Google analytics probleem

1
Beste collega,

Misschien dat een van jullie een tip heeft, ik zit met het volgende probleem.

google analytics geeft enkel de data weer voor mijn .be domein (hier staat de webshop op gehost)
het .nl domein word door gestuurd door middel van een 301 redirect.

Als mensen via google binnen komen ,een backlink of gewoon direct geeft google dit niet weer,
enkel als mensen via het .be domein binnen komen krijg ik data.

nu is het heel moeilijk beslissingen nemen voor me, want heb geen flauw idee waarvan mijn werkelijke traffic komt en hoeveel het precies is,

moet ik meer in zetten op google adword, of moet ik stoppen met facebook add, enz enz jullie kennen het wel.

iemand misschien een idee?

Mvg
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht

Re: Google analytics probleem

2
Normaal komt alles in Google analytics op de normale manier na een 301.
En je zegt zelf dat je wel alle data op de be site ziet.
Je stuurt toch zelf niemand naar de nl site (bijv via adwords)? Dat zou namelijk raar zijn als je alleen een be site hebt die actief is.
Misschien bedoel je wel iets anders want ik zie het probleem misschien niet zo...

Re: Google analytics probleem

3
Beste PaulG

Bedankt voor je reactie, Het is zo ik heb een facebook campagne lopen, de klanten komen via deze add binnen op de .nl. facebook geeft aan 50 clicks te hebben gehad, deze staan bij mij niet er bij, ook worden deze niet weer gegeven in het lijstje met bronnen.

zelfde voor Google add, 60 Clicks kommen binnen via adword statistieken, in google analytics geeft deze niet weer in het totaal.

Als je direct naar de .nl site gaat via het http://www....nl adres komen deze er ook niet bij te staan.

voorbeeld 50 facebook clicks + 60 adwords clicks + 100 bezoekers via .be totaal is bij 210
google analytics geeft alleen die 100 weer rara.

ik zeg 301 redirect, hoop dat ik de juiste naam gebruik? als de bezoeker binnen komt via .nl dan blijft dit ook in de browser balk staan, dus niet als je .nl in typt dat je uit komt in de browser balk op .be

sorry misschien beetje verwarrend uit gelegd, maar hoop dat jullie het snappen ;)
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Google analytics probleem

5
Ik heb even gekeken en er is geen 301, geen iframe en geen frame.
De nl versie is gewoon een website die precies hetzelfde is als de be versie. Waarschijnlijk haalt hij de data uit dezelfde database maar het blijven twee aparte websites.
Ik begrijp dat google de mogelijkheid geeft om beide op 1 domein in google analytics te krijgen maar waarom zou je dat in dit geval doen? (Het werkt dus niet op het moment ik krijg geen analytics cookies via de nl site)
Als je op de nl site ook gewoon een nl analytics account zet kun je beide sites apart bekijken.
Anders moet diegene die de analytics code opgezet heeft er nog even naar kijken.