Aantal dataverkeer en webruimte nodig voor een webwinkel

1
Hoi allemaal,

Wij willen een webwinkel opzetten en zijn in een orienterende fase. Het zal niet direct een grootschalige webwinkel worden.

Bij de pakketten staan gegevens als 1 / 3 / 5 GB dataverkeer, ook staat er 500mb/ 750mb en 1GB webruimte.

Hoe kan ik dit in verhouding zien? Welk verkeer en ruimte heb je nodig?

En hoe zit het met je eigen internet verbinding. Moet deze ook het snelste van het snelste zijn of zijn de meeste pakketten wel te doen met een 'normaal' internet (dus niet een uitgeklede versie).

Alvast bedankt.
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Aantal dataverkeer en webruimte nodig voor een webwinkel

2
Vedet schreef:Hoi allemaal,

Wij willen een webwinkel opzetten en zijn in een orienterende fase. Het zal niet direct een grootschalige webwinkel worden.

Bij de pakketten staan gegevens als 1 / 3 / 5 GB dataverkeer, ook staat er 500mb/ 750mb en 1GB webruimte.

Hoe kan ik dit in verhouding zien? Welk verkeer en ruimte heb je nodig?

En hoe zit het met je eigen internet verbinding. Moet deze ook het snelste van het snelste zijn of zijn de meeste pakketten wel te doen met een 'normaal' internet (dus niet een uitgeklede versie).

Alvast bedankt.
Dataverkeer hangt samen met de grootte en bovenal de populariteit van je website.

De hoeveelheid dataverkeer is de totale hoeveelheid bestanden
(in megabytes) die per maand van uw website opgevraagd worden.

Een voorbeeld: * Een gemiddelde pagina op uw website is 55 KB
groot (inclusief afbeeldingen) * Stel dat een gemiddelde bezoeker 6 pagina's bezoekt * Stel dat u 600 bezoekers per maand heeft * Uw website genereert dan : 55 x 6 x 600 = 198.000Kb oftewel 198Mb dataverkeer per maand

Zo kunt je ruwweg uitrekenen hoeveel dataverkeer u waarschijnlijk gaat verbruiken.

Echter start niet met een te hoog pakket, je kunt meestal extra dataverkeer afnemen.

3
Bedankt voor de nuttige info.

Ik heb nog een vraag, maar dat slaat niet op dit onderwerp. Ik zal een nieuw onderwerp openen.
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

4
Net als Roberto al aangeeft ligt het aan je wensen. Wil je een CMS? Joomla! of Magento vragen al tussen de 50-100mb voor het CMS en genereren meer dataverkeer dan bijv. een simpele webwinkel die gebruik maakt van software van Mijnwinkel of Shoptrader, die beiden de webwinkel extern voor je hosten.

Als je zelf de webwinkel ook host en inclusief een beheerfunctie een webwinkel opzet zou ik je tussen de 100-500 mb ruimte aanraden en 1 gigabyte dataverkeer. De meeste webwinkels hebben wel veel ruimte voor mooie afbeeldingen en fotos, maar hebben bij de start zo weinig bezoekers (is meestal zo bij commerciele sites) dat 1Gb ruim genoeg is.

Waar je ook op kunt letten zijn de specificaties. De meeste webwinkels vragen om een mySQL database, een beetje snelle server, PHP en mogelijkheid tot een dagelijkse backup (bij een harde schijf crash ben je anders alles kwijt inclusief bestellingen. :-)).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.