Webshop beginnen?

1
Een familielid van mij heeft een fietsenzaak. Ze hebben een website met een onderdeel webwinkel. Het gaat om de webwinkel. Dit loopt nog niet geweldig maar door tijdgebrek (fietsen repareren en verkopen en gebrek aan kennis) gaan ze dit voorlopig niet aanpakken. Ze zijn nog niet zo lang geleden gestart dus geld om het te laten doen is ook niet aanwezig. Toch worden bepaalde artikelen wel regelmatig besteld. Er is dus vraag naar. Het gaat als volgt: men klikt in de webshop op bestellen en komt dan in een scherm waar persoonlijk gegevens worden gevraagd. In de fietsenwinkel komt een mail binnen, artikel wordt verpakt, factuur erbij en via DHL verzenden.
Mijn idee: ik maak een webshop. Zet hun artikelen erin (slecht 1 produktgroep). Doe mijn webwinkel online. Dan zoek ik affiliates die dit artikel/webshop willen promoten tegen een percentage of vast bedrag. Een soort combinatie van dropshipping en affiliatemarketing.

Vragen:
Is dit uberhaupt een haalbare en werkbare constructie?
Waar vindt ik affiliates die dit zouden willen promoten?
Kan je mijn bestellingen aan die van de webshop van de rijwielzaak koppelen? Of gewoon bij elke bestelling een bericht/mail naar de fietsenzaak.
Dit is gewoon een idee van mij, is dit te realiseren en zijn er nog (veel) meer zaken waar ik aan moet denken? Alvast bedankt.

Re: Webshop beginnen?

2
Wat ik een beetje opmaak uit jouw verhaal is dat zowel jij als je familie het eigenlijk te druk voor de webwinkel hebben. Je hebt een stukje markt gevonden, maar het is eigenlijk niet interessant genoeg om verder uit te bouwen (want anders zou je het zelf doen).

Als iemand als affiliate jullie produkten zou verkopen online moet hij wel weten dat zijn order snel uitgevoerd gaat worden, dat klachten en problemen opgelost kunnen worden want anders heeft hij problemen met kwaaie klanten.

Er zitten ook een hoop lagen tussen de klant en de groothandel. Groothandel -> Jouw familie -> Jij -> Affiliate -> Klant. Elke tussenlaag moet eraan verdienen dus of het product wordt heel duur, of de marge voor iedereen wordt heel erg klein.

Een paar observaties -- ik weet natuurlijk niet wat voor producten, en wat voor marges er bij fietsen zijn. :D
http://foury.nl -- Foury – Mode en Geschenken voor jou

Re: Webshop beginnen?

3
als affiliate jullie produkten zou verkopen online moet hij wel weten dat zijn order snel uitgevoerd gaat worden
Affiliates verkopen geen producten, ze prijzen ze alleen aan. De webwinkel moet ze daarna nog verkopen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop beginnen?

5
De winkeleigenaren hebben het te druk etc., ik zou dit wel willen oppakken maar het is nieuw voor mij dus vandaar mijn vragen.
Inderdaad vrij veel partijen:
fietsenzaak-->mijn evt. webshop-->affiliate-->klant (plus groothandel)
Maar is dat erg, als je erin slaagt e.e.a met behulp van een webshop (Luondo, Magento of andere) zoveel mogelijk te automatiseren. Bijv. met affiliate-codes zodals de publishers bij Tradetracker.
En inderdaad, een affiliate promoot de zaken en verkoopt ze niet zelf.