webwinkel computerbranche

1
Hallo,

Ik ben Joeri en ik zou graag een webwinkel beginnen. Omdat de computerbranche mij zeer goed ligt zou ik graag daar een webwinkel in opstarten. Ik vraag mij af of er nog ruimte is op de markt om zo'n winkel op te richten? Er bestaan al vele webwinkels in deze sector. Ik kan wel over mezelf zeggen dat ik zeer goed op de hoogte ben van computeronderdelen en systemen maar is dit genoeg om succes te hebben? Uiteraard wil ik ook een heel goede service bieden aan mijn klanten.

Ook vraag ik mij af hoe het zit met de belastingen. Ik zou de winkel eerst starten als hobby/bijverdienste naast mijn hoofdberoep in loondienst. De webwinkel zou gericht zijn op België en Nederland en later misschien ook nog de UK.

Groeten, Joeri.

Re: webwinkel computerbranche

2
Zeer moeilijke branche. Simpelweg producten verkopen via de website zal erg moeilijk zijn vanwege de vele vergelijkingssites waar je niet met de prijs mee kan komen. Bedrijven zoals Azerty kopen veel scherper in dan jij zal kunnen bij een groothandel.

Jouw kracht zal eigenlijk moeten zitten in mensen helpen met computerproblemen aan huis. Virusje verwijderen, nieuwe Windows, extra HD of SSD en zelf samengestelde systemen slijten.

Re: webwinkel computerbranche

3
Hoi Joeri,

Ik wil geen reclame maken voor het bedrijf waar ik voor werk, maar misschien heb je iets aan deze checklist webwinkel starten:
http://www.webwinkelsoftware.nl/files/n ... ginnen.pdf

Hier wordt in 10 stappen uitgelegd wat er allemaal komt kijken bij het starten van een webwinkel. Ook staat daar iets in over de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en iets over belastingaangifte (een van je vragen).

Mocht je toch meer vragen hebben, dan kan je ons bereiken op 020-820 2391.

Bertram