bedrijfsgegevens

1
Hallo allemaal,

Ik ben bezig een webshop te starten, waar ik kleding in ga verkopen. nu was ik aan het kijken naar mijn factuur die ik mee ga sturen. En las ik dat je verplicht bent je naam adres telefoon nr enz. er op moet vermelden. nu vroeg ik me af aangezien ik dit vanuit huis doe, of ik verplicht ben al mijn dus eigenlijk ' persoonlijke' gegevens op de site te vermelden en in mijn factuur.

want ik wil bijv om te beginnen alleen maar contac via email laten verlopen omdat ik niet continu aan de telefoon wil hangen.

ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Alvast bedankt!!

Re: bedrijfsgegevens

2
Je kan ook een Postbus nemen eventueel.

Het is niet raadzaam om je daarachter te verschuilen en al helemaal niet als er geen telefoon nummer bekend is.
Het komt al snel onbetrouwbaar over als de klant niet kan bellen. Al is het maar voor de klant om te checken.

Re: bedrijfsgegevens

4
Als je een bedrijf start is het minste wat je moet doen je bedrijfsgegevens bekend maken. Deze zijn zowiezo bij de KvK te achterhalen. Neem een apart telefoonnummer voor zakelijke telefoon. Ik heb dat nummer zo ingesteld dat de telefoon alleen over gaat tussen 9 en 5 en anders direct naar voicemail overschakelt. Niks geen last van. Van iemand die zijn vestigingsadres geheim houdt zou ik nooit wat kopen. Dat is altijd mijn eerste check bij kopen op internet.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: bedrijfsgegevens

6
Ok, duidelijk! hartelijk dank.

2e nummer is inderdaad dan wel slim al is het een prepaid nr, kan ik in ieder geval s' avonds uitzetten.

Re: bedrijfsgegevens

7
Er zijn veel geldige redenen om niet je prive-adres als vestigingsadres te nemen. Dat heeft niets met onbetrouwbaarheid te maken, maar vooral met de kwaliteit van je dienstverlening. In feite wil je dat op je vestigingsadres je klanten altijd terecht kunnen. Er moeten mensen zijn die de telefoon aannemen, maar ook die bezoekers ontvangen. Is dat iets wat je thuis kunt waarmaken?

Er zijn veel bedrijven die je een vestigingsadres aanbieden. Maar in veel gevallen gaat het daarbij uitsluitend om het doorsturen van post. Daar doe je jezelf en je klanten geen plezier mee. Bovendien weigert de kamer van koophandel je vaak in te schrijven op dit soort postbusadressen.

Op het bedrijf waar ik werk bieden we bedrijven een vestigingsadres aan dat verder gaat dan een postbus. Wat we in feite doen is de receptie van onze klanten verzorgen. We handelen post af, maar ook mail, telefoon, fax, en ook dus ook bezoekers.

Het werk dat ik doe is flexibel en leuk. We werken voor totaal verschillende bedrijven en dat is nooit saai. Dat is misschien wel de belangrijkste reden dat ik hier reageer. We hebben nog geen web shops als klant. Ik heb het er met collega's wel over gehad dat dat wel een interessante uitbreiding zou zijn.

Groet,

Ellen van Dijk (Receptioniste http://www.virbe.nl)