Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

1
Jullie kennen het vast wel, die mailtjes die je een paar dagen na een bestelling verstuurd met een verzoek om een beoordeling in te vullen op een site zoals eKomi, feedbackcompany of KiyOh.

Ik heb eigenlijk een beetje gemengde gevoelens hierover, aan de ene kant is feedback erg belangrijk aan de andere kant ben ik bang dat het een beetje opdringerig is.
Ik ben er dan ook nog niet uit of ik het zal gaan aanzetten of niet.

Wat zijn jullie meningen hierover?

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

3
Jan Speelgoedboer schreef:Als je twijfelt kun je de vraag natuurlijk ook combineren met het verstrekken van een track&trace nummer.
Dat is niet slim. Ik zou ruim na ontvangst zending om een mening vragen. Dan krijg je ook minder gezeur dat het pakketje bijvoorbeeld nog niet is ontvangen in reviews. Op het moment dat je de track en trace ontvangt kan je nog geen mening hebben over de totaalervaring. Ik denk daarbij ook niet dat men het later terug zoekt.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

5
vampirelord schreef:Ik weet wel dat ik het gespam van een cool blue hoogst irritant vind en overdreven. Het is eerder een rede om niet daar te bestellen
Je zegt het wel, maar is het daadwerkelijk een reden om er niet te bestellen?

Ik heb dat ook met vistaprint, dat gespam over je winkelmandje ben ik ook wel zat. Maar is het een reden om een product elders te bestellen terwijl je het nou juist bij die ene winkel voor die prijs en voor die kwaliteit kan krijgen? Bij een kleinere winkel ligt dit wellicht anders.

Ik zou sowieso een aantal dagen wachten met verzenden van de beoordeling. Houd rekening met vertragingen in de post etc. Het niet doen is een gemiste kans.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

6
Voor mij persoonlijk (Ik koop zelf heeel vaak bij webwinkels) zijn beoordelingen het verschil tussen ergens wel of niet kopen. Twijfel ik aan de webwinkel en zijn er geen beoordelingen zoek ik vaak verder. Zijn er wel (positieve) beoordelingen dan bestel ik toch sneller.

Bovendien zijn positieve beoordelingen ook beter voor google ranking.

Ik zou 1, max 2 keer mailen voor een beoordeling. Als ze dan niet reageren willen ze gewoon geen feedback geven. Maar 1 keer vragen vind ik niet vreemd of opdringerig hoor.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

7
Net als het varaantje stuur ik ook maar 1 keer de vraag om een beoordeling met een link.
Eigenlijk vult bijna iedereen deze wel in.

In het mailtje naar de klant heb ik zoiets staan als: 'Mocht het product niet aan uw eisen voldoen kunt u reageren door deze mail te beantwoorden.

Voor mij werkt dit heel goed.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

9
Ik wachtte zo'n 4 dagen tot een week met verzenden van de beoordelingen, maar er werd weinig gebruik van gemaakt. En ik krijg genoeg bestellingen, maar enige waarbij het werkt (bij sommige bedrijven vooral) is als er een winactie aan vast zit.

Nou daar doe ik het niet meer voor en ik hoef het dus ook niet meer. Klinkt misschien stom, maar ik vind dat mensen het ook zelf moeten doen en waarschijnlijk trek ik mensen die het gewoon niet willen. Overigens vul ik het ook nooit ergens in van andere shops.

Hebben ze een gastenboek? Dan zet ik daar wel iets in, dat vind ik ook leuker. Productreviews vind ik wel leuk om te geven, maar ook bij mijn eigen shop om te krijgen.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

10
lacocina schreef:Gebruiken jullie externe beoordelings-sites of ook de interne beoordelingen dus bij de producten zelf? Welke externe beoordelings-sites gebruiken jullie indien jullie er gebruik van maken?
Oh Kiyoh, maar heb aangegeven ermee te stoppen want ik wil er niet voor een nieuw jaar betalen. En ze hebben geen gratis deel meer. En eigenlijk allemaal moet je voor betalen, alsof je dus een keurmerk koopt zo vind ik het overkomen.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

11
ook ik gebruik die van Kiyoh.....

Ben op zich wel tevreden, maar ik merk ook dat lang niet iedereen het invult. Nu heb ik sinds kort de vragenlijst wat korter gemaakt en heb ik wel weer wat nieuwe reviews te pakken ...

Ik begin er steeds meer aan te denken om zelf er een module voor aan te schaffen voor mijn webwinkel, alleen weet ik dat nog niet zeker aangezien ik dan de reviews van Kiyoh kwijt ben,
Muurstickers & Sjablonen

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

16
RicardoV schreef:hoezo? Klant heeft toch een ander ip adres. Ip adres wordt toch niet opgeslagen tijdens je bestelling, voor de review elders? Lijkt mij ook niet helemaal correct iv,m privacy als dat zou zijn. Ip adres van klanten doorgeven aan beoordelingsites.
Waarschijnlijk heb ik het even verkeerd geformuleerd, het heeft ook te maken met eventueel mensen die ervaring hebben en in jouw huis wonen die zijn dus gewoon uitgesloten. En alsof vrienden/familie nooit zullen reviewen, die kan je nooit uitsluiten (positief of negatief, bedoel ik heb genoeg vrienden en familie die eerlijk zijn en niet altijd maar 10en geven).

Maar jouw IP-adres is altijd uitgesloten. Ene kant begrijp ik het wel, andere kant vind ik het gewoon stom, want als mensen hier zijn en ik wil ze begeleiden met het reviewproces (genoeg mensen die het niet begrijpen) kan dat niet in mijn eigen huis, moet ik het bij die mensen thuis doen of via de telefoon.

Maar goed ik vind het gewoon jammer dat het ook nog eens zoveel geld kost. Dan is een gastenboek interessanter om op je website te hebben. Natuurlijk is dan een cijfer niet direct te zien, maar wat zegt een cijfer? Je kunt een dikke 8 scoren, maar voor hetzelfde geldt heb ik ervaring wat maximaal maar een 2 waard is.

Op Bol.com hebben ze ook zo'n systeem (daar werkt het wel goed, want je wordt er mee dood gespamt) voor verkopers. En uiteindelijk maakt het niet meer uit hoeveel sterren je krijgt, je gemiddelde blijft dan bijvoorbeeld toch op 4,5 staan van de 5.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

17
Zyra schreef:Maar jouw IP-adres is altijd uitgesloten. Ene kant begrijp ik het wel, andere kant vind ik het gewoon stom, want als mensen hier zijn en ik wil ze begeleiden met het reviewproces (genoeg mensen die het niet begrijpen) kan dat niet in mijn eigen huis, moet ik het bij die mensen thuis doen of via de telefoon.
Daar zijn natuurlijk wel oplossingen voor. Zoek maar eens op Google naar "hide ip address".

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

18
je hebt voor Magento, Prestashop, Opencard etc er modules voor die je aan kunt schaffen meestal tegen lage kosten...

Ben zelf ook aan het denken om over te stappen, alleen ben je dan wel de reviews kwijt die je al hebt bij Kiyoh ...

Tevens werd ik afgelopen week gebeld door allebedrijvenin.nl die hebben ook een systeem ... Alleen schrok ik erg van de prijs: 540 per jaar ;-)
Muurstickers & Sjablonen

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

19
Rudy schreef:
Zyra schreef:Maar jouw IP-adres is altijd uitgesloten. Ene kant begrijp ik het wel, andere kant vind ik het gewoon stom, want als mensen hier zijn en ik wil ze begeleiden met het reviewproces (genoeg mensen die het niet begrijpen) kan dat niet in mijn eigen huis, moet ik het bij die mensen thuis doen of via de telefoon.
Daar zijn natuurlijk wel oplossingen voor. Zoek maar eens op Google naar "hide ip address".
Ja dat begrijp ik ;), maar op de "officiele" manier dus niet.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

20
TiaID schreef:je hebt voor Magento, Prestashop, Opencard etc er modules voor die je aan kunt schaffen meestal tegen lage kosten...

Ben zelf ook aan het denken om over te stappen, alleen ben je dan wel de reviews kwijt die je al hebt bij Kiyoh ...

Tevens werd ik afgelopen week gebeld door allebedrijvenin.nl die hebben ook een systeem ... Alleen schrok ik erg van de prijs: 540 per jaar ;-)
Dat moet je dus niet doen, maar... Kiyoh €179 per jaar is goedkoopste pakket. Duurste €1188,-.

En zo zijn er zoveel.

Re: Mailtjes met uitnodigingen naar beoordelings-sites

22
Als je weet dat je je zaken goed regelt en de klanten over het algemeen tevreden zijn, zou ik reviews toevoegen op de website. Het geeft nieuwe klanten inzicht in hoe men het kopen via je site heeft ervaren. Zijn die ervaringen positief, dan kan dat net het duwtje in de rug geven om via jou website te bestellen ipv bij de concurrent (die de zelfde voorwaarden heeft zoals prijs, levertijd en verzendkosten).

Als iemand tevreden is over de afhandeling van de bestelling, zal deze persoon een mailtje over een review niet snel ervaren als spam. Let wel op dat je alleen personen mailt die hun bestelling daadwerkelijk hebben ontvangen. Anders krijg je wel irritaties.

Zorg dus dat je je zaken goed op orde hebt en kijk dan naar een voordelige oplossingen voor je reviews want de prijzen lopen idd er uiteen.
ToverTeam Internet Marketing http://www.toverteam.nl