mijnwebwinkel overzetten naar Magento

1
Heeft er iemand ervaring met het overzetten van een webshop van "mijnwebwinkel" naar Magento. Zodat je niet alle producten hoeft over te typen, maar dat je deze doormiddel van een soort product feed kan overzetten?

Met vriendelijke groet,

S.C.W. Sites

Re: mijnwebwinkel overzetten naar Magento

4
En wanneer je wel toegang hebt dan betekent het niet dat je een database zomaar kunt importeren in een nieuwe webwinkel, met een heel andere tabelstructuur en naamgeving. Je kan wel alles omzetten, maar dat vereist wel enige kennis van databases en PHP, en in het geval van Magento kennis van Magento.

Wel vreemd overigens dat je geen recht zou hebben op je database bestanden, onder het mom van het Auteursrecht zouden zij in ieder geval de content beschikbaar moeten stellen, die is immers van jou, ze mogen hun eigen techniek op basis van de licentie gesloten houden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: mijnwebwinkel overzetten naar Magento

5
arjen schreef: Wel vreemd overigens dat je geen recht zou hebben op je database bestanden, onder het mom van het Auteursrecht zouden zij in ieder geval de content beschikbaar moeten stellen, die is immers van jou, ze mogen hun eigen techniek op basis van de licentie gesloten houden.
Bij het aangaan van de overeenkomst met Mijnwebwinkel draag je alle rechten over aan mijnwebwinkel.

Art. 8.1 AV
8.1 De winkelhouder is met deze overeenkomst voor de duur van de
overeenkomst uitsluitend het gebruiksrecht van de Mijnwebwinkel gegund en
voorts uitsluitend de bevoegdheden die bij overeenkomst en deze
voorwaarden uitdrukkelijk aan de Winkelhouder worden toegekend. Alle uit
deze Mijnwebwinkel, en de daaraan gekoppelde en/of voortvloeiende en/of
samenhangende (intellectuele) eigendomsrechten, meer in het bijzonder de
auteursrechten en de merkenrechten, worden met deze overeenkomst
uitdrukkelijk niet overgedragen aan de winkelhouder, maar blijven te allen
tijde bij Lemonweb.
Ook al is deze clausule bedoeld voor de merkenrechten van Mijnwebwinkel maar impliciet geeft het ook aan dat alles wat je doet met die winkel en alle gegevens die je vergaart blijven bij Mijnwebwinkel.

Je kan wel je klantenlijst exporteren en de orders... maar als printbaar niet als data.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: mijnwebwinkel overzetten naar Magento

6
Hmm, daar zou ik niet zo snel mee in zee gaan. En wat heeft MijnWW daar nu eigenlijk aan? Je bemoeilijkt inderdaad de overstap, maar tegelijkertijd maken ze een wanproduct van hun dienst. Jammer en zeker onnodig in mijn ogen, er zijn betere middelen om je klanten te binden, dit is klanten gedwongen verbinden.

Anyway, hoe reageren ze bij mww op een verzoek voor een SQL/CSV-export? Eventueel tegen betaling, immers het overzetten van je database met de hand kost ook geld.

Re: mijnwebwinkel overzetten naar Magento

8
Ik heb gehoord, dat mijnwebwinkel behoorlijk veel last heeft van mensen die weggaan en overstappen naar Magento. Dit zijn vooral mensen die langer een webwinkel hebben en een beetje omzet draaien.

De reden van opzetten is: het systeem is te beperkt. Je zit vast aan een bepaald uiterlijk en er zitten beperkt aantal functies in. Daarnaast heb jezelf niet de mogelijkheid om in de code te gaan werken ect omdat dit afgeschermd is. Je zit dus altijd vast aan wat zij toelaten en aanbieden.

Ja en als je dan overstap naar magento, dan zie je ineens wat je allemaal met je uiterlijk kan doen, koppelingen kan maken met allerlei andere software en extenties kan implementeren waardoor je echt een eigen webshop krijgt die helemaal geoptimaliseerd is en alle mogelijke vormen van conversie verbetering ondersteunt.

Maar erg vervelend dat mijnwebwinkel niet even een export aanbiedt en daardoor hun klanten gevangen houdt. Echter zouden ze dit wel nodig hebben, anders zou iedereen te makkelijk weggaan.

Re: mijnwebwinkel overzetten naar Magento

10
Ik heb dus geen concrete ervaring met deze organisatie, maar aangezien ik freelance webdeveloper ben zou ik de winkel, zoals ik dat altijd al deed lokaal ontwikkelen, de producten daar op het gemak aanmaken (iedere dag een uurtje doodsaai producten toevoegen), desnoods in een excelbestand. Dan de boel in eenmaal omzetten naar het platform naar keuze.

Ik denk dat wanneer iedere beginnende webshopexploitant voldoende geïnformeerd zou zijn over de werkelijke kosten van een webshop op eigen domein, met een leuk opensource pakket, er heel veel mensen direct zouden starten met een eigen shop.

Re: mijnwebwinkel overzetten naar Magento

12
ja dat was de reden ook dat ik van seo shop - die helemaal niet zo seo zijn als ze zich voordoen - ben overgestapt naar open source, in mijn geval prestashop. dat werkt aardig hoor maar ik denk dat magento beter is maar wel meer doorbijten bij de setup als je het zelf wilt doen. seoshop heeft ook een eigen specefieke structuur die je niet makkelijk veranderen kan tenzij je vet betaald. maar ben je toch van plan vet te gaan betalen dan neem je magento en besteed je het uit.

magento heeft ook het nadeel dat als je de free community versie neemt er heel weinig cache bij zit, waardoor ook een kleine shop al traag wordt, ik zag niet zo snel hoe ik dit kon omzeilen daarom maar prestashop, met zijn perikelen.

in prestashop wordt ik nu wel beter gevonden trouwens dan in seoshop.