Incasso&wanbetaling

1
Hoe doen jullie dat met mensen die wel bestellen maar niet betalen?
Gebruiken jullie een incassobureau/welk/bevalt dat/welke is een goede?
Of een andere manier, klarna etc.
En zijn er veel die niet betalen?

Ik lees ook over een risicoanalyse van potentiele klanten. Hoe doe je dat?

Zomaar wat zaken. Ik wil dat van tevorgen goed geregeld hebben zodat ik niet achteraf in de ballenbak val. Hoop dat iemand iets weet!
Bij voorbaat dank! :wink:

Re: Incasso&wanbetaling

2
Als je ene achterafbetalings firma inschakeld zoals Klarna, Svea, Afterpay, Cashper etc. enz. dan nemen zij het risico van jou over. Zij doen de risicoanalyse etc. daarvoor betaal je hun een fee per geaccepteerde klant en jij krijgt het rekeningbedrag min de kosten na (meestal) 14 dagen op je rekening gestort.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Incasso&wanbetaling

4
Beste Arthur, ik werk zelf voor een incassobureau.

Je zal de rekensom moeten maken waarin je kijkt wat een tussenpartij kost ten opzichte van een incassobureau.

De tussenpartij kan een fee berekenen over al je bestellingen en in die constructie worden je wanbetalers gedekt. Een incassobureau of deurwaarder benadert je debiteuren die niet betalen en daar moet je uiteindelijk een percentage van afschrijven.

Hangt er ook vanaf of je producten en de wijze van bestellen fraudegevoelig is.

Wat dat betreft is het een kwestie van ervaren en afwegen, sommige webshops ervaren een toename in orders op het moment dat ze 100% achteraf betalen mogelijk maken en andere niet.

Jij moet uiteindelijk het meeste geld overhouden en het moet je uiteraard ook niet te veel tijd kosten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.