Hulp gezocht!

1
Dag iedereen

Ik heb een eigen webshop sinds vorig jaar in April namelijk; http://www.s-style.be
De laatste tijd vind ik dat deze enorm blijft hangen op hetzelfde cliënteel. Ik wil dit eens een goeie boost geven! Hebben jullie tips voor mij?

Vele groeten
Sofie

Re: Hulp gezocht!

2
Alleen vragen om hulp maakt het voor ons wel lastig om gericht advies te geven. Dan komt iedereen met zijn eigen idee en heb je kans dat we erg breed zijn in onze suggesties. Misschien is het handig om daarom even aan te geven wat jou eigen laatste aanpassingen/gedachtes zijn geweest en hoeveel budget en tijd je zelf in gedachten hebt. Dan kunnen we wat gerichter adviseren!
Nu op mijn weblogs:

Re: Hulp gezocht!

3
Als ik het even snel als klant bekijk dan valt het me op dat er veel taille unique bij zit.
Als ik dan de foto en de taille van het model bekijk (vaak met onmogelijke barbie proporties) betwijfel ik ten zeerste dat ik, zelfs met mijn maatje 36, in de kleedjes pas. Laat staan de gemiddelde vrouw met maatje 38...

Een boost geven... Steek Lesley Ann Poppe in zo'n jurkje en de helft van de belgische barbie's zullen misschien ook wel dat jurkje willen?

Niets tegen je collecties, er zitten echt leuke dingen tussen. Maar ik vind de presentatie een beetje gemaakt (overdreven opgemaakt, gephotoshopte tailles,...). En volgens mij is dat een grote struikelblok bij veel potentiële klanten.
Ik zou meer accentueren dat de kledij ook mooi valt bij de 'gewone' modale vrouw.
Laat je klanten foto's posten op facebook ofzo? Koppel er een leuke actie aan,...

Re: Hulp gezocht!

4
biancib schreef:Als ik het even snel als klant bekijk dan valt het me op dat er veel taille unique bij zit.
Als ik dan de foto en de taille van het model bekijk (vaak met onmogelijke barbie proporties) betwijfel ik ten zeerste dat ik, zelfs met mijn maatje 36, in de kleedjes pas. Laat staan de gemiddelde vrouw met maatje 38...

Een boost geven... Steek Lesley Ann Poppe in zo'n jurkje en de helft van de belgische barbie's zullen misschien ook wel dat jurkje willen?

Niets tegen je collecties, er zitten echt leuke dingen tussen. Maar ik vind de presentatie een beetje gemaakt (overdreven opgemaakt, gephotoshopte tailles,...). En volgens mij is dat een grote struikelblok bij veel potentiële klanten.
Ik zou meer accentueren dat de kledij ook mooi valt bij de 'gewone' modale vrouw.
Laat je klanten foto's posten op facebook ofzo? Koppel er een leuke actie aan,...

Bedankt voor je mening! Dat is inderdaad een werkpunt waar ik volop aan werk.
De eerste foto's die je ziet op de site zijn met eigen modellen en ik hoop dat deze niet vallen onder de 'barbiepoppen'? Ook op facebook kunnen mijn klanten zich taggen en ontvangen dan een korting.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hulp gezocht!

5
Dirkjan schreef:Alleen vragen om hulp maakt het voor ons wel lastig om gericht advies te geven. Dan komt iedereen met zijn eigen idee en heb je kans dat we erg breed zijn in onze suggesties. Misschien is het handig om daarom even aan te geven wat jou eigen laatste aanpassingen/gedachtes zijn geweest en hoeveel budget en tijd je zelf in gedachten hebt. Dan kunnen we wat gerichter adviseren!

Ik vind het moeilijk een budget erop te plakken, als het loont zal ik wel vrij vlug investeren. Ik heb onlangs de shop vernieuwd. Ik ben begonnen met een mijnwebwinkel.nl en ik heb nu een shoptrader. Mijn grootste bron van klanten komt via mijn sociale media waar ik toch wel veel tijd aan spendeer. Ik probeer toch zoveel mogelijk kritisch te kijken naar de site en deze, waar ik kan, te verbeteren. Op klantenservice ben ik vrij strikt en heb ik ook nog geen klachten ontvangen. Laat ons zeggen dat ik er al mijn "vrije" tijd aan spendeer en de laatste tijd geen verhoging van de bestellingen zie.

Vele groeten
Sofie

Re: Hulp gezocht!

7
Oei. Dat klinkt lastiger dan. :-) Dat social media niet altijd tot omzetverhoging leidt was me bekend. Maar aan de andere kant heb ik gisteren een presentatie gevolgd van Brian Kalma en die wist te overtuigen met Pinterest als no1 free traffic generator, waarbij die traffic ook nog eens 20% beter converteert dan paid search. Het kan dus wel, maar het is erg lastig daarin de juiste snaar te raken. Het is voor sommige webwinkeliers een eindeloze lange weg van investeren.

Bij een webwinkel denk je al snel online. Wat heb je gedaan om je huidige eigen netwerk in te zetten? Kennen je vrienden en familie je shop? Hebben ze je visitekaartje? Liken zij je al op Facebook, kun je hen al overtuigen van je assortiment? Het is nooit leuk om je directe kring te gaan pushen met jouw onderneming. Aan de andere kant zouden zij op zijn minst overtuigd moeten zijn van jouw goede bedoelingen en ondernemerschap. Als zij al niet in je geloven, waarom zouden onbekenden dan dat gaan doen?
Nu op mijn weblogs:

Re: Hulp gezocht!

9
Dirkjan schreef:Oei. Dat klinkt lastiger dan. :-) Dat social media niet altijd tot omzetverhoging leidt was me bekend. Maar aan de andere kant heb ik gisteren een presentatie gevolgd van Brian Kalma en die wist te overtuigen met Pinterest als no1 free traffic generator, waarbij die traffic ook nog eens 20% beter converteert dan paid search. Het kan dus wel, maar het is erg lastig daarin de juiste snaar te raken. Het is voor sommige webwinkeliers een eindeloze lange weg van investeren.

Bij een webwinkel denk je al snel online. Wat heb je gedaan om je huidige eigen netwerk in te zetten? Kennen je vrienden en familie je shop? Hebben ze je visitekaartje? Liken zij je al op Facebook, kun je hen al overtuigen van je assortiment? Het is nooit leuk om je directe kring te gaan pushen met jouw onderneming. Aan de andere kant zouden zij op zijn minst overtuigd moeten zijn van jouw goede bedoelingen en ondernemerschap. Als zij al niet in je geloven, waarom zouden onbekenden dan dat gaan doen?

Toch nog juist iets duidelijk maken, de shop draait wel vrij goed dankzij de sociale media maar ik zoek een andere bron/bronnen waardoor ik een boost kan geven. Ik denk dat iedereen uit mijn omgeving het ondertussen wel kent. Ik heb google adwords ookal geprobeerd in het verleden en ik ga hier terug met starten maar ik zoek nog andere dingen vb:
Heeft iemand ervaring met volgende sites?

http://www.tradetracker.be
https://www.kiyoh.nl/
http://www.cleafs.nl/


Het probleem ligt voor mij als volgt: ik heb een grote passie voor mode maar ik ben eigenlijk een computerleek! Behalve dan voor de sociale media :)

Indien er nog tips zijn, hoor ik ze graag.

Bedankt alvast!

Re: Hulp gezocht!

11
Dirkjan schreef:Je bedoelt affiliate marketing? Kiyoh lijkt me meer gericht op klantbeoordelingen maar ik kan het mis hebben. Voor affiliate marketing zijn er nog wel meer partijen. Zolang je marge het toelaat is het inderdaad vaak een goed idee!
Kiyoh is inderdaad op klantbeoordelingen gericht maar zou ook tot een klantenverhoging kunnen leiden. Dat is alvast wat ik afleid :) Ken nog goeie partijen voor affiliate marketing? Ik heb er nog totaal geen ervaring mee dus alle tips zijn welkom.

Bedankt alvast.

Re: Hulp gezocht!

12
Alle affiliate marketing-partijen in Nederland zijn wel goed in wat ze doen. Dat is de techniek, transparantie, betalingen. En mogelijk advies over de kickback, banners, dat soort dingen. Het werkelijke matchen zijn ze allemaal even slecht in. Het vinden van een affiliate is een lastige klus en hierin heb jij als webwinkel veel te scoren. Je kunt dus vaak het beste eerst kijken wie je als affiliate wil, daarmee contact opnemen, en die partijen vragen wat hun voorkeur voor een netwerk is. In plaats van andersom.

Want vrijwel alle netwerken zijn geïnteresseerd om jou te helpen, zeker als je al geïnteresseerde affiliates hebt, maar affiliates haken regelmatig af als je een netwerk kiest waar ze nog geen zaken mee doen.

Maar goed dit is meer mijn mening en hiermee spreek ik mogelijk ook voor eigen parochie (want ik ben ook publisher en bied ook diensten aan op het gebied van het verzamelen van affiliates) en in de praktijk kiezen de meeste webwinkels toch eerst een bureau, en hopen ze dat die helpen met het vinden van publishers. Als je die weg gaat bewandelen zijn Tradetracker.nl en Daisycon.nl in ieder geval vrij groot. Dus is de kans groot dat affiliates daar al zaken mee doen.

Kiyoh is een beetje een ander verhaal maar kan inderdaad omzetverhogend werken. Zowel met het vinden van klanten (het kan SEO-technisch handig zijn) als met het verbeteren van je conversie (een goede score haalt twijfelaars over!) Andere partijen in die markt zijn bijv. Feedbackcompany.nl en Trustpilot.nl
Nu op mijn weblogs:

Re: Hulp gezocht!

13
Je zou je productomschrijvingen eens kunnen herschrijven. Deze zijn op dit moment zeer beschrijvend en ietwat aan de degelijke/saaie kant. Toevallig heb ik hier pas een blogartikel aan gewijd.

Verder viel mij het volgende op:

– Toon klantbeoordelingen (hierboven wordt al een aantal partijen genoemd);
– regel een keurmerk á la SafeShops (of een vergelijkbaar keurmerk met het Nederlandse Thuiswinkel.org keurmerk, dit wekt vertrouwen);
– een aantal logo's wordt wat blokkerig weergegeven. Zorg voor een hogere resolutie (o.a. die van Pinterest, MasterCard en Maestro);
– De 'in winkelmand' button valt in het niet (ik moest werkelijk zoeken). Zorg dat deze oranje/groen (de bewezen best converterende kleuren) wordt en verhoog daarmee je conversiepercentage;
– let op je SEO: schrijf originele/pakkende META titles en descriptions en verwerk zoekwoorden hierin. De huidige title van je homepagina luidt 'S-style.be'; hier ga je niet op gevonden worden. Google staat vol met tips en tricks hierover. Mocht je er niet uitkomen mag je me gerust mailen of DM'en, succes.

Groet,
Nieck
Webwinkel beginnen of een pinautomaat huren?

Re: Hulp gezocht!

14
Multoweb schreef:Je zou je productomschrijvingen eens kunnen herschrijven. Deze zijn op dit moment zeer beschrijvend en ietwat aan de degelijke/saaie kant. Toevallig heb ik hier pas een blogartikel aan gewijd.

Verder viel mij het volgende op:

– Toon klantbeoordelingen (hierboven wordt al een aantal partijen genoemd);
– regel een keurmerk á la SafeShops (of een vergelijkbaar keurmerk met het Nederlandse Thuiswinkel.org keurmerk, dit wekt vertrouwen);
– een aantal logo's wordt wat blokkerig weergegeven. Zorg voor een hogere resolutie (o.a. die van Pinterest, MasterCard en Maestro);
– De 'in winkelmand' button valt in het niet (ik moest werkelijk zoeken). Zorg dat deze oranje/groen (de bewezen best converterende kleuren) wordt en verhoog daarmee je conversiepercentage;
– let op je SEO: schrijf originele/pakkende META titles en descriptions en verwerk zoekwoorden hierin. De huidige title van je homepagina luidt 'S-style.be'; hier ga je niet op gevonden worden. Google staat vol met tips en tricks hierover. Mocht je er niet uitkomen mag je me gerust mailen of DM'en, succes.

Groet,
Nieck
Beste Nieck

Alvast bedankt voor jouw reactie en feedback!
Ik geef je volledig gelijk behalve over het keurmerk. Hier in België kennen de mensen dit niet echt dus ik weet ook niet in hoeverre dit dan wel zinvol is maar ik ga hier wel eens wat meer research over doen.

Bedankt.
Sofie

Re: Hulp gezocht!

15
s-style schreef:
Multoweb schreef:Je zou je productomschrijvingen eens kunnen herschrijven. Deze zijn op dit moment zeer beschrijvend en ietwat aan de degelijke/saaie kant. Toevallig heb ik hier pas een blogartikel aan gewijd.

Verder viel mij het volgende op:

– Toon klantbeoordelingen (hierboven wordt al een aantal partijen genoemd);
– regel een keurmerk á la SafeShops (of een vergelijkbaar keurmerk met het Nederlandse Thuiswinkel.org keurmerk, dit wekt vertrouwen);
– een aantal logo's wordt wat blokkerig weergegeven. Zorg voor een hogere resolutie (o.a. die van Pinterest, MasterCard en Maestro);
– De 'in winkelmand' button valt in het niet (ik moest werkelijk zoeken). Zorg dat deze oranje/groen (de bewezen best converterende kleuren) wordt en verhoog daarmee je conversiepercentage;
– let op je SEO: schrijf originele/pakkende META titles en descriptions en verwerk zoekwoorden hierin. De huidige title van je homepagina luidt 'S-style.be'; hier ga je niet op gevonden worden. Google staat vol met tips en tricks hierover. Mocht je er niet uitkomen mag je me gerust mailen of DM'en, succes.

Groet,
Nieck
Beste Nieck

Alvast bedankt voor jouw reactie en feedback!
Ik geef je volledig gelijk behalve over het keurmerk. Hier in België kennen de mensen dit niet echt dus ik weet ook niet in hoeverre dit dan wel zinvol is maar ik ga hier wel eens wat meer research over doen.

Bedankt.
Sofie
Geen dank. Zijn jullie Belgen niet gevoelig voor keurmerken? Ik kan het me niet voorstellen. ;-) Succes Sofie!
Webwinkel beginnen of een pinautomaat huren?