ik ga volgende maand naar Peru
:shock: :joran:

On topic:

Wij hebben ze ook nog liggen. Misschien inderdaad naar de leden van de database sturen, kijken of dat zin heeft.

Verder iemand tips hoe je flyers het best kan verspreiden als je je richt op heel Nederland?

Gr!

8
ycb2105 schreef:Hallo,
Ik zou toch flyers en anders laten drukken. ik denk dat moet ik alles proberen.
Ik ga volgende maand naar Peru, daar kan ik wel goedkopper en van goede kwaliteit flyers laten maken, ik heb via andere bedrijven heer een oferte gevraag aan het meeste zijn erg duur.
Nou weet ik niet wat "duur" is in deze branche van handel maar ik heb tijden geleden es gebrowsed voor flyers en ik vond het wel meevallen eigenlijk. Maar hoe ga je die flyers vanuit Peru naar hier sturen? Da's toch loodzwaar? Lijkt me ook niet goedkoop..?

Onze ervaring dat flyeren/folderen erg moeilijk meetbaar is. En de directe response hangt ook sterk af van de artikelen en evt. akties die er in staan. Het is zowizo een stuk minder dan jaren geleden. 't is meer iets wat je regelmatig doet voor de naamsbekendheid. Maar dat is dan wss interessanter voor een lokale winkel dan een echte webshop.

9
Hallo,

Ik reis af en toe naar Peru 8) omdat nieuwe leveranciers en nieuwe producten voor mijn webwinkel zoek, de laste keer die ik daar was heb ik promotie materiaal voor me winkel gekocht (visite kaarten, enz.) natuurlijk de prijst is goedkopper dat hier( ik neem zij mee in de vliegtuig) :wink: .
Over twee weken gaat ik nog een keer omdat mijn voorrad bijna op is en tegelijk ga ik ook flyers laten drukken, ik heb dat nodig voor verschillende evenementen voor dit jaar, ik ga ook flyers rond sturen

10
Verkoper schreef:Onze ervaring dat flyeren/folderen erg moeilijk meetbaar is.
Het is toch niet zo moeilijk? Geef mensen 5 euro korting met een speciale actiecode en meet wie welke actiecode gebruikt en je weet precies wat het effect van je folderactie in directe omzet is?

Effecten in naamsbekendheid kun je zo niet meten, maar persoonlijk vind ik naamsbekendheid ook geen geld waard. Dat meet je meestal ook niet met Adwords of e-mail marketing. Naamsbekendheid is fantastisch als bij-effect maar de eerste euros zou je gewoon direct als effect uit je actie moeten terugzien.

11
Je kan het ook anders aanpakken en de detailhandel benaderen voor wederverkoop i.p.v. de particulier.

12
Ik heb dit vaker uitgeprobeerd voor verschillende websites (geen webshops) en ik heb er geen succes mee gehad. Het is van groot belang gericht te promoten. Richt je op de mensen die weleens eerder interesse in je product of dienst hebben gehad, maar nog geen aankoop hebben gedaan. Internet is tevens een uitstekend medium om doelgericht je webshop te promoten. Als je offline je webshop wilt promoten met flyers, doe dan iets anders dan flyers door de brievenbussen gooien zonder strategie, want dat werkt echt niet.

- Bouw zowiezo een mailinglijst op met potentiële klanten (e-mail marketing)
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.

13
Wij proberen veelal op basis van sociologische gegevens te flyeren middels postcode segmentatie. Zo kan je je toch deels focusen op een relatief meer voor de hand liggende doelgroep.

Als je niet met actiecodes werkt, werken kan, is het flyeren PER regio een goede insteek om resultaat enigszins meetbaar te maken, je kan namelijk na het flyeren zien of je bezoek uit die omgeving gestegen is op je webshop en aan de hand van de bestellingen moet je ook kunnen afleiden dat er in een bepaalde regio meer besteld is.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma

Re: Flyers rondsturen ter promotie

15
Wij krijgen juist van een aantal mensen die met onze flyerservice meegedaan hebben te horen dat zij wel degelijk meer verkeer krijgen via de flyer.
Inderdaad door een actiecode bij de advertentie te gebruiken kun je meten hoeveel mensen er via de flyer daadwerkelijk bestellen.
Ligt er denk ik ook aan wat voor artikelen je verkoopt of huis aan huis flyeren bijvoorbeeld werkt, of dat je juist voor een met bestellingen mee verstuur flyer moet gaan.
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Flyers rondsturen ter promotie

16
robijntje schreef:Wij krijgen juist van een aantal mensen die met onze flyerservice meegedaan hebben te horen dat zij wel degelijk meer verkeer krijgen via de flyer.
Ligt dat ook niet aan het type flyer wat jullie hebben? Dat de door webshops met bestelling meegestuurde flyers beter scoren dan de huis aan huis flyers.
Want ik kan me juist heel goed voorstellen dat door webshops meegestuurde flyers goed werken omdat je dan bij een, al is het heeeel algemeen, doelgroep komt. Namelijk online shoppers.

Re: Flyers rondsturen ter promotie

17
Wij werken met allebei de flyers! We zijn gestart met alleen huis aan huis flyers :)
Daarover kregen we ook positieve Reacties wat betreft internetverkeer.

We hebben zelfs een webshop die 5x mee heeft gedaan, waarvan de 4de keer ze een hele flyer voor zichzelf hebben besteld. Niet omdat het niets opleverder natuurlijk :wink:
vr. gr. Bart en Ruby

Re: Flyers rondsturen ter promotie

18
Ik weet dat jullie meerdere soorten flyers hebben. Wat ik me dus afvraag is er bij jullie ook bekend welke 'succesvoller' is qua internet-verkeer/nieuwe klanten voor de webshops?

Ik vind het meesturen met zendingen nog steeds een hele interessante manier van adverteren :D

Re: Flyers rondsturen ter promotie

20
Het lijkt mij dat het echt aan de branche ligt. Als je iets verkoopt wat heel veel mensen kopen zoals games, boeken of gadgets, dan heeft het waarschijnlijk wel effect, maar als je gaat flyeren voor een iets wat maar weinig mensen nodig hebben dan wegen de kosten van het flyeren waarschijnlijk niet op tegen de winst die je ermee maakt.
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!

Re: Flyers rondsturen ter promotie

21
Dat ligt maar helemaal aan de marge die je hebt.
Als ik 1000 flyers rondstuur en er 1 verkoop uit haal waar ik bijvoorbeeld 50 euro winst mee maak heb ik direct de kosten eruit. De naamsbekendheid is ook wat waard en is de actie al succesvol te noemen.

Re: Flyers rondsturen ter promotie

22
Bij mij werken flyers ook wel goed. Ik stuur er altijd eentje mee met een bestelling.
Op onze flyer staan overgens wel een foto en gegevens van onze fisieke winkel + de webshop.
Er komen meer mensen van veraf naar onze winkel, aan de andere kant krijg ik ook regelmatig webshop bestellingen waarbij de klant aangeeft dat ze ons via een kennis hebben leren kennen.
Veel flyers zullen wel worden weggegooid, maar er zullen er ook wel veel worden bewaard.

Re: Flyers rondsturen ter promotie

23
Beste Yuli,

Flyeren kán een goed effect opleveren. Met de nadruk op kan. Een in Word opgemaakte flyer die puur informatief is gaat niet werken. Schakel hiervoor een partij in die een goed ontwerp kan maken en verzin een goede actie. Mensen willen naar een flyer kijken als ze er zelf iets aan hebben. Voordeel is namelijk altijd welkom voor de gemiddelde mens. Daarnaast is het een idee om een drukker te vragen wat hij/zij voor aparte producten kunnen leveren, in plaats van de standaard dunne strooiflyers. Denk aan laminaten, laklagen etc.

Dit alles hoef niet duur te zijn, zonder reclame te maken voor het bedrijf waar ik werkzaam ben, zou ik zeggen kijk eens rond op onze site, en je zal zien dat kwalitatief goed drukwerk niet duur hoeft te zijn.

Groet, Ferry
http://www.Drukwerk-Centrum.nl | Onlinedrukkers, maar net even anders. Persoonlijk, flexibel en voordelig. Alles op het gebied van drukken.

Re: Flyers rondsturen ter promotie

24
@Yuli,

Flyers in samenwerking met online marketing kan super goed.
Een mooie direct mail campagne is een goede ondersteuning van de overige activieteiten. En hoeft zeker niet kostbaar te zijn. Een persoonlijke link op een flyer maken die naar een unieke url op je pagina linkt is ook super tof.

Waar je erg goed je drukwerk online kan personaliseren is http://www.drukhetnu.nl

heb je nog vragen stuur maar een mailtje :)

Gr Tine