Leverancier wel of geen prijzen tonen

1
Beste webshophouders

Wij zijn inmiddels hard aan het werk om onze webshop online te zetten.
Het gaat om artikelen uit brazilie op groothandel basis.
Alleen stuitten wij tegen een probleem en zouden wij graag de mening van ervaren webshophouders willen horen.
Waar wij momenteel mee worstelen is het wel of niet tonen van onze leveranciers prijzen.
Aan de ene kant willen wij graag open kaart spelen met onze klanten zodat zij weten wat zij van ons kunnen verwachten.
Maar aan de andere kant weten wij niet of het handig is om de prijzen te tonen wat betreft de concurrentie.

Nu is aan jullie de vraag? wat zouden jullie ons aanraden?

Mvg

Lili Brasil
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Leverancier wel of geen prijzen tonen

5
frafra schreef:Als Groothandel zou ik niet op je website prijzen tonen. Alleen na goedgekeurde registratie.
De link van Veke is zeer interessant, bedankt daarvoor :), maar niet gericht op de groothandel volgens mij.

@FraFra en waarom denk jij dat? ben wel benieuwd naar je uitleg :)

6
Als particulieren ook de inkoopprijzen exclusief btw zien, maakt een groothandel het wederverkopers erg lastig: de verkoopprijzen van detaillisten lijken dan te hoog en dat kan de prijzen onder druk zetten.

Het is gebruikelijk dat groothandels pas prijzen tonen nadat een geregistreerde gebruiker inlogt.

9
ChristyW schreef:
Ward schreef:Als particulieren ook de inkoopprijzen exclusief btw zien, maakt een groothandel het wederverkopers erg lastig: de verkoopprijzen van detaillisten lijken dan te hoog en dat kan de prijzen onder druk zetten.

Het is gebruikelijk dat groothandels pas prijzen tonen nadat een geregistreerde gebruiker inlogt.
Dit inderdaad. Lijkt me niet handig dit bij voorbaat te doen, maar eventueel na registratie pas.

Na veel overleg hebben wij toch besloten de prijzen niet weer te geven om eventuele conflicten te voorkomen.
Een ieder bedankt voor jullie meningen!