Reclame maken naast Adwords

1
Beste Lezers,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die misschien adverteren op andere manier. Denk hierbij aan Facebook, marktplaats, Hyves adverteren. Welke van zulke adverteer methodes naast Adwords werkt het beste bij jullie? En dan gaat het om de verkoop van artikelen zoals een iets luxere Pen of cadeausetje voor een man.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen welke het beste en goedkoopste zijn.

Heel erg bedankt!

Groeten Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: Reclame maken naast Adwords

2
Marktplaats admarkt is wel redelijk, ligt wel aan je product denk ik.
Facebook adverteren heb ik geprobeerd, maar rendeert totaal niet.
Hyves nog nooit geprobeerd, maar is dat gaan aflopende zaak daar?

Re: Reclame maken naast Adwords

3
Ja klopt, Hyves is denk ik wel een aflopende zaak. (hebben ze toch mooi net op tijd verkocht :) ).

Marktplaats adverteren is dat ook Pay per Click? En hebben ze daar wel geld dan of zoeken ze alleen maar naar 2e hands spullen? Althans dat is mijn idee. En of ze zoeken naar een Luxe pen cadeau..

Ik ben benieuwd of er nog meer websites zijn!

Groeten Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: Reclame maken naast Adwords

4
Jordib schreef:En hebben ze daar wel geld dan of zoeken ze alleen maar naar 2e hands spullen?
Als je zoekt naar mensen met geld moet je niet de standaard oplossingen als vergelijkingssites of Marktplaats kiezen nee. Zijn er geen sites waar bedrijven luxere kerstgeschenken kunnen kopen? Bedrijfsuitjessites? Leuke jubileumkadootjes? Dat soort sites? En kun je daar niet gewoon persberichtjes naar sturen of desnoods een advertorial op kopen?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Reclame maken naast Adwords

5
Dat is inderdaad ook wel een goed idee. Alleen is dit steeds maar eenmalig en niet echt een manier van adverteren zoals Adwords waar elke dag een x aantal bezoekers mee binnen kunnen stromen.
Is adverteren via Bing nog een meerwaarde misschien?
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: Reclame maken naast Adwords

6
Adverteren betekend testen, constant. Uitproberen en naar verloop van tijd weet je welke methode de meeste traffic > omzet oplevert. Zoek eens uit welke doeldgroep je hebt waar die doelgroep te vinden is op het internet...

Re: Reclame maken naast Adwords

7
Aangezien Adword bij mij terugloopt (komt voornamelijk door de stijgende prijzen voor advertenties die totaal niet worden vertoont, ook niet van mijn concurenten) ben ik ook op zoek gegaan naar alternatieven.
Facebook doe ik nu al een tijdje maar zet geen zoden aan de dijk. Veel views, vrijwel geen kliks.
Bing werkt op zich wel, maar veel kliks via vreemde websites en geen gerichte bezoekers, dus levert je eigenlijk weinig op.

Ik heb een jaarje een reclame spotje op de radio op 8FM gehad, ook dat leverde helaas helemaal niks op. Kost ontzettend veel geld. Ik denk dat dit laatste afhankelijk is van het product wat je verkoopt. Als dat herkendbaar is zal het wel lopen denk ik, maar onze spullen zijn te exclusief voor zoiets.

Re: Reclame maken naast Adwords

8
Ja daar loopt ik inderdaad ook tegen op. Een banner ergens op een website voor 100 euro met een redelijke match met de doelgroep levert zo weinig op. Adwords, iedereen zit erop dus dat media is erg duur. Per klik zit je al op 20ct minimaal en dan ga je naar 1 euro als het interessant wordt.

Eigenlijk daarom ook deze vraag, precies wat je beschrijft. Of er mensen zijn die ervaring hebben met adverteren buiten Adwords. Er moeten toch goede andere manieren zijn zou je denken?

Gr. Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: Reclame maken naast Adwords

9
Je kan affiliate marketing gaan doen op daisycon of m4n. Moet je je voor inschrijven dan komen sites en bedrijven naar je toe die voor jou banners of testlinks willen gaan plaatsen. Gaat ook via de cost per click manier of de cost per lead. Kijk er is naar zou ik zeggen.

Re: Reclame maken naast Adwords

10
snugger schreef:Je kan affiliate marketing gaan doen op daisycon of m4n. Moet je je voor inschrijven dan komen sites en bedrijven naar je toe die voor jou banners of testlinks willen gaan plaatsen. Gaat ook via de cost per click manier of de cost per lead. Kijk er is naar zou ik zeggen.
Ik heb geen ervaring met affiliate marketing. Heb je hiermee positieve ervaringen? Zijn de inkomsten fel toegenomen?
Spaanse recepten en Guarana Antarctica

Re: Reclame maken naast Adwords

11
Affiliate marketing werkt erg goed, maar het is wel afhankelijk van je productgroep (zoals bij alle advertentiekanalen natuurlijk)

Opzetten en beheer moet wel met zorg gedaan worden (en dus: tijd insteken), je wilt geen netwerken van waardeloze sites aan je campagne hebben hangen.

Als je hulp nodig hebt bij opzet of beheer, mail me even.

Re: Reclame maken naast Adwords

13
Jordib schreef:Ja daar loopt ik inderdaad ook tegen op. Een banner ergens op een website voor 100 euro met een redelijke match met de doelgroep levert zo weinig op. Adwords, iedereen zit erop dus dat media is erg duur. Per klik zit je al op 20ct minimaal en dan ga je naar 1 euro als het interessant wordt.

Eigenlijk daarom ook deze vraag, precies wat je beschrijft. Of er mensen zijn die ervaring hebben met adverteren buiten Adwords. Er moeten toch goede andere manieren zijn zou je denken?

Gr. Jordi
Die banner voor Euro 100,- kan ook een goede Link zijn. daar zit ook wel wat waarde aan.
Nobelhout, Groot assortiment in Tuinhout

Re: Reclame maken naast Adwords

14
Qua advertenties doen wij op dit moment het volgende:
- Adwords: gewoon een goede campange opzetten. Je kunt het zo inrichten dat het wel degelijk loont.
- Marktplaats doen wij ook veel. Mijn ervaring is dat je beter wat lager kan bieden hier zodat je standaard op pagina 2 of 3 staat. Je hebt mensen die ook snel naar pagina 2 of 3 gaan omdat ze niet alle bedrijven advertenties willen zien
- Wij adverteren ook wel eens via adverteerdirect.nl Kosten zijn heel verschillend, kwestie van goed uitzoeken en uitproberen
- Affilate marketing doen we ook. Nog niet hele goede ervaring mee, Costen per Lead is natuurlijk mooi maar de maandelijkse kosten en opstartkosten die erbij komen maakt het weer niet rendabel.

Verder moet je denk ik werken aan naamsbekendheid (opbouwen sociaal netwerk) daarvoor kan een facebook advertentie of een display netwerk campange van Adwords goed werken.

Op dit moment zitten we zelf te denken aan goedkope offline manieren om te adverteren. Huis aan Huis (test in onze eigen regio). Iemand ideeën?
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.

Re: Reclame maken naast Adwords

15
AdWords heb ik geprobeerd, inderdaad heel veel traffic die dagen maar geen kliks. Het geld ging snel op (gratis saldo + EUR 25, een van die aanbiedingen van € 100 gratis)

Beslist.nl kan misschien een goede optie zijn voor kleine webwinkels, het is helemaal gratis voor winkels tot een bepaalde aantal producten en heel populair. Ik heb me zelf ingeschreveng maar het nog niet afgerond omdat je een "feeding" file met je producten moet maken die ik tenmiste een rotkarwei vind... :?

Ik heb me ook ingeschreven in telefoonboek.nl voor € 199 per jaar maar daar denk ik dat ik het verkeerd heb gedaan...

Facebook kan wel werken om je naam bekend te maken. Je kan een deal maken met een populaire bedrijf van je branche, dat hij in zijn facebook fanpage een product van je webwinkel verlot met een van deze "like and share" acties. Maar dat hangt af van wat soort producten je verkoopt.
Lucia
http://www.babykoala.net