Nieuwe leverancier, kleine bestelling: luchtpost?

1
Ik weet eigenlijk niet of het hier goed staat.

Ik heb een nieuwe leverancier in het buitenland (China) op het oog, die producten in wat kleinere hoeveelheden levert. Het gaat om sieraadonderdelen. Omdat het mijn eerste bestelling is, wil ik eerst even de kat uit de boom kijken, eerst even weten hoe de service is, hoe de producten zijn. Het gewicht van mijn vrij kleine bestelling zou daardoor rond de anderhalve kilo komen.
Als ik gebruik maak van de voor mij gebruikelijke vervoerders, zoals UPS, DHL en Fedex, worden de verzendkosten in verhouding nogal hoog. Een stuk lager zijn de kosten per luchtpost, die doet er dan 10-19 dagen over en dat vind ik geen groot bezwaar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het dan met de invoerrechten?

Re: Nieuwe leverancier, kleine bestelling: luchtpost?

2
Droomjuweeltjes schreef:Ik weet eigenlijk niet of het hier goed staat.

Ik heb een nieuwe leverancier in het buitenland (China) op het oog, die producten in wat kleinere hoeveelheden levert. Het gaat om sieraadonderdelen. Omdat het mijn eerste bestelling is, wil ik eerst even de kat uit de boom kijken, eerst even weten hoe de service is, hoe de producten zijn. Het gewicht van mijn vrij kleine bestelling zou daardoor rond de anderhalve kilo komen.
Als ik gebruik maak van de voor mij gebruikelijke vervoerders, zoals UPS, DHL en Fedex, worden de verzendkosten in verhouding nogal hoog. Een stuk lager zijn de kosten per luchtpost, die doet er dan 10-19 dagen over en dat vind ik geen groot bezwaar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het dan met de invoerrechten?
Ik heb redelijk vaak dingen ontvangen via air mail, niks mis mee. Enige verschil is inderdaad dat het iets langer duurt en het een stuk goedkoper is ( of soms zelfs gratis ).

Over invoerrechten; Ik doe hier zelf eigenlijk niks aan, oftewel ik betaal alleen invoerrechten als mijn pakketje bij de douane onderschept is en ze zeggen dat ik er tax over moet betalen. Het mooie van airmail is dat omdat er zoveel producten met airmail verscheept worden de douane lang niet alles kan checken. Ze kiezen er daarom liever voor pakketjes te checken die via DHL, Fedex of UPS worden verstuurt omdat deze vaak meer waarde hebben en dat dus vaker pakketjes zijn waarop je invoerrechten moet betalen. Ik heb dus nog nooit invoerrechten moeten betalen op een pakketjes dat ik via airmail heb laten verzenden.
Stuitr.nl

Re: Nieuwe leverancier, kleine bestelling: luchtpost?

4
Ik had ooit een leverantie uit Mongolië en die kwam na zes weken aan. Gezien de verschillende stempels was het pakket via de transsiberische spoorlijn met standaardpost gekomen. Chinese leveranciers zijn vaak bereid de z.g. Postoffice optie als goedkoopste verzendmogelijkheid aan te bieden maar vragen daar ook wel eens ruim meer geld voor dan de actuele kosten, zodat het lijkt dat een pakketje per post naar China vanuit NL vaak veel goedkoper is dan een pakket van China naar NL.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.