Re: Webwinkels compensatie storingen iDeal

3
vampirelord schreef:Waarom zouden ze? Ze hebben een dominante markt positie, dus voor weglopende klanten hoeven ze niet 1,2,3 bang voor te zijn.
Ik denk dat je je daarin vergist. Als organisaties zoals Thuiswinkel.org iDeal niet meer zien zitten kan dat best invloed hebben. De strijd om de online transactie is momenteel in het voordeel van Currence maar is daarmee nog niet gedaan.

ING geeft eerder aangegeven in gesprek te willen gaan met klanten die aantoonbare schade hebben gehad bij enkele storingen. De deur staat dus open.

Ik denk overigens wel dat het vooral interessant is voor de grotere spelers. Die kunnen schade aantonen en daar is een uurtje offtime van iDeal interessant om te verhalen. Voor kleine shops met enkele tientallen bestellingen over de hele dag, van alle betalingsvormen gecombineerd, is het de tijd van het uitzoeken waarschijnlijk amper waard.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webwinkels compensatie storingen iDeal

4
Ik denk dat je dit probleem kan vergelijken met de NS en het optijd komen van treinen. Dan is thuiswinkel.org de reizigers organisatie Rover.

Ze kunnen wel boos en hun onvreden uiten en ideal zal op hun beurt beterschap gaan beloven, maar ik denk zo lang er geen goede concurrentie is, i-deal er geen prioriteit van zal maken, bovendien zouden de storingen ook buiten hun schuld om veroorzaakt kunnen zijn.

De grote banken hebben ook storingen en hun internet bankieren ligt er ook wel eens uit.

Het zelfde had je met de ISP die hadden in de begin jaren ook veel en vaak storingen en nu kan ik het op 1 hand tellen, wanneer ik geen internet heb.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkels compensatie storingen iDeal

5
Wat ik niet helemaal begrijp: als ideal het even niet doet, dan probeer je het later toch nog een keer, of je maakt het geld over. Er zullen vast klanten afhaken, maar als je de klant goede informatie geeft wat te doen bij ideal problemen, dan is het probleem minder groot.

Als de trein niet rijdt, dan kijk ik of ik met de bus kan. Zoiets.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Webwinkels compensatie storingen iDeal

6
Ik denk inderdaad ook dat je het in de eerste plaats moet zien vanuit de consument. Als er te veel storingen zijn bij iDEAL (of in internetbankieren bij de aangesloten banken), gaan consumenten vaker kiezen voor andere betaalmethoden: creditcard, PayPal, bankoverschrijving, een nieuw Europees betaalsysteem, noem maar op. Een onbetrouwbaar betaalsysteem delft zo zijn eigen graf, ten gunste van betere alternatieven. Marktwerking.
StoreCore.io

Re: Webwinkels compensatie storingen iDeal

7
Cardexchange.com schreef:Er zullen vast klanten afhaken, maar als je de klant goede informatie geeft wat te doen bij ideal problemen, dan is het probleem minder groot.
De directe schade is ook relatief klein, maar er kan ook indirecte schade door ontstaan. Als een klant een paar keer niet kan betalen met iDEAL, dan kan het zijn dat die klant minder vaak via internet gaat kopen.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Webwinkels compensatie storingen iDeal

8
Jeroen__ schreef:
Cardexchange.com schreef:Er zullen vast klanten afhaken, maar als je de klant goede informatie geeft wat te doen bij ideal problemen, dan is het probleem minder groot.
De directe schade is ook relatief klein, maar er kan ook indirecte schade door ontstaan. Als een klant een paar keer niet kan betalen met iDEAL, dan kan het zijn dat die klant minder vaak via internet gaat kopen.
Dat lijkt mij niet.
Omdat iDeal af en toe niet beschikbaar is zal echt geen invloed hebben op het online koopgedrag.