Re: 06 nummer

61
HorseTopShop schreef:
opabert schreef:Deze topic doorgelezen,
stenenwinkels zijn buiten openingstijden telefonisch niet bereikbaar.
Dan heb je het topic niet goed doorgelezen. Ik heb een stenen winkel en ben buiten mijn openingstijden bereikbaar. Mét een mobiel nummer ;)
Ik heb alleen een mobiel nummer. Grappig dat je dat als hobbyisten ziet. Ik kan er namelijk 2 gezinnen van onderhouden incl. 3 paarden, 6 honden, etc.
Leuke hobby heb ik dan :P
Er stond 1 vraag onder die zin nl deze:
Waarom zou een webshop wel 24 uur telefonisch bereikbaar moeten zijn ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: 06 nummer

63
opabert schreef:Er stond 1 vraag onder die zin nl deze:
Waarom zou een webshop wel 24 uur telefonisch bereikbaar moeten zijn ?
Als je niet in Australië of de Verenigde Staten levert of als je slecht Engels spreekt, is het inderdaad geen aandachtspunt. Lastiger wordt de afweging wanneer je, zoals bij ons het geval is, de grootste bestelpiek hebt tussen 21:00 en 23:00 uur 's avonds.
StoreCore.io

Re: 06 nummer

64
Maar toch geloof ik niet dat het nu echt zoveel afschrikt. Ik heb genoeg (grote) bedrijven gehad die bestellen en/of telefonisch contact opnemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 06 nummer

65
Ik denk dat het zeker wel afschrikt, natuurlijk gaat dit ook in combinatie met de vormgeving van je site.
Wij laten de vaste tel doorschakelen naar een gsm als wij niet aanwezig zijn. Dit werkt prima. Bij mij kunnen mensen altijd bellen, maar moet zeggen dat mensen na 8 uur 's avonds toch eigenlijk niet meer bellen.
Dan sturen mensen eerder een e-mail.
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..

Re: 06 nummer

66
Mensen (klanten) kiezen toch hun eigen methode.

Je verzint het toch niet dat mensen op zondagavond om 22.10 u. bellen voor een lampje van de kar? Of op 24 december om 22.30u. ?

Veel mensen denken dat de wereld vergaat als ze de telefoon niet aannemen. Onzin natuurlijk.
Je moet oppassen dat dat ding je niet de baas wordt anders ben je gevangen in je eigen toko.

Als je er de tijd voor hebt, is bellen natuurlijk geen probleem. Als je die tijd moet inkopen wordt het een simpel rekensommetje.

communicatie en uitstraling kan ook op andere manieren en een 06 nummer is daar (voor ons iig) maar een klein onderdeeltje van.

Vergelijkingen met bol en wehkamp gaan niet op, omdat die een heel andere bezetting hebben. Die doen de marketing ook niet vanaf een slaapkamer waarschijnlijk.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: 06 nummer

67
HorseTopShop schreef:Dan heb je het topic niet goed doorgelezen. Ik heb een stenen winkel en ben buiten mijn openingstijden bereikbaar. Mét een mobiel nummer ;)
Ja, maar je hebt ook een webshop en dat heeft de "normale" stenen winkel niet.

Het wel of niet hebben of tonen van een 06 nummer hangt bovendien echt af van de branche. Bij een schilder, timmerman, etc, is het eigenlijk niet meer dan logisch omdat deze een dienst verlenen en de gehele dag op pad zijn. Daar zou ik mezelf ook niet aan storen als ik op de website terecht kom.

Buiten dat ligt het, zoals al eerder gepost, op wat voor site je terecht komt. Als ik een ketting ga uitzoeken voor mijn vrouw (of een mooie jurk ;)) dan verwacht ik geen bedrijf met 100 werknemers die van 08.00 tot 20.00 bereikbaar zijn.

Re: 06 nummer

68
Ja, stel je voor zeg:

Telefoondame: "Met de klantenservice van handgemaaktesieraden.nl, hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Ik zoek een mooie ketting voor mijn vrouw, en..."
Telefoondame: "Momentje, verbind ik je door!"
Klant: "Maar..."
Dame 2: "Met de cadeau hulplijn, u zocht een ketting voor uw vrouw? Welke sieraden draagt ze dagelijks?"
Klant: "Ik wilde eigenlijk alleen weten wat de levertijd is, want..."
Dame 2: "Momentje, ik verbind je door!"
Klant: "Help.......!"

Of nog erger:
"Voor de cadeau hulplijn, toets 1"
"Voor informatie over onze materialen, toets 2"

:twisted:

Re: 06 nummer

69
@ tink hahah

Toch vind ik een 06 nummer op mijn sites echt niet fijn. Ik heb twee shops met een vast nummer en twee shops waar mijn mobiele nummer op staat, en ik merk dat mensen heel persoonlijk gaan worden als er iets mis is. 's-avonds bellen en dan roepen ik heb dat bij 'jou' besteld en 'jij' moet dit regelen voor me. Vanochtend werd ik om 07.20u ge-whatsapped door iemand die een productvraag had! Zit ik niet op te wachten.

Re: 06 nummer

72
Wouter Hol schreef: Ikzelf klik zelfs bij 085 en 088 (voip doorverbind) nummers weg omdat ik dan niet weet naar wat of wie ik eigenlijk bel. Maar een gemiddeld iemand weet niet dat een 085 nummer eigenlijk een doorverbind nummer is, dus zou je dat op zich als alternatief kunnen gebruiken.
even om wat misverstanden uit de wereld te helpen, 085 / 088 zijn geen 'doorverbind' nummers
een 088 (bedrijfs)nummer kun je als bedrijf zijnde uitsluitend op eigen naam aanvragen bij de opta en per 100 nummers, en dan aan laten sluiten door een telefoniepartij (ook KPN via bijv ISDN dus vast, of via een voip leverancier) evt. kunnen ze worden doorgeschakeld

partijen die 088 nummers als individueel doorverbind aanbieden zijn in overtreding met de telecomwet (zolang het 100blok niet op jouw naam staat dus), je loopt dan als gebruiker ook het risico dat het 088 nummerblok waar jij deel van uitmaakt ingetrokken wordt en je er geen gebruik meer van kan maken

voor 085 geld zo uit mijn hoofd hetzelfde alleen kun je deze per nummer aanvragen

Re: 06 nummer

73
In de praktijk worden deze nummers wel degelijk gebruikt om door te verbinden. Bij diverse voip providers kan je ze gewoon aanvragen en laten doorverbinden met bijvoorbeeld je mobiel of vaste lijn.

Wij gebruiken er ook een setje voor wat zij projecten van ons. Het is op zich beter dan een 06 nummer. Maar zoals ik zei, ikzelf zou niet zomaar bij een shop bestellen met een 085 of 088 nummer omdat je niet weet hoe serieus zo'n partij is. Voor hetzelfde geldt is het een heel serieuze en betrouwbare partij uit NL, maar dat zou dan wat mij betreft uit iets anders moeten blijken dan uit het gebruikte telefoonnummer..

Re: 06 nummer

74
Bij vodafone krijg je een vast nummer (dus geen 06) van je eigen regio voor een paar euro in de maand erbij. Dat werkt perfect.