ideal betalingen splitsen over meerdere accounts?

1
Net nieuw hier omdat ik met een lastig iets zit.

Stel, er is een platform met allemaal winkels van allemaal andere eigenaren. Deze winkels hebben allemaal een eigen account bij een dezelfde PSP.
De consument gaat shoppen en stopt uit diverse winkels artikelen in één winkelwagentje en doet afrekenen met één ideal betaling. Is er een PSP die deze ene betaling kan splitsen naar toebehorende webwinkels?

Het is technisch mogelijk en ook zo dat de 'ideal regels' niet worden overtreden, maar welke PSP kan dit realiseren?

Alvast dank voor jullie reactie

2
Buiten dat ik me afvraag waarom je zo'n moeilijke constructie zou willen maken (je zit ook met de facturering e.d.) denk ik dat je hiervoor beter contact op kunt nemen met wat PSP's die je voorkeur hebben.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

3
A. Loomans schreef:Buiten dat ik me afvraag waarom je zo'n moeilijke constructie zou willen maken (je zit ook met de facturering e.d.) denk ik dat je hiervoor beter contact op kunt nemen met wat PSP's die je voorkeur hebben.
Zo'n moeilijke constructie maakt het makkelijk voor de consument wanneer deze uit diverse winkels producten koopt, maar één winkelwagentje heeft en maar één betaling hoeft te doen.

Uiteraard heb ik de bekende PSP'ers al gemaild, gebeld en overleg gehad. Er zijn er enkele die dit wel willen realiseren, maar dan spreek je over enkele duizende euro's.

4
Kun je dan niet beter met die webwinkeliers 1 nieuwe webwinkel openen waar deze webwinkeliers op hun beurt leverancier van zijn? Prijs 1 op 1 doorberekenen en dan zelf de splitsing maken van de inkomsten.

Toch vraag ik me af welke producten je dan aan gaat bieden en hoe dicht de assortimenten van de verschillende webwinkels bij elkaar liggen, wil een klant uit meerdere webwinkels in 1 bestelling dingen kopen.


Terugkomend op je vraag: Eigenlijk weet je hier dus al het antwoord op enkel kost dit te veel naar je zin..
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
A. Loomans schreef:Kun je dan niet beter met die webwinkeliers 1 nieuwe webwinkel openen waar deze webwinkeliers op hun beurt leverancier van zijn? Prijs 1 op 1 doorberekenen en dan zelf de splitsing maken van de inkomsten.

Toch vraag ik me af welke producten je dan aan gaat bieden en hoe dicht de assortimenten van de verschillende webwinkels bij elkaar liggen, wil een klant uit meerdere webwinkels in 1 bestelling dingen kopen.


Terugkomend op je vraag: Eigenlijk weet je hier dus al het antwoord op enkel kost dit te veel naar je zin..
Nee, ik wil zelf geen partij zijn in het winkel gebeuren en berekeningen gaan maken, uitbetalen en verantwoording af te leggen bij belastingdienst. Een ieder kan een webwinkel huren ongeacht product of prijs.

Ja, het kan voorkomen dat de consument uit twee verschillende winkels koopt. Als jij een paar schoenen koopt in de stad is de kans groot dat je ook nieuwe sokken willen :-)

Als de kosten rond de 9000 euro liggen, ja dan is dat te veel naar mijn zin.
Wellicht zijn er PSP's die deze mogelijkheid wel al hebben en niet over mijn rug iets nieuws willen/kunnen aanbieden.