Wat te doen?

1
Half april heeft een klant bij ons een wedstrijdjas gekocht. (á € 56,95)
Ik kreeg gister een e-mail dat de jas kapot was met de volgende tekst:
Ik heb onderstaande rijjas bij jullie gekocht.
Ik heb de jas 1 onderlinge wedstrijd aan gehad en ben er erg zuinig op geweest.
Halverwege de dag bleek er een scheur op de naad te zitten. Deze is gewoon afgerafeld.
Volgens mensen met kennis van naaien, is het de naad van de Geer.
Ik heb foto,s bijgestuurd in de bijlage

Dit lijkt ons een fabriek fout.
Wat zijn mogelijke opties met betrekking op garantie / opsturen naar de fabriek of iets dergelijks?

Ik hoor graag van jullie
Groetjes *****
Afbeelding


Afbeelding


Op de plek waar de scheur zit (op de naad) komt in principe geen druk te staan, tenzij de mouwen te smal zijn of de armen te dik. Ik neem aan dat deze jas gewoon passend was. Dit heeft ze in een eerdere mail (na ontvangst van de jas) vermeld.

De vertegenwoordiger van dit merk komt vrijwel nooit langs voor retouren en/of garanties. De afgelopen 2,5 jaar is hij 1 keer langs geweest. Dus ik zou nog lang met de jas blijven zitten als ik hem terug zou nemen en een nieuwe op zou sturen.

Wat kan ik nu het beste doen? Retour nemen en een nieuwe opsturen? (Het is wel al 6 maanden geleden!!!) Aan de andere kant mag zo'n wedstrijdjas zeker wel meer dan een half jaar mee gaan.
En stel dat ik hem retour zou nemen, wie betaald dan de verzendkosten voor het retour sturen van de jas naar mij toe? De klant of ik?

Misschien hebben jullie hier beter zicht op dan ik.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Wat te doen?

2
HorseTopShop schreef:De vertegenwoordiger van dit merk komt vrijwel nooit langs voor retouren en/of garanties. De afgelopen 2,5 jaar is hij 1 keer langs geweest. Dus ik zou nog lang met de jas blijven zitten als ik hem terug zou nemen en een nieuwe op zou sturen.

Wat kan ik nu het beste doen?
Wat je moet doen vind ik lastig in te schatten want ik ken het product niet en weet dus niet hoevaak dit gebeurt en wat de levensduur of andere garantiebepalingen hierbij moeten zijn. Maar let alsjeblieft wel goed op dat je de keuze op de juiste argumenten baseert. Dus niet op hoelang jij ermee komt te zitten en of de jas passend was maar gewoon puur op of dit nou wel of niet onder jouw garantie hoort te vallen.

Indirect lijk ik tussen je regels door te lezen dat jij normaal gesproken van mening zou zijn dat dit zo is, maar vind je het gewoon vervelend om deze garantie te moeten bieden omdat dit voor jou veel werk/kosten met zich meebrengt? In dat geval is de keuze snel gemaakt. Snel een nieuwe sturen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wat te doen?

3
Als ik de onderste foto zie lijkt me dat de naad ook erg krap genaaid was. Als iemand even aan je jasje trekt dan kan zo'n naad makkelijk scheuren en dat hoort natuurlijk niet.

Re: Wat te doen?

4
In deze mijn ervaring als mama van 3 koters die ook nog wel eens wat op de naaimachien in elkaar gezet heeft: zo ziet een te krap genaaide naad er uit.
Door het dragen gaat de stof een beetje werken, als de naad dan te krap zit, gaat de stof rafelen en glijdt tussen de steekjes uit. Dit kan inderdaad ook pas na een paar maanden gebeuren, zeker als het kledingstuk niet zo vaak gedragen wordt.
Lijkt me een foutje van de fabrikant. Ik zou het netjes oplossen als ik jou was.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.