overzetten van iDeal basic naar Assure Pay of Mollie

1
Ik maak in mijn website gebruik van iDeal basic van ING. Uitsluitend voor het verkopen van een paar boektitels. Het betreft de meest simpele vorm met een productlijst (geen winkelwagen). Implementatie is gedaan in HTML en PHP.
De nieuwe tariefstructuur van ING is maakt het het onrendabel om zo door te gaan.
Heeft er al iemand ervaring met het omzetten van iDeal Basic van ING naar Assure Pay (alleen met HTML en PHP)?
loopbaanadvies, kunstzinnige therapie en publicaties

3
mollie werkt inderdaad erg makkelijk en goed.

assurepay heb ik alleen nog maar toegepast i.c.m. zen cart en de door mij geporte/geschreven module en dat werkt ook goed.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: ideal basic naar assure pay

4
admin schreef:Helaas niet met Assure Pay. Ik werk bij weinig transacties meestal met www.mollie.nl Zij hebben 99 cent transactiekosten en geen vaste maandkosten.
Mollie had ik al eens bekeken en nu nog een keer uitgebreid. Wat blijkt: ze hebben al helemaal gerekend op "overstappers" die een bestaande ideal basic willen overzetten. Simpelweg een aantal gegevens aanpassen in de bestaande code en dan zou het moeten werken.
Ik denk dat ik hiermee mijn alternatief heb gevonden...
Bedankt voor jullie reacties.
loopbaanadvies, kunstzinnige therapie en publicaties
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

scherpe tarief dan €0,99

5
Mocht je ook nog gebruik willen maken van een scherper tarief bij Mollie: €0,72 ipv €0,99 dan kun je registreren via www.internetkassa.nu
Op deze websites worden de verschillende aanbieders vergeleken en kun je als ondernemer gebruik maken van actietarieven.

Succes!
Voordeligste tarieven en de beste betaalmiddelen via de IPS consultant!
Alle vragen op het gebied van online betaalmiddelen zijn welkom.

www.ipsconsult.nl

Re: ideal basic naar assure pay

7
jeneverstoker schreef:Mollie had ik al eens bekeken en nu nog een keer uitgebreid. Wat blijkt: ze hebben al helemaal gerekend op "overstappers" die een bestaande ideal basic willen overzetten. Simpelweg een aantal gegevens aanpassen in de bestaande code en dan zou het moeten werken.
Ik denk dat ik hiermee mijn alternatief heb gevonden...
Ik zal het verhaal nog even aanvullen voor het geval er meer mensen willen overstappen van ING Basic naar Mollie. Het is net niet zo makkelijk als ik had dacht. De simpele omzetting die Mollie belooft heeft alleen betrekking op de (uitgebreidere) hashcode-variant van ING Basic.
Voor de productlijst-benadering is er (nog) geen pasklaar antwoord. De helpdesk bleek die benadering ook niet te kennen. Maar men is daar wel behulpzaam dus ik hoop met wat advies e.e.a als nog snel rond te krijgen.
loopbaanadvies, kunstzinnige therapie en publicaties

Re: overzetten van iDeal basic naar Assure Pay of Mollie

8
jeneverstoker schreef:Heeft er al iemand ervaring met het omzetten van iDeal Basic van ING naar Assure Pay (alleen met HTML en PHP)?
Geen ervaring maar zulke technische dingen zou ik wel altijd door mensen met php-kennis laten overzetten. Misschien heb je dat natuurlijk wel ;).
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

Ideal

9
Ik heb net via de site van Ing een klacht gestuurd, ivm de verhoging per maand van €20,00 voor en startende ondernemer is dit veel geld misschien kunnen we allemaal en klacht indienen.
Mvg Maureen
www.dibiasehaironline.nl
Webshop in hairextensions,flip-in en tape extensions. www.hairshoponline.nl

Re: Ideal

10
Maureen Visscher schreef:Ik heb net via de site van Ing een klacht gestuurd, ivm de verhoging per maand van €20,00 voor en startende ondernemer is dit veel geld misschien kunnen we allemaal en klacht indienen.
Mvg Maureen
www.dibiasehaironline.nl
Denk niet dat deze klacht echt zal helpen, laatste weken regent het bij de ING opzeggingen. Voorheen moest het per brief maar nu is echter al een mail genoeg welke gelijk afgehandeld word. Denk dat Assure Pay dan ook een zeer goed alternatief is. Geen abonnements kosten en € 0,45 per transactie. Misschien is de volgende link bruikbaar voor je. http://www.roberto-webdesign.nl/e-comme ... re-pay.htm

11
Dit zijn onze ervaringen na 3 weken Assure Pay:

Nadat er in de afgelopen dagen bij Assure Pay wat akkefietjes waren voorgevallen omtrent de uitbetaling en over het ongevraagd verhogen van het uitbetalingstarief, heb ik vanmiddag 3 kwartier aan de telefoon gezeten met iemand van Currence die de 'audits' uitvoert m.b.t. certificering van CPSP's zoals dat officieel heet (Collecting Payment Service Provider).

Het lijkt erop dat Assure Pay de zaakjes nog niet helemaal voor elkaar heeft. Links en rechts wordt dan wel (voornamelijk door henzelf) beweerd dat men volledig gecertificeerd zou zijn. Dat is niet waar. Er bestaan op dit moment zo'n 25 CPSP's die (nog) niet gecertificeerd zijn maar een tijdelijke ontheffing hebben gekregen tot aan het moment dat men wel/niet in aanmerking komt voor goedkeuring door Currence.

In het gesprek kwamen de volgende punten naar voren:

1. Het aanmaken van een account geschiedt zonder enige controle. Pas achteraf worden gegevens zoals KvK en bankrelatie gecontroleerd. Volgens Currence zou een account pas actief mogen worden nadat e.e.a. is gecontroleerd. Dit heeft ermee te maken dat alleen bedrijven gebruik mogen maken van iDEAL. Je moet dus een geldig KvK-nummer hebben om iDEAL te mogen gebruiken. In de huidige situatie kunnen ook particulieren zich bij Assure Pay aanmelden, al dan niet met een zelfverzonnen KvK-nummer. Controle gebeurt immers pas achteraf en voor die tijd kunnen er al transacties plaatsvinden, zo claimt men althans op de website. Het is niet duidelijk wat er met dat soort 'illegale' transacties gebeurt.

2. Op geen enkele manier vindt er een technische keuring plaats van de interface tussen webshop en Assure Pay. Dit acht Currence wel wenselijk om te zien of de gebruikte plugin (aantoonbaar) goed functioneert. Denk aan de 7 testbestellingen bij 'idealm'. Die moeten succesvol zijn om iDEAL te gebruiken.

3. Volgens Currence is een CPSP verplicht om bij transacties de merchant-ID te tonen (de naam van de winkel). In tegenstelling tot hetgeen mij aanvankelijk door Assure Pay werd verteld, gebeurt dit volgens Currence bij vrijwel alle CPSP's. In het betaalscherm van de bank en op het bankafschrift moet voor de klant te allen tijde duidelijk zijn aan wie wordt betaald. Toch wordt bij transacties via Assure Pay steevast The Accompany BV als begunstigde vermeld en vraagt men 75 euro voor deze service terwijl het gratis (en standaard) zou moeten zijn.

4. Er is geen contract, er staat niets zwart-op-wit. Currence was uiterst verbaasd dat er na het aanmaken van een account bij Assure Pay op geen enkele manier iets 'op papier' komt te staan. Je maakt even snel online een account aan en that's it. Geen algemene voorwaarden, geen handtekening, geen goedkeuring. Assure Pay vindt dat het zo makkelijk mogelijk moet zijn en heel laagdrempelig. Mij best, maar bij eventuele problemen of conflicten heb je geen poot om op te staan. Dan geldt: Wie betaalt, die bepaalt, zal ik maar zeggen.

Als aanvulling op punt 4 moet me van het hart dat we een reseller-account bij Assure Pay hadden afgesloten. Daartoe moest vreemd genoeg wel een contract van 2 pagina's worden ondertekend en per post geretourneerd. En dat voor een paar cent per 'verworven' transactie terwijl het bij onze eigen transacties om honderden of duizenden euro's per transactie kan gaan.

Bovenstaande punten zijn (in uitgebreidere vorm) doorgegeven aan Assure Pay en aan Currence. Als tegenprestatie voor de aangereikte verbeterpunten zijn zojuist onze beider accounts door Assure Pay geblokkeerd of ontoegankelijk gemaakt. Ik vrees dat ik morgen een ernstige klacht bij Currence moet deponeren en aangifte zal gaan doen jegens The Accompany BV inzake oplichting indien de openstaande transacties (een kleine 2000 euro) niet terstond worden voldaan.

12
1. Het aanmaken van een account geschiedt zonder enige controle. Pas achteraf worden gegevens zoals KvK en bankrelatie gecontroleerd. Volgens Currence zou een account pas actief mogen worden nadat e.e.a. is gecontroleerd. Dit heeft ermee te maken dat alleen bedrijven gebruik mogen maken van iDEAL. Je moet dus een geldig KvK-nummer hebben om iDEAL te mogen gebruiken. In de huidige situatie kunnen ook particulieren zich bij Assure Pay aanmelden, al dan niet met een zelfverzonnen KvK-nummer. Controle gebeurt immers pas achteraf en voor die tijd kunnen er al transacties plaatsvinden, zo claimt men althans op de website. Het is niet duidelijk wat er met dat soort 'illegale' transacties gebeurt.
Dat zegt Currence nu, een half jaar terug vond Currence het geen enkel probleem dat particulieren via een PSP wel iDEAL konden aanbieden.
Pas sinds kort heeft Currence deze regel veranderd dat ook klanten van haar klanten bedrijven moeten zijn.
2. Op geen enkele manier vindt er een technische keuring plaats van de interface tussen webshop en Assure Pay. Dit acht Currence wel wenselijk om te zien of de gebruikte plugin (aantoonbaar) goed functioneert. Denk aan de 7 testbestellingen bij 'idealm'. Die moeten succesvol zijn om iDEAL te gebruiken.
Bij Assurepay is het mogelijk om testtransacties te doen en dat werkt hetzelfde als bij MSP, Ogone en Mollie. Alleen bij een iDEAL direct bij een bank worden 7 testtransacties gevraagd door sommige banken.
(iDEAL Easy van ABN kan ook zonder testtransacties geactiveerd worden)

Over punt 3 kan je twisten... in principe heeft assurepay gelijk want de transactie gaat naar assurepay niet naar de webwinkel.

Punt 4: Als ik iets bij jou webwinkel koop moet ik dan ook een verkoopcontract terug faxen?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

13
eentje schreef:
Punt 4: Als ik iets bij jou webwinkel koop moet ik dan ook een verkoopcontract terug faxen?
Nee, dat hoeft uiteraard niet, alleen al omdat het dan doorgaans gaat om een eenmalige consumentenaankoop en niet om een langlopende overeenkomst tussen bedrijven onderling. Juridisch kom je dan in ander vaarwater en het is helemaal niet ongebruikelijk (sterker nog: het is zelfs zeer wenselijk) om dan samen afspraken te maken en die op papier te zetten. Denk bijvoorbeeld aan aansprakelijkheid bij eventuele fraude, aan betalings- en opzegtermijnen, aan faillisementen enz. enz. enz. Zonder contract sta je bij conflicten volledig machteloos en heb je het nakijken.

Overigens moeten klanten bij ons wel eerst akkoord gaan met de algemene voorwaarden voordat men iets koopt en wordt de consumentkoper gewezen op de wet Koop op Afstand.

ING woeker verhoging

14
ING reageert totaal niet op klachten over de iDeal kostenverhoging. Ze sluiten direct af en herstel is daarna ook niet meer mogelijk.

Dit heet misbruik maken van bestaande relaties, en is natuurlijk maar een heel klein associaal feitje als je het vergelijkt met de streken die de banken voor de kredietcrisis allemaal uithaalden.

Klagen is zinloos en Assurepay werkt voor ons perfect in de basic uitvoering.
Voor de uitgebreidere uitvoering gebruiken we Mollie.