Online Verzendservice PostNL

1
Beste webwinkeliers,

Wij willen op het webwinkel forum ondersteuning bieden voor de online verzendservice (OVS) van PostNL. Na een consumentenonderzoek zijn we erachter gekomen dat gebruikers van OVS soms nog vragen hebben over het gebruik of er helemaal niet bekend mee zijn.
Dit willen wij veranderen door middel van informatie te geven, vragen te beantwoorden en te stellen middels dit topic. Ik ben vooralsnog een aanspreekpunt over de online verzendservice. Bij andere vragen of problemen kan ik verwijzen naar ons webcare team op Twitter: http://twitter.com/PostNLWebcare

De online verzendservice is eigenlijk het postkantoor gebruiken vanuit huis. Pakketjes kunnen kant-en-klaar afgeleverd worden of door de chauffeur opgehaald worden.
In drie stappen kunt u waar en wanneer u wilt uw post en pakketten verzendklaar maken.
 U geeft aan wat u wilt verzenden
 Waar de zending heen gaat
 U betaalt online en print het verzendlabel
U kunt in de derde stap aangeven of u uw pakketten wilt laten ophalen. Hiervoor kunt u zelf een dag kiezen en wij geven aan hoe laat de pakkettenbezorger uw pakketten komt ophalen.

Mijn vraag voor jullie: Is er informatie op de website van de online verzendservice die je mist of graag in meer detail zou zien?
https://onlineverzendservice.postnl.nl/
Online verzendservice

PostNL Checkpay

Re: Online Verzendservice PostNL

4
@vampirelord:
In navolging van de Algemene Vervoersplicht (AVP)vergoedt PostNL geen schade aan particuliere zendingen, tenzij ze aangetekend of verzekerd verzonden zijn.
Zakelijke zendingen worden wel vergoed.

Mocht je vragen hebben over een specifieke zending neem dan contact op met onze klantenservice
via deze link of via webcare

@trashydiva:
Ik raad je aan om de software van HP te de-installeren en proberen de labels te printen met alleen de drivers geïnstalleerd. Dit klinkt namelijk als een software probleem van de printer zelf.
Mocht dit niet lukken dan adviseer ik om contact op te nemen met de klantenservice van HP.
Online verzendservice

PostNL Checkpay
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Online Verzendservice PostNL

5
PostNL schreef:@vampirelord:
In navolging van de Algemene Vervoersplicht (AVP)vergoedt PostNL geen schade aan particuliere zendingen, tenzij ze aangetekend of verzekerd verzonden zijn.
Zakelijke zendingen worden wel vergoed.
Dan is er wellicht toch wat miscommunicatie binnen PostNL want mijn zakelijke zending(en) die van de aardbodem zijn verdwenen zijn nooit vergoed.
Toch bedankt voor de opheldering.

Re: Online Verzendservice PostNL

8
Betaal je 1 maal per keer onafhankelijk hoeveel pakketten je afgeeft of is het 2.20 per pakket.

Zo nu en dan ontvang ik een wat grotere bestelling (bv voor bedrijven die personeelsleden een cadeau willen geven) en het zou dat wel fijn zijn als ik me dan geen breuk hoef te sjouwen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Online Verzendservice PostNL

9
NOP Webdesign schreef:Misschien een rare vraag, maar is dit daadwerkelijk relevant voor een webwinkel?

Een pakket van 10-30KG kost 12,20 en dan is het nog niet eens HVO of verzekerd. Als je 1 pakketje per dag verstuurd, krijg je volgens mij zakelijk al betere voorwaarden dan dat?
Blijkbaar is een verzekering niet meer nodig zakelijk, dat is zojuist door een medewerker van PostNL bevestigd.
Maar ik ben het met je eens: ik snap het nut van de verzendservice ook niet. 6,75€ betalen (zonder btw) voor een pakketje terwijl het op 100 andere manieren goedkoper kan? Ik pas hoor.

Re: Online Verzendservice PostNL

11
PostNL,

Ik verzend mijn pakketten naar het buitenland via PostNL, alleen print ik zo een adressticker uit van de klant en breng ik het pakketje uiteindelijk naar het kantoor (Bruna) omdat het niet mogelijk is online een verzending klaar te maken zonder track & trace en wel op het postkantoor zelf, waarom?
Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn een verzending online voor te bereiden zonder die track & trace..

Re: Online Verzendservice PostNL

12
@NOP Webdesign:
De zakelijke voorwaarden zijn inderdaad beter als je meer dan twee pakketten per week verzend. Zie hier de voorwaarden: http://www.postnlpakketten.nl/zakelijk/klant-worden/
Of dit relevant is, verschilt sterk per webwinkel.

@Het Varaantje:
Ophalen kost € 2,50 voor 1 tot 5 pakketten.

@RicardoV:
Een pakket boven de 2 kilo kan niet zonder track&trace verzonden worden. Als je een pakket onder de 2 kilo naar het buitenland wilt verzenden zonder track&trace, dan kan het pakket voorbereid worden door er priority postzegels op te plakken. Deze kunnen online gekocht worden of op het postkantoor. Het pakket hoeft dan alleen maar afgegeven te worden op het postkantoor.
Er kan ook gebruik worden gemaakt van onze Digitale Postzegel

@danielos:
Een zakelijke zending valt automatisch onder AVG (algemene voorwaarden goederenvervoer). Als een pakket verloren gaat zonder aanvullende dienst (aangetekend of verzekerd) dan wordt er €3,40 per kilo vergoed. Tot een maximum van 31,5 KG.
Bij een aangetekende zending is het pakketje tot €500 verzekerd en bij gebruik van de verzekerservice tot €5.500. Vergoeding is in geval van verzekering gebaseerd op de aantoonbare waarde van de inhoud.
Kun je aangeven welke manieren van verzending je normaal gebruikt? En maak je deze keuze alleen gebaseerd op prijs?
Online verzendservice

PostNL Checkpay

Re: Online Verzendservice PostNL

14
De AVG voorwaarden zijn heel normaal in de transportbranche. Dat is inderdaad een vergoeding per kg. Je kan het toch extra verzekeren?

De opmerking over bakstenen is een beetje flauw. Ik vind het juist een goed initiatief dat PostNL hier als het ware een service forum heeft geopend.

Re: Online Verzendservice PostNL

15
vampirelord schreef:Dus eigenlijk is het slim om je pakketje tot 30 kg met stenen aan te vullen om een normale vergoeding te krijgen?
Daar dacht ik dus ook aan.

Verzend ik bakstenen via PostNL is een vergoeding van een paar euro per kilo niet mis. Verzend ik een dure iPhone die slechts 100 gram weegt, dan ben je mooi de sjaak.

Re: Online Verzendservice PostNL

16
@PostNL

Ik ga normaal naar de Bruna om het pakket te verzenden, hier kies ik altijd voor basisverzending, dus geen verzekerd of track & trace omdat dit het goedkoopst is. Dit kan ook alleen voor pakketten onder de 2kg. Dit schilt behoorlijk in prijs dus kies ik hiervoor. Alleen deze manier kan ik niet online doen, deze mogelijkheid bestaat niet.

@danielos:
Een zakelijke zending valt automatisch onder AVG (algemene voorwaarden goederenvervoer). Als een pakket verloren gaat zonder aanvullende dienst (aangetekend of verzekerd) dan wordt er €3,40 per kilo vergoed. Tot een maximum van 31,5 KG.
Bij een aangetekende zending is het pakketje tot €500 verzekerd en bij gebruik van de verzekerservice tot €5.500. Vergoeding is in geval van verzekering gebaseerd op de aantoonbare waarde van de inhoud.
Kun je aangeven welke manieren van verzending je normaal gebruikt? En maak je deze keuze alleen gebaseerd op prijs?

Re: Online Verzendservice PostNL

18
Waar is de moderator?!
De medewerker van PostNL stelt volgens mij een hele normale vraag.
En krijgt hier hoofdzakelijk persoonlijke frustraties retour, die weinig tot niets met de vraag te maken hebben.
Normale vraag, normaal antwoord, toch...!?
Het kan volgens mij alleen maar gunstig zijn voor beide partijen, als er hoor en wederhoor is.
Op deze manier zal dat niet van de grond komen.

Re: Online Verzendservice PostNL

19
Vanaf nu ontopic. Zaken die niet met de vraag te maken hebben kunnen in een nieuw topic, graag niet dit topic vervuilen met zaken die los staan van het onderwerp.

Mocht je het niet begrepen hebben, het onderwerp is niet PostNL in het algemeen of je mening daarover.