Ik start een webwinkel in sieraden en modeaccessoires via dropshipping
Nog even en dan gaan we de lucht in
Nu wil ik ook een gedeelte horloges (via een andere groothandel) in mijn winkel aanbieden
Echter........ De groothandel neemt geen horloges terug Wel mits ze kapot zijn of verkeerd verstuurd
Dan krijg ik (die duurdere horloges ) terug. Dat wordt een forse kostenpost
Mijn vraag: Kan ik in mijn algemene voorwaarden zetten dat horloges NIET geretourneerd mogen worden?
Snij ik dan in mijn eigen vingers of wordt dit wel vaker gedaan
Alvast bedankt
Re: retourneren horloges Ja of Nee
2Je overtreedt de Nederlandse wet op die manier.
Consumenten zijn beschermd door de wet en hebben wettelijk het recht om zo'n beetje alles wat ze via internet verkopen, maar in elk geval horloges en sierraden, zonder opgave van reden te retourneren naar de winkel.
In je voorwaarden neerzetten dat dit niet mag heeft geen zin, jouw voorwaarden staan niet boven de wet.
Consumenten zijn beschermd door de wet en hebben wettelijk het recht om zo'n beetje alles wat ze via internet verkopen, maar in elk geval horloges en sierraden, zonder opgave van reden te retourneren naar de winkel.
In je voorwaarden neerzetten dat dit niet mag heeft geen zin, jouw voorwaarden staan niet boven de wet.
Re: retourneren horloges Ja of Nee
3Wat Wouter aangeeft. Je mag producten alleen uitsluiten van een zichttermijn wanneer deze bijvoorbeeld maatwerk zijn of beschadigd zijn. Een horloge, al zou het een rolex zijn die je op internet koopt voor 2000 euro, mag de klant retourneren.
Het feit dat een groothandel geen spullen terugneemt vind ik niet geheel vreemd.
Het doel van dropship leveranciers is o.a. van het 'gezeur' van retouren afzijn. Omdat ze dus niet b2c leveren maar b2b kunnen zij retouren uitsluiten.
Wat wordt een forse kostenpost?allesbling schreef:Ik start een webwinkel in sieraden en modeaccessoires via dropshipping
Nog even en dan gaan we de lucht in
Nu wil ik ook een gedeelte horloges (via een andere groothandel) in mijn winkel aanbieden
Echter........ De groothandel neemt geen horloges terug Wel mits ze kapot zijn of verkeerd verstuurd
Dan krijg ik (die duurdere horloges ) terug. Dat wordt een forse kostenpost
Mijn vraag: Kan ik in mijn algemene voorwaarden zetten dat horloges NIET geretourneerd mogen worden?
Snij ik dan in mijn eigen vingers of wordt dit wel vaker gedaan
Alvast bedankt
Het feit dat een groothandel geen spullen terugneemt vind ik niet geheel vreemd.
Het doel van dropship leveranciers is o.a. van het 'gezeur' van retouren afzijn. Omdat ze dus niet b2c leveren maar b2b kunnen zij retouren uitsluiten.
Re: retourneren horloges Ja of Nee
4Gewoon terugnemen en in de kast leggen, als iemand weer zo'n ding bestelt dan verstuur je het geretourneerde model.
Ik denk dat iedere dropshipper wel een kast heeft met retouren en deze zo nu en dan verstuurt.
Ik denk dat iedere dropshipper wel een kast heeft met retouren en deze zo nu en dan verstuurt.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.