Product veranderd garantie?

1
Iemand heeft bij ons beugelriemen gekocht voor aan het zadel. Beugels zitten je voeten in en de beugelriemen zijn de stukken leer waar die beugel aan hangt.
In de beugelriemen zitten standaard gaten in op een afstand van +/- 1,5 cm. Dit omdat als ze dichter bij elkaar zitten, het leer uit kan scheuren.

Nu bevielen de beugelriemen niet. Volgens die mevrouw rekte ze uit waardoor ze ze steeds een gat korter moest maken.
Ze mocht ze van ons terug sturen.

Toen we ze terug kregen, zagen we dat er gaten bijgemaakt waren tussen 2 standaard gaten in. In mijn ogen vervalt de garantie dan.

Ikzelf heb de beugelriemen getest en heb nergens last van. De beugelriemen zijn prima.
Ook heb ik contact opgenomen met de leverancier en ze hebben werkelijk nog nooit eerder deze klacht gehad.
Als laatst heb ik de beugelriemen naast nieuwe gehouden en ze zijn precies even lang.

Klant zegt dat de beugelriemen (wat gewoon leer is) naderhand weer terug in de oorspronkelijke lengte komen.

Dit zijn beugelriemen:
Afbeelding


Nu kan het zijn dat de klant werkelijk niet kan paardrijden met de beugelriemen. Dat ze gewoon echt niet bevallen.
Ik kan niks meer met de beugelriemen, omdat er gaten bijgemaakt zijn en de fabrikant neemt ze ook niet terug.

Nu heb ik de klant al aan de telefoon gehad en ze eist een oplossing, want ze kan er niks aan doen dat de riemen niet bevallen. Ze was best wat boos toen ik over het bijmaken van de gaten begon.

Wat kan ik nu het beste doen?
http://www.horsetopshop.nl

Re: Product veranderd garantie?

2
De klant heeft zelf het product aangepast: vergelijk het met een broek die je bij C&A koopt, als je die korter maakt neemt de winkel het van zijn leven niet meer terug.

Onder het mom van service zou je misschien 50% van het aankoopbedrag kunnen terugstorten, al sta je in je recht als je dat niet doet. Persoonlijk vind ik het een vreemd verhaal. Leer kan inderdaad wat uitrekken, al betwijfel ik of dat bij dit soort stevige toepassingen ook het geval is. Maar daarna krimpt het zeker niet meer.

Re: Product veranderd garantie?

3
Klant had moeten reageren op het moment dat ze niet tevreden was met het originele product.

In principe heeft de klant het product zelf defect gemaakt.

Dus jammer maar helaas voor de klant.

Ik zou persoonlijk de klant dezelfde uitgebreide uitleg sturen zoals je hier schreef. (ja schriftelijk niet aan de telefoon, mensen durven heel wat te zeggen aan de telefoon en als je het schriftelijk doet is het direct duidelijk en kunnen er geen verhitte discussies ontstaan)

Met daarin misschien uit coulance een andere set aanbieden met korting.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Product veranderd garantie?

4
Ik heb de klant net nogmaals aan de telefoon gehad en verteld dat we de beugelriemen echt niet terug kunnen nemen. Ook weer helemaal uitgelegd waarom.
Ze was het er nog steeds niet mee eens. Ze is ervan overtuigt dat ze ze anders niet uit had kunnen proberen.

Nouja, het is nu in ieder geval klaar. De garantie is gewoon vervallen en ze zal ze tweedehands moeten proberen te verkopen.

Bedankt voor de info en tips.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.