Hallo,
Een klant kocht ietst voor €4,95 exl. €2,95 verzendkosten (incl. BTW).
Nu is dit retour gestuurd en moet ik hier een credit factuur voor maken.
Voor de eerste 2 bedragen is dit geen probleem, echter heeft de klant €1,50 kosten gemaakt om dit retour te sturen (postzegels).
Moet ik nu €1,24 excl. 21% BTW crediteren of moet ik 1,50 zonder BTW crediteren?
Alvast bedankt!
Re: Artikel retour
2Je bent niet verplicht om de kosten die de klant maakt te vergoeden.
Het mag uiteraard wel. Je maakt dan een notitie van 1,50 euro aan kosten die je gemaakt hebt. Hier zit geen BTW bij als het een particuliere klant is. Particulieren kunnen immers de BTW niet afdragen. Het gaat in feite hetzelfde als wanneer je producten van een particulier zou inkopen. Je betaalt geen BTW en kan die dus ook niet terug vragen.
Als je klant een bedrijf is, dan zou hij jou een factuur moeten sturen met de BTW er bij vermeld.
Het mag uiteraard wel. Je maakt dan een notitie van 1,50 euro aan kosten die je gemaakt hebt. Hier zit geen BTW bij als het een particuliere klant is. Particulieren kunnen immers de BTW niet afdragen. Het gaat in feite hetzelfde als wanneer je producten van een particulier zou inkopen. Je betaalt geen BTW en kan die dus ook niet terug vragen.
Als je klant een bedrijf is, dan zou hij jou een factuur moeten sturen met de BTW er bij vermeld.
Re: Artikel retour, verzendkosten vergoeden, hoe administrer
3Oké bedankt!
Door een foutje van ons voldeed het artikel niet aan de verwachtingen van de klant.
Dan vindt ik dat je alle kosten moet vergoeden;)
Door een foutje van ons voldeed het artikel niet aan de verwachtingen van de klant.
Dan vindt ik dat je alle kosten moet vergoeden;)
Re: Artikel retour, verzendkosten vergoeden, hoe administrer
4Veel webwinkels vinden dat. Je kunt deze kostenstroom ook automatiseren met bijv. een antwoordnummer.roald18 schreef:Door een foutje van ons voldeed het artikel niet aan de verwachtingen van de klant.
Dan vindt ik dat je alle kosten moet vergoeden;)
Nu op mijn weblogs:
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Artikel retour, verzendkosten vergoeden, hoe administrer
5Voor grotere webwinkels is dat inderdaad een goed idee, echter heb ik slechts een kleine webwinkel, en erg weinig retourzendingen.