Van affiliate naar webwinkelier

1
Goedemorgen, ik sta op het punt om webwinkelier te worden. Ik (man, 30 jaar) ben sinds 2010 fulltime affiliate, heb veel SEO/Marketing ervaring en ben zeer actief in de aankoop en verkoop van domeinnamen (momenteel meer dan 800 domeinnamen in het bezit), ben in de afgelopen jaren veel betrokken geweest bij de ontwikkeling van webshops, maar dan vooral vanuit mijn SEO expertise. Door deze vele kijkjes achter de schermen is het bij mij behoorlijk beginnen te kriebelen.. alleen was ik lang niet in de situatie om een webshop op te zetten.

We zijn onlangs verhuisd naar een huis waar ik een eigen kantoor heb plus de beschikking heb over een groot magazijn, en toen ik een maand geleden ook relatief voordelig een domeinnaam kon overnemen die al lang op mijn wishlist stond was de keuze snel gemaakt, ik ga een webshop beginnen.

Nu ben ik al een week of 2 in overleg met een leverancier, zonder deze leverancier is mijn op te zetten webshop niet levensvatbaar. Zij hebben een wereldwijde monopolie wat betreft het product en zijn zeer kieskeurig wat betreft resellers, in Nederland zijn er maar 5 resellers. En ik ben natuurlijk nog helemaal niks.
Ik heb een uitgebreid businessplan geschreven plus de website in detail al opgezet. Ik heb genoeg budget om een flinke voorraad in te slaan en ik kan naar mijn idee mij flink onderscheiden van de overige resellers door mijn pijlen op een andere doelgroep te richten.
Voor mijn gevoel heb ik er alles aangedaan, ben er tevreden over, nu is het hopen dat ik de leverancier heb kunnen overhalen om in ieder geval een persoonlijk gesprek aan te gaan.

Ik lees al een poos mee op dit forum, aangezien alle mogelijke problemen hier al eens besproken zijn. Vooral voorraadbeheer, de verzending van bestellingen, garantie, retourneren/ruilen hebben mijn aandacht, dit is relatief nieuw voor mij.

Het zou heel bijzonder zijn als de leverancier met mij als niet gevestigde naam in zee wil gaan, ik hoop het allerbeste maar hou rekening met een no-go.

Dan is het webwinkel avontuur nog niet voorbij, en wijk ik uit naar plan B. Dus ik vermoed dat jullie in de nabije toekomst wel wat topics van mij kunnen verwachten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Van affiliate naar webwinkelier

5
Ik heb gisteren goed nieuws gekregen, de leverancier wil met mij in zee gaan! Ben daar zeer gelukkig mee. Binnenkort heb ik een afspraak bij ze om alles te concretiseren.

Betekent dat ik vanaf nu hier ook weer actief word, heb dit forum bewust wat vermeden zodat ik niet zou vervallen in teveel dagdromen over mijn eigen shop terwijl ik de kans nog steeds groot achtte dat het niet door zou gaan 8)