Tshirts verkopen, gaat het wat worden?

1
Hoi,

Ik ben bezig om een Tshirt bedrijf op te starten. Niet zo spannend allemaal, je komt op de site besteld een tshirt en ik verzend het naar de klant. Het zijn tshirts waar een bedrukking op wordt geprint (zeefdruk). De ontwerpen worden door een vriend ontworpen.

Op wat voor merk ik de tshirts ga laten bedrukken weet ik nog niet. De meeste webwinkels werken met het dure merk american apparel. Ik ga misschien voor wat goedkoper, om zo ook een goedkopere prijs aan te bieden.

In juni kan alles van start gaan. Maar ik hoop ook dat het wat gaat worden, aangezien ik hier honderden euro's in ga steken in het bestellen en bedrukken van tshirts in verschillende maten. Wat denken jullie?

2
Wat ik denk? Ik denk dat het niets wordt. Gaat je paar honderd euro kosten en je verkoopt er misschien een paar aan vrienden of familie maar daarna blijkt dat je webwinkel geen traffic krijgt, dat bijna niemand koopt en dat je de moed op gaat geven.

Dat is trouwens niet persoonlijk naar jou toe gericht maar (om het nog even erger te maken) omdat het in 90% van dit soort gevallen zo gaat. De meeste startende kleding winkeltjes die vinden dat ze flink investeren met een paar honderd euro aan kleding, volgen dit scenario.

Zelfs van alle KVK inschrijvingen in het algemeen haakt 4 op 5 uiteindelijk (zelfs relatief snel) weer af.

Wat niet wil zeggen dat ik vind dat je er niet voor moet gaan. Uiteindelijk is je risico een of twee duizend euro? En dan heb je het tenminste geprobeerd! Dat geld is de ervaring meer dan waard! Anders neem je het jezelf altijd kwalijk dat je je droom niet hebt durven volgen!

Aan jou om te laten zien dat je je door statistieken en negatieve adviezen niet door uit het veld laat slaan. Dat jij dat ene succesnummer wordt, echt kunt ondernemen. De kansberkening verslaat en dat je er echt voor gaat! Want ook al denk ik dat het je niet lukt, ik wens je wel alle succes en hoop dat je mij van het tegendeel kunt bewijzen! Go for it!

3
Zeefdruk wordt pas betaalbaar bij minimaal 10 shirts, je zit namelijk altijd met de opmaak kosten.

Voor betaalbare t-shirts van goede kwaliteit kan je eens kijken bij navy-textiles.

Je heb wel erg weinig huiswerk gemaakt voor je nieuwe onderneming, wees slim en begin er niet aan want het wordt niets.

4
Ik zal wat meer detail geven over wat mijn plan precies inhoud anders kan ik niet de juiste feedback krijgen.

Naast mijn baan wil ik graag een onderneming starten als hobby. Het is de bedoeling dat ik hier bijna al m'n tijd in ga steken. De afgelopen jaren heb ik aardig kunnen sparen en ben bereid een deel daarvan te investeren in de onderneming.

Ik was al bezig met joomla icm virtuemart, ziet er erg goed uit. Als startkapitaal zou ik +/- 1500 euro investeren in m'n onderneming. Ik zou eerst met 3 tot 5 ontwerpen beginnen en deze bedrukken op tshirts tot ongeveer 1500 euro. Omdat zeefdruk alleen rendabel is bij honderden bedrukkingen ben ik ook bereid om hier veel in te gaan investeren. Ik heb het niet over enkele tshirts, maar honderden als eerste order.

Als het niks word ben ik bereid om de tshirts te verkopen tegen inkoop prijzen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Als je toffe ontwerpen gaat verkopen, heb je een kans. Je kunt je website ook toegankelijk maken voor (beginnende) ontwerpers om eigen ontwerpen in te laten sturen. Natuurlijk is dit al wel gedaan, maar als je zorgt dat je goedkoop en laagdrempelig wordt, why not!
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

6
Je zou ook kunnen denken aan het zoeken van wederverkopers, bijvoorbeeld andere kleding webwinkels.
Je wordt dan meer een soort groothandel
Merkkleding tot 70% goedkoper dan in de normale winkel --> www.kledingmerkenoutlet.nl

7
ik zou er eerlijk gezegd ook niet aan beginnen....misschien als je shirts in een groot aantal uit china kan importeren en grotere aantallen kan doorverkopen misschien wel maar niet wanneer je per truitje verkoopt.
ik heb een atelier in marokko en heb een keer met de gedachte gespeeld om shirts te produceren .ik kan hier de stof laten maken enz..maar dan nog kan ik niet concureren omdat de shirts in china zoooo goedkoop zijn.
dus als je het zou gaan doen...zeker geen shirts uit amerika inkopen dan kan je niet meer concurreren,tenzij het misschien heel aparte shirts zijn maar niet eenkleurige basisshirts.