Re: Gratis producten!

2
Hoe kan positieve effecten hebben (naamsbekendheid vooral), maar ook negatieve. Je trekt bijvoorbeeld publiek dat uitsluitend voor *gratis* belangstelling heeft, maar nooit iets zal kopen. Met andere woorden: je vist dan in de verkeerde vijver zonder potentiële kopers.

Op kortere termijn kan het incidenteel de verkopen van het product dat je gaat weggeven schaden: belangstellenden stellen de aanschaf uit in de hoop dat ze het lot uit loterij winnen.

Maar je kunt het allicht eens proberen. Meten is weten.
StoreCore.io

Re: Gratis producten!

3
Ben eens gaan kijken op je pagina, maar er staat niet veel op buiten je actie.
Ik zou er meer gerelateerde dingen opzetten. Zoals onlangs de eerste sneeuw die in de alpen viel, samen met één van je skibrillen die je speciaal even in promotie zet om deze rede.
Of valt er op een nacht 17 cm sneeuw, geef dan de volgende dag onverwacht eens 17% korting.
Of deel onze actie en krijg een kortingsbon van ... %
Maar elke maand 150 € weggeven lijkt me niet de juiste manier om de aandacht te trekken.
Zo heb ik genoeg vrienden die opvallend op fanatieke wijze elke actie delen waar iets bij te winnen valt, maar of dat echt iets uit haalt... ik vind het zelf ergerlijk (is dat een mooi nederlands woord? :lol: )

Re: Gratis producten!

4
Wij werken ook wel eens met gratis producten. Wat feitjes over onze werkwijze;

- De verzendkosten moet met altijd betalen, ook al bestelt men alleen het gratis kabeltje.
- De gemiddelde orderwaarde van bestellingen waarin een gratis product zat was vele malen hoger dan alleen de verzendkosten, oftewel, men bestelde er evengoed veel bij en/of bestelde het kabeltje bij hun bestelling met kabels die ze toch al zouden plaatsen.
- Mensen vinden het geweldig als ze een product gratis krijgen en vertellen dat graag aan hun omgeving.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gratis producten!

6
wouter kun je een voorbeeld geven van zo'n actie met een gratis product. Is dit voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep. Hoe haal je ze over om nog andere producten aan te schaffen. Of is het meer van bij besteding van x-bedrag gratis product-y erbij.
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: Gratis producten!

7
We deden het bijvoorbeeld via een Direct mailing.

Men werd aangespoord om er iets bij te bestellen vanwege de verzendkosten (2.95 euro) die men alsnog moest betalen.

Het product is natuurlijk niet het meest gangbare artikel. Vaak heeft men toch een langere kabel nodig of wilt men er 1 van betere kwaliteit. Die bestellen ze er dan bij, is het idee.

Ook waren er veel mensen die bij hun bestelling die ze toch al plaatsten de kabel er gewoon bij deden.

Re: Gratis producten!

8
Een verrassende uitslag van de DM in vergelijking met email en verrassend is ook dat de meest eenvoudige kaart het meeste respons oplevert.
Heb je alle klanten aangeschreven die in het verleden hebben besteld, of heb je andere criteria gebruikt voor "trouwe" klanten?
Hoeveel procent heeft alleen een kabeltje besteld, het idee van de portokosten werkt inderdaad uitnodigend om meer te bestellen.
Nu nog een actie bedenken voor mijn eigen webwinkel...
superleuke kaarten vind je op http://www.mevrouwmoos.com

Re: Gratis producten!

9
We hebben random een gedeelte van het klantenbestand aangeschreven. Ik denk dat we iets van 20% van het toenmalige klantenbestand (test dateert uit afgelopen december-januari) aangeschreven hebben. Criteria waren zoiets als; account aangemaakt en langer dan een maand niet ingelogd.

Exacte cijfers van hoeveel procent alleen het kabeltje besteld heeft heb ik zo niet paraat, maar ik zou uit mijn hoofd zeggen dat het grofweg de helft was die alleen het kabeltje bestelde.