Re: Uitchecken, one-page of multi-page?

2
Volgens mij is al meerdere malen gebleken dat one page effectiever is.

Mijn voorkeur heeft het duidelijk ook, alleen al omdat het een overzicht geeft van alles tijdens de checkout. Meer verrassingen kun je niet tegenkomen.

Re: Uitchecken, one-page of multi-page?

4
Uit een grootschalig usabilityonderzoek blijkt dat het aantal stappen in de checkout nauwelijks een rol speelt. Veel belangrijker is wat gebruikers bij elke stap moeten doen.

Ik gebruik in verschillende webwinkels beide vormen en denk dat vooral goed checkout design de doorslag geeft. Wanneer alles in één webpagina wordt gepropt, krijg je nogal eens een lay-out in drie kolommen die alleen tot zijn recht komt bij breedbeeld en waarin de stappen genummerd (!) worden in een poging het geheel toch nog overzichtelijk te houden.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Uitchecken, one-page of multi-page?

5
Ik denk dat het ook afhankelijk is van de producten die verkocht worden. Bij goedkope producten is een one page checkout het beste. Snel een klein bedrag afrekenen is niets mis mee. Daarentegen zou ik bij dure of meer complexe producten zoals bijvoorbeeld vakanties juist meerdere pagina's doen.

Hierbij is de klant toch iets voorzichtiger en lijkt mij het beter om elke stap rustig stuk voor stuk te doen. Het moet daarbij niet overdreven worden, maar een stuk of 3-4 pagina's moet dan goed zijn.

Als we kijken naar de grootste speler ter wereld, Amazon.com, lijkt de one page checkout toch niet ideaal. Amazon werkt met een flink aantal pagina's en die doen toch geen slechte zaken lijkt mij.

Re: Uitchecken, one-page of multi-page?

9
pyjamaonline.nl schreef:Helaas heb ik het wegens een technische fout nu weer even terug moeten zetten naar een multi-page check out en sinds dien zie ik veel minder bestelling binnen komen.
Ik zou 'm heel snel opnieuw offline halen want in kolom 2 van 3 is de eerste keuze kapot.
StoreCore.io