Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

1
Ik ben al weken op zoek naar een webwinkeldesigner, die mijn webwinkel gaat bouwen. Alles moet op maat worden gemaakt, maar wat een dilemma !!! Ik vind ze gewoon niet ! Ik wil geen Magento webshop. Ik wil gewoon een webwinkel laten bouwen voor een vast bedrag, zonder dat ik daarna aan allerlei maandelijkse lasten vastzit. Waar vind ik in hemelsnaam dit soort bedrijven ?
Eén groot bureau had mij afgewezen ( ik denk dat zij alleen de exclusieve bedrijven als klant willen ) omdat ze het te druk hadden ( ze verwezen mij naar een klein bureau ), 1 designbureau reageerde pas naar meer dan een week, de 2e pas na 1,5 week ( e.o.a. vaag verhaal, ze schijnen het uit te besteden en doen alleen de marketing ) en één waar ik twijfels over heb, maar waar ik wel een afspraak mee heb. Heb sterk het gevoel dat er bij hun addertjes onder het gras zitten, ook gelet op hun schrikbarend hoge uurtarieven. Wie kan mij helpen aan een webwinkel designer die alles op maat kan maken ? Een bedrijf met jarenlange ervaring.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

4
Je maakt al één fout... je bent op zoek naar een designer die iets gaat bouwen.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een designer die een design maakt en dan naar een ontwikkelaar die de site maakt. Echt het zijn twee verschillende vakgebieden.

Als ik naar mijzelf kijk is design nu niet echt mijn ding, ik kan wel wat maar designen is een vak apart. Maar dat is custom bouwen van een webwinkel ook en daar ben ik wel goed in... al zeg ik het zelf... :)

Ik denk als je die twee splitst je veel meer respons zou krijgen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

6
Wat een goede reacties zeg ! Heel erg bedankt !
Nou vanmorgen zo'n gesprek bij zo'n webdesigner / e-commerce bedrijf. Het duizelde me ! Ik ben vast niet de enige die er af en toe helemaal niks van begrijpt............ Dat weten zij natuurlijk ook ! De kritische vragen die ik stelde; daar bouwde hij direct een heel verhaal om heen. Als ik zelf een server aan ga schaffen, dan moet ik ineens 600,- / 800,- bijbetalen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit het bedrag per maand is. Ook krijg ik de indruk dat ze extreem duur zijn. Achteraf gezien was hij een veel te snelle prater en was hij niet goed voorbereid. Ik was min of meer de gespreksleider, terwijl het zijn vakgebied is.

Na afloop van het gesprek, realiseerde ik mij, dat ik beter het webdesign en de marketing door 2 verschillende bureaus kan laten doen. Het maakt het voor mij ook veel overzichtelijker. Ieder zijn specialiteit ! Als ik alles door één bedrijf laat doen, dan wordt ik veel te afhankelijk van één partij.

Jammer dat ik niemand mee kan nemen die bij zo'n gesprek aanwezig kan zijn.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

7
De server kost je 600 tot 800 euro eenmalig... dat is het fysieke ding (lees computer) dat in een rackspace staat van een datacentrum... voor die rackspace en de afgenomen bandbreedte betaal je maandelijks een x bedrag... maar dat zijn toekomstdromen voor de meeste webwinkeliers.

En verder daar ging het gesprek toch niet hoofdzakelijk om hoop ik?

Gesprek hoort te gaan over jou idee van de webwinkel, hoe moet het er uit zien, wat vind jij belangrijk en nog belangrijker wat vind jou doelgroep belangrijk. Daarna welke functionaliteiten er in moeten zitten wat jou betreft en daarna hoop je te horen van je gesprekspartner wat je eventueel vergeten bent maar wat er echt in moet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

10
Nou ik dacht eigenlijk aan een eigen server die ik bij mij thuis wil plaatsen. Omdat ik zoveel artikelen online wil plaatsen en de site anders trager kan gaat werken, leek mij dit wel een slim plan. Ik dacht altijd dat dit noodzakelijk was. Ik wil immers een backup van de klantenorders en administratie. Toen ik dat aangaf, gaf hij aan dat ik dan 800,- moet betalen, dus ik vraag mij af of er geen sprake is van miscommunicatie.

In ieder geval doen zij de marketing en het webdesign. Het ging bijna helemaal niet over mijn bedrijfsidee en over hetgeen ik uit wil stralen. Het ging meer over de mogelijkheden van de site. Wel vond ik het teleurstellend dat hij zich niet had voorbereid. Achteraf gezien realiseerde ik mij, dat bepaalde zaken niet overeenkomen met de realiteit.

Gelukkig nu ook contact gehad met een andere webdesigner en marketingbureau. Zij hadden het met mij over één prijs en niet over allerlei abonnementen. Hier ben ik ook naar op zoek.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

11
Om heel eerlijk de waarheid te zeggen. Ik ben net als eentje een ontwikkelaar van webshops en web applicaties op maat.

Op basis van wat ik hier lees, zou ik er ook geen gat in zien om voor u te werken. Dit komt allicht iets bot uit de hoek, maar ik zal het u uitleggen.

U geeft open en eerlijk zelf aan er eigenlijk niets van af te weten. Vervolgens stelt u wel eisen, die experts afraden. Zoals 'ik wil 1 bedrag en geen terug komende kosten', ik wil geen magento shop, ik wil een eigen server, etc...

Deze 3 punten zet ik graag even mijn mening over uiteen aan u:

Hosting
Wat u volgens mij beter kunt doen is. Zoek een betrouwbare hosting, mijn webshop heeft 2000 bezoekers per dag, 12000 artikelen en gebruikt ongeveer 60GB bandbreedte. Daar is absoluut geen eigen server voor nodig. U dus denk ik ook niet?

Ik wil 1 bedrag en geen terug komende kosten
Als u een maatwerk webshop wilt, maar geen maandelijks terug komend bedrag. Is dat eigenlijk al een compleet tegenstrijdig iets. Als uw webshop klaar is, zult u namelijk snel ontdekken, dat er toch andere wensen zijn. U wilt bijvoorbeeld toch ook graag een mogelijkheid om automatisch verzendingen voor te bereiden. Allicht automatisch track & trace inladen en versturen via een export vanuit een programma vanuit de vervoerder? Enzovoorts. Kortom, u zult ALTIJD onderhoud nodig hebben. Dan is het vaak veel voordeliger om een vast maandbedrag te betalen, dan uurtje factuurtje.

Geen magento
Als u bovenstaande (terug komende maandelijkse kosten) echt niet wilt, neem dan wel een template voor een bestaand systeem. U kunt altijd een template op maat laten maken voor bijvoorbeeld Magento o.i.d. Dan kunt u zich er in verdiepen en later zelf modules toevoegen. Dan heeft u ook geen terug komende maandelijkse kosten (behalve de hosting).

Ik ben heel benieuwd hoe uw zoektocht af loopt. Ik hoop dat u hier de rest van het verhaal ook blijft delen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

12
Ik vind uw email niet aardig, maar gelukkig is inmiddels alles wel duidelijker.
Die server die wil ik zelf aanschaffen omdat ik bang ben dat mijn produktfoto's, administratie en brieven e.d. verloren gaan als mijn pc crasht. Voor Magento zelf; dat wordt door een hostingbureau geregeld, als ik voor Magento ga kiezen.

Er komt een grote hoeveelheid produkten op mijn site, dus ik zal dit afstemmen met de webdesigner.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

13
De keuze van een goede partner voor de website die je gebouwd wenst te zien mag niet alleen maar afhangen van je keuze tot shop engine en of je wel / niet maandelijkse kosten wenst te hebben.

Ik denk dat er eerst een goede 'klik' moet zijn tussen jou en het bureau.
Vervolgens moeten ook jouw ideeen passen in de mogelijkheden van de ontwerper / programmeur.

Jouw ideeen moeten lijdend zijn, maar zeker niet bindend.
Je moet kunnen vertrouwen op de kennis en ervaring van het bedrijf waar je mee in zee zal gaan.
En als hun je iets perse aan- of afraden zal dat een hele goede reden hebben.

Weet je het zelf beter? Dat kan, maar dan heb je natuurlijk ook geen externe partij nodig.

Wij hebben nu een webshop sinds 2003.
Loopt echt goed.
Als eerste bouwde ik het zelf. Later laten doen door een programmeur (ik had erg veel ideeen en custom dingen die ik wenstte.).
De programmeur bouwde zomaar alles in. Uiteraard werkte het allemaal goed.

Maar het was geen designer.
Later, in 2010, in contact gekomen met een goede designer die ook een programmeur tot zijn beschikking had.
Hosting elders geplaatst (dit omdat ik dit gescheiden wilde houden en had de afgelopen jaren teveel DDOS attacks gehad.
Dus hosting naar een zeer professionele partij gezet waar alles streng achter firewalls en driedubbele backups zit.

In 2010 dus de complete site op de shop. De functionaliteiten gingen mee en werden verbeterd.

Ik heb geen maandelijkse kosten. Maar eigenlijk heb ik wel iedere maand ideeen die ik aangepast wil zien. Dus de kosten zijn er toch wel.

De aanschafkosten zijn vrij hoog hoor. Hou daar rekening mee.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

14
Zonnig schreef:Ik vind uw email niet aardig, maar gelukkig is inmiddels alles wel duidelijker.
Die server die wil ik zelf aanschaffen omdat ik bang ben dat mijn produktfoto's, administratie en brieven e.d. verloren gaan als mijn pc crasht. Voor Magento zelf; dat wordt door een hostingbureau geregeld, als ik voor Magento ga kiezen.

Er komt een grote hoeveelheid produkten op mijn site, dus ik zal dit afstemmen met de webdesigner.
zachte heelmeesters....

Als je bang bent dat je iets verliest kan je het gewoon back-uppen op een externe harde schijf, fysiek bij jezelf of een van de vele online mogelijkheden... daar heb je geen eigen server voor nodig.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

15
WAUW !!! WAT EEN GOEDE REACTIES !!! Ik snap het nu beter en ook fijn dat ik geen dure server nodig heb. Ik dacht altijd dat ik een server nodig moest hebben, dus het scheelt dat dit niet nodig is.

Ik dacht dat ik altijd verplicht mijn hosting door de designer moest laten doen. Dat ik min of meer verplicht wordt dit te doen, omdat ze anders niet willen ontwerpen. Dat is eigenlijk mijn angst. Wel heb ik het idd graag gescheiden, anders ben ik té afhankelijk van één partij. Mijn adviseur gaf mij ook dit advies. Ook moet ik eerst goed uitzoeken hoeveel Gb ik nodig heb, voordat ik ook maar iets afsluit. Er komt een zeer groot aantal produkten online te staan.

Komt het weleens voor dat zo'n designer je kan weigeren als je de hosting uitbesteed ?

Ik moet nu eerst maar wachten totdat ik weet wie mijn webwinkel gaat ontwerpen / bouwen en dan zien we wel weer verder. Vandaag eerst maar mijn domeinnamen vastleggen.....

Ik denk idd dat het belangrijk is, dat een designer ook advies geeft over wat wel en niet haalbaar is. Dat moet ook, omdat ik die kennis nog niet voldoende in huis heb.
Bij mij is het idd het stukje vertrouwen wat ik zoek.
Dat had ik bijvoorbeeld niet bij het gesprek van afgelopen dinsdag. Het verhaal was niet geloofwaardig en hij was teveel aan het verkopen i.p.v. dat hij oprecht geïnteresseerd was. Hij luisterde niet goed en was allesbehalve voorbereid. Ik moest het gesprek min of meer leiden, dat moet eigenlijk niet de bedoeling zijn.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie fijne tips !

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

16
Komt het weleens voor dat zo'n designer je kan weigeren als je de hosting uitbesteed ?
Misschien komt het wel eens voor... maar als de deal daarop zou moeten afketsen... zou ik mijn vraagtekens bij de designer zetten.

Als ontwikkelaar bied ik mijn klanten ook aan om op mijn servers te komen met hun shop, voor mij veel gemakkelijker omdat ik weet wat ik met mijn servers kan doen, hoe deze ingesteld zijn etc etc.

Voor de klant dus bij het onderhoud en ontwikkeling eventueel ook goedkoper, maar als een klant het niet wil... geen probleem, de klant hoeft er geen gebruik van te maken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

17
Erg goed te zien, dat u naar de adviezen hier luistert. Volgens mij gaat dit verhaal nog een mooi einde krijgen.

Ik ben benieuwd waar u uiteindelijk op eindigt!

Wat betreft back-ups heb ik ook nog wel een aanvullende opmerkingen. Vrijwel alle hosting partijen maken zelf minstens 1 keer per week een back-up en draaien sowieso op dual RAID harde schijven.

Het wekelijks back-ups maken doet zelfs een discount hoster als 'hosting2go'. Als er dan dus vanuit hun kant iets mis gaat, herstellen ze de gegevens zelf voor je.

Dual raid harde schijven wil zeggen. 2 harde schijven die synchroon naast elkaar werken. Dus die allebei exact dezelfde data bevatten. Als dan een harde schijf crasht, blijft alles gewoon nog functioneel, omdat de 2e harde schijf los kan door draaien tot de eerste vervangen is.

Met andere woorden, een goed hosting bedrijf is waarschijnlijk zelfs veiliger dan proberen een eigen server op de zetten.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

18
Ik kan wel al vertellen dat een eenmalige bedrag nauwelijks mogelijk is. Ik heb overigens de optie dat te doen maar dat raad ik je ten strengste af gezien de hoeveelheid onderhoud die nodig is en bijkomende updates wanneer deze gewenst zijn. Ook spelen de, zoals eerder aangegeven, technologische ontwikkelingen een belangrijke rol, denk aan social media wat nog geen 5 jaar geleden nauwelijks aanwezig was. Daarbij heb je nog rekening te houden met tablets en smartphones welke volgens meerdere onderzoeken erg populair zijn om dingen te bestellen op het internet. Wat is je budget overigens? De ontwikkelaar rekent toch al gauw zo'n 6000 euro voor een basis webshop. Daarbij komt nog de ontwikkeling van de huisstijl, logo etc. bij. Je moet niet verbaasd opkijken als je toch zo'n 10-12.000 euro kwijt bent aan de bouw van je shop.

En dan beginnen de maandelijkse kosten die je hebt bij de ontwikkelaar (en eventueel designer) te lopen wat tussen de 250 en de 1200 euro kan liggen. Dan heb je ook nog de hosting kosten, kosten voor je email account en data verkeer. Daarom moet je je bedenken of het niet verstandig is om gewoon in de begin fase een http://www.mijnwebwinkel.nl shop aan te maken of een variant hier op. Uiteraard heb je niet zo veel aanpassingsmogelijkheden en creatieve ruimte maar je bent vele malen goedkoper uit en je loopt dus een veel kleiner risico. Waarom wil je eigenlijk een webshop op maat?

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

19
Goedemiddag, ik hoop je ook met het bovenstaande te kunnen helpen. Naast dat er uiteraard standaard websites klaar staan, welke je naar je eigen smaak kan inrichten. Zijn er zoals eerder al staat benoemd, ook maatwerk partijen. Een dorpsgenoot is zijn eigen bedrijf begonnen, waarbij hij complete huisstijlen en websites neerzet. Ik persoonlijk vind het er erg netjes uitzien en was dan ook verrast om hem vanuit het ondernemen weer tegen te komen.

Hopelijk kan hij je verder helpen: http://www.bureaubas.nl/diensten/website-ontwikkeling

Fijn weekend allen!

Gr.
Casper
De Partywinkel: ieder feest begint hier. PartyWinkel.nl steunt KIKA. http://www.partywinkel.nl

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

20
Dag allemaal,

Ik vind het bijzonder fijn dat jullie zo hard hebben meegedacht ! Echt heel leuk dat jullie zo je best hebben gedaan. Bedankt hiervoor.

Helaas was ik 4 dagen ziek. Flink balen als je onder tijdsdruk staat. Woensdag een gesprek gehad met de 2e webdesigner. Zij zijn een zusterbedrijf van een grote organisatie.

Het bedrag pastte bij het bedrag wat ik had voorspeld. Ik dacht nog; het valt mee.....oeps was ik even vergeten dat het exclusief BTW was. Maar toch....ik zit dan nog steeds op het begrootte bedrag.

Tijdens het gesprek en de communicatie die hieraan vooraf ging, was er direct al een klik. Vandaag zag ik nog een andere aanbieder voorbij komen en ik merkte direct al dat ik geen zin had om meer verder te kijken. Dat zegt denk ik al genoeg. Ik had nog wel wat specifieke vragen, dus ik wil nog checken of ze dit wel heeft meegenomen in de calculatie.

Voor de zekerheid laat ik alles nog aan het adviesbureau zien, waar ik mee samenwerk. Wellicht hebben zij dit soort offertes vaker gezien. Een aantal zaken zijn voor mij gewoon niet in te schatten, omdat ik onvoldoende kennis heb van de materie.

Het wordt dus Magento die ik op maat laat bouwen. A.s. maandag heb ik een afspraak met een grafisch ontwerper, die de kosten van het huisstijl en logo-ontwerp gaat offreren. Het webdesignbureau, gaat aan de hand van de huisstijl de website bouwen. Vind het nu wel leuk en spannend.
Nu nog de rest van de kosten in kaart brengen; geen pretje. Helaas loop ik nu wel achter in de planning, maar doordat ik nu alles goed uitzoek, kan ik zometeen wel sneller starten.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

21
Het is me niet duidelijk waarom je b.v. niet een 12-18 maanden met een standaard Magento webshop aan de slag kan en daarna doorgroeit naar een op maat Magento webshop. Dan bespaar je het eerste jaar behoorlijk wat kosten en kan de webshop over 2-3 weken live staan. Ook loont het om wél offertes met elkaar te vergelijken nu je weet dat je een (maatwerk) Magento webshop zoekt.
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

22
Dank je wel voor je antwoord. Gewoon op maat laten maken, is mijn persoonlijke wens. Ook wil ik een professioneel ogende webshop. Daarnaast heb ik niet de kennis en tijd om zelf zoiets te bouwen. Als laatste zit je bij bepaalde pakketten wel degelijk aan hoge kosten vast als je bepaalde zaken uit wilt breiden. Dan ineens zijn dit soort pakketten wel hoog in prijs.

Ik zal eerst de offerte nog goed bestuderen. Gelukkig heb ik een adviesbureau die de offerte ook nog eens gaat bekijken.

Natuurlijk moet vergelijken altijd. Probleem is echter, dat ik in Groningen zit. Daar zitten weinig aanbieders. Die zitten zo'n beetje allemaal in Rotterdam en Amsterdam. Ik heb al een gesprek gehad met een andere webdesigner, maar die heeft totaal niet de moeite genomen om mij een offerte te sturen.

De prijs vind ik heel redelijk voor wat ze bouwen. Ook wordt alles goed geprogrammeerd waardoor het goed gevonden gaat worden door Google. Ik zal los van hun webdesign, zelf nog een Marketingbureau inschakelen.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

23
Dag allemaal,

Hier een update. Wat een gedoe !!!

Nu zit ik in de laatste fase van mijn ondernemingsplan en heb ik dus al een gesprek gehad met een partij bij wie het direct al goed voelt. Ik had voor de zekerheid meerdere partijen om een offerte gevraagd, maar of ze reageren niet of ze vragen allerlei maandelijkse kosten voor Magento, terwijl Magento open source is en zij het design ook nog op maat ontwerpen.

Vandaag een gesprek met een marketingbureau. Tijdens de correspondentie was er al irritatie en werden er voor de hand liggende vragen gesteld, waardoor ik heel lang bezig ben geweest om alles voor hun op papier te zetten.
Bel ik ze voor de zekerheid op, wordt mij de bouw van de webwinkel in de maag gesplist, terwijl ik duidelijk aan heb gegeven dat ik al een webdesigner heb gevonden. Ook de grafisch ontwerpers. De drammen gewoon door ! Het woord 'Nee' accepteren ze niet en ze proberen je op allerlei manieren aan het twijfelen te brengen.

De door hun gemaakte webwinkels zien er vaak zielig uit. Ze gaven aan, dat sommige webwinkels wel een jaar lang offline zijn, omdat de bouw van een webwinkel en de marketing vaak niet samen gaan. Dat is toch onzin ?

Het marketingbedrijf wat ik nu in gedachten heb, doet het vooronderzoek naar de produktnamen / zoektermen en op basis van deze informatie, kan ik de indeling maken van de artikelgroepen etc. Ik ben benieuwd of mijn verhaal jullie bekend voorkomt. Ik krijg de indruk dat ze misbruik maken van iemands onwetendheid. ( natuurlijk doet hj de rest van de marketingactiviteiten ook )

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

24
Voor mijn gevoel klopt er inderdaad een en ander niet.

Doelgroepen en de contouren van het daarop gerichte assortiment zijn (marketing)strategische keuzen en die zijn het exclusieve domein van de ondernemer. Je hebt, als ondernemer, waarschijnlijk al een duidelijk beeld van wat je aan wie wilt gaan verkopen en hoe je dat wilt gaan aanpakken. En daarmee ook een beeld van wat je per se niet wilt.

Als marketingbureau en webdesigner dat allemaal nog moeten gaan invullen, geef je ze een carte blanche ... en een ongedekte cheque als ze inderdaad een jaar mogen sleutelen aan allerlei "concepten".

Je ondernemingsplan moet al een duidelijke strategische richting aangeven. En dan kan het echt geen jaar meer kosten om dat tactisch en operationeel in te vullen, dat is echt b•llsh•t.
StoreCore.io

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

25
Wat een super antwoord ! DANK JE WEL !
Tuuuurlijk weet ik al heel goed hoe het eruit ziet. Hier ben ik dagelijks in mijn hoofd al mee bezig. Ik weet ook exact wat waar kom te staan. Alles staat ook in mijn ondernemingsplan.

Ik kan het marketingbureau t.z.t. nog wel vragen wat het vooronderzoek precies inhoud, zodat ik het altijd nog achterwege kan laten, maar hij zei dat hij maar 2 a 3 uurtjes bezig is. Ikzelf bepaal de indeling en ik weet natuurlijk zelf ook wel wat bovenaan moet komen en wat niet. Ik laat hem eerst maar de offerte schijven.

Inmiddels heeft ook het webdesigner gereageerd. Zij gaf, net zoals ik, aan dat iedereen zijn/haar vakgebied heeft. Dat is ook de reden waarom het designbureau zelf niet de marketing gaat doen. Ik denk dat 'de koers die ik nu volg' vol moet houden. Nog 2 weken en dan is mijn plan klaar. Daarna de begroting. Veranderen kan alijd nog nadat ik ben gestart. Ehum....wanneer de inschrijving bij de KvK heeft plaatsgevonden.

Ik wil wel links naar Facebook en Twitter etc. op mijn site plaatsen en bijvoorbeeld een animantie. Ik denk dat ik dat prima zelf kan doen, mits niet te ingewikkeld. Té afhankelijk gaan worden is idd niet goed. 't Is maar goed dat ik niet in zee ga met dat bedrijf van vanmorgen ( met ook nog eens van die lelijke webshops ).

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

26
Dag Zoektermen.nl,

Inmiddels begrijp ik je veel beter. :) Zo liet ik dus een Magento webwinkel offerte maken. Met nog wat extra's erbij, kwam de offerte uit op 12.000,-. Marketing nog niet eens meegerekend.
Ik merkte toch, dat ik een vervelend onderbuik gevoel kreeg.
Wellicht ga ik het e.e.a. herzien.
Misschien moet ik mijn wensenpakket geleidelijk in gaan zetten, i.p.v. direct al bij aanvang. Ik denk dat dit fors scheelt. Nadeel, is dat ik veel onderzoek heb gedaan, waardoor ik heel goed weet waar de klant behoefte aan heeft. Deze tools, maken het uiteindelijk fors duurder.
Mijn zinnen had ik dus echt gezet op Magento. De bronnen die ik had, waren allemaal lovend over Magento, vandaar ik hier uiteindelijk voor ging.

Toch lees ik nu gelukkig ook andere berichten. Zo schijnen de hostingkosten hoger te liggen dan gemiddeld ( wist ik al ), maar schijnen de onderhoudskosten hoger te liggen dan gemiddeld, is niet alles voor een startende webwinkelier nodig en schijnt het meer geschikt te zijn voor webwinkels die meer dan 100.000,- omzetten.
Ik vind het nu erg verwarrend. Ik vind het moeilijk om via het Internet het kaf van het koren te scheiden. Ik kan maar weinig echte goede designers vinden. Ik zal mijn eisenpakket bij moeten stellen.
Ik denk dat marketing altijd nog belangrijker is dan een dure webwinkel. Toch moet hij er wel professioneel uitzien.

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

28
Klopt.
Hier ook.

De onderlinge verschillen tussen de offertes met dezelfde specs zijn schrikbarend te noemen. En daarom ga je al snel denken dat het pure willekeur is wat men vraagt.
Natuurlijk telt de expertise van het bureau ook mee, maar dat mag niet 2x duurder zijn natuurlijk.

Onze eerste shop bouwde ik zelf.
De aanpassingen die eraan kwamen en het flink op de schop nemen van de site liet ik door een starter doen.
500 euro verder en een lekker lopende shop.

5 jaar mee gedraaid trouwens.
Daarna een hele grondige update (complete layout en dergelijke) laten uitvoeren.
Enkele duizenden euro's verder. Wel een super resultaat.

En ondertussen nog vele aanpassingen / updates laten uitvoeren. Grote en kleine.

Kortom, 1 joekel van een investering in een complete site is nooit het hele verhaal.
Er komt altijd gaande weg een moment dat er dingen aangepast moeten worden, groot of klein.
Deze kosten ook euries natuurlijk.

Liever kleiner starten met de basis functies die direct nodig zijn. Dan jaarlijks / per kwartaal aanpassingen doorvoeren.
Uiteindelijk kom je toch wel op die 15000 euro hoor. Maar dan gaat het geleidelijk aan :)
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

Re: Hoe vind ik een professioneel webdesignbureau ?

29
Ik begin het steeds beter te begrijpen. Maar wat een drama.........het is zo moeilijk om de échte goede partijen te vinden. En dan nog steeds.........zegt dat lang niet alles.

Inderdaad offertes aanvragen, maar weet je wat het is...........als je eenmaal Magento in je hoofd hebt, dan is het moeilijk om ineens wat anders mooi te vinden.

Maar kan je voor 6.000 euro wel een mooie winkel krijgen ? En waarom niet lager ?

Binnen een jaar over de kop : ik moet er niet aan denken. Dus eisen bijstellen en verder gaan. Meer focussen op marketing en minder op een dure webwinkel. En een minder dure webwinkel, kan met een mooie achtergrond ook veel beter ogen.