Welke kosten zijn er..

1
Ik ben pas net begonnen met mijn webwinkel. En nu ben ik mij aan het verdiepen over de kosten die er allemaal bij komen kijken als ik mij aanmeld bij de KVK.

Heb hun al een mail gestuurd en keurig antwoord op gekregen. Ze zeiden nog dat als je je aanmeld je ook waarschijnlijk nog kosten heb van het hoofdbedrijfsschap detailhandel. Maar wanneer heb je deze kosten? Misschien dat iemand mij daar bij kan helpen.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/mamalen/ dit is mijn webwinkel.

En zijn er nog andere kosten waar ik rekening mee moet houden?

Groetjes Lenie

Re: Welke kosten zijn er..

2
Nog geen kvk nummer maar wel al begonnen? Dan sta je waarschijnlijk ook nog niet ingeschreven bij de belastingdienst.
Als ik het goed heb moet je maximaal 1 week nadat je je onderneming bent gestart zijn ingeschreven bij de KvK. Ik zou het eens navragen of je de winkel wel al mag openen zonder bekend te zijn bij de kvk en belastingdienst.

Het hbd is een soort van belangenorganisatie voor de branche waarin je je bevindt. Kosten zijn bijvoorbeeld algemeen 79 euro per jaar en dan kan er nog iets extra's bij komen. Je bent verplicht dit te betalen.

Houd rekening met kosten voor je website, die je nu waarschijnlijk ook al hebt. Kosten voor eventuele verzekeringen, bankkosten zoals iDeal en algemene bankkosten. KvK kosten , paar tientjes per jaar (wordt geloof ik binnekort afgeschaft).

Re: Welke kosten zijn er..

4
Hobbymatig is prima, maar in je eindafrekening zet je 0% btw voor artikel en 19% btw voor verzenden.
Als particulier mag je geen btw rekenen. Ook niet 0% !!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.