Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

1
Ik sta op het punt om mijn webwinkel te starten, alleen wil ik graag nog mijn algemene voorwaarden laten checken!
Zouden jullie dit voor mij willen doen? Ik zet ze liever niet hier openbaar, maar als je je email in een privé bericht stuurt, zal ik je mijn voorwaarden toesturen.
Alvast super bedankt! Ik ben hier erg mee geholpen.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

4
Informatie:

Betaling
U heeft twee mogelijkheden om te betalen:

Vooraf overmaken
U maakt hierbij het bedrag over op rekeningnummer: xxxxxxxxx (ING) ten name van xxxxxxxx, onder vermelding van het ordernummer. Zodra het bedrag binnen is, zal uw bestelling verzonden worden.

iDEAL betaling
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:
U bestelt een product
Kies iDEAL als betaalmethode
Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
U ontvangt een bevestiging van uw bank
U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!


Verzending
Verzending bij Teske is gratis!
Verzending van producten uit collectie Teske:
De verzending van producten uit de collectie Teske, zal binnen twee werkdagen na ontvangst van betaling verzonden worden.
Verzending van kleding op maat gemaakt:
De verzending van kleding op maat gemaakt hangt af van de vraag van de klant en de voorraad stoffen en fournituren en dergelijke. Als alles op voorraad is, zal direct begonnen worden met het ontwerpen en maken van de kleding. Binnen 1 week - na betaling en afhankelijk van de drukte - heeft u dan uw bestelling in huis.

Ruilen en retourneren
U heeft 14 dagen bedenktijd nadat u uw bestelling ontvangen heeft. Mocht u onverhoopt toch niet tevreden zijn met uw aankoop, dan kunt u uw aankoop binnen deze termijn terugzenden. De kosten zijn voor de consument. U ontvangt dan de kosten van de bestelling binnen 30 dagen terug op uw rekening of u heeft de mogelijkheid om iets voor dezelfde prijs uit te kiezen in de webhop.
Kleding speciaal voor u op maat gemaakt, kan helaas niet geretourneerd worden.
Artikelen kunnen retour gezonden worden naar:
shopnaam
T.a.v. naam webwinkelier
straatnaam
postcode vestigingsstad

Algemene voorwaarden Teske Shop

Artikel 1: Definities
1.1 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
1.2 Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
1.3 Dag: kalenderdag.
1.4 Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
1.5 Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

Artikel 2: Algemeen
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle gesloten overeenkomsten van Teske Shop met afnemers van hun producten.
2.2 Door een bestelling te doen bij Teske Shop of op enige andere wijze gaat u een overeenkomst aan met Teske Shop en geeft u te kennen akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.
2.3 Teske Shop heeft het recht om de verkoopvoorwaarden te wijzigen.
2.4 Alle goederen blijven eigendom van Teske Shop tot de volledige betaling van de bestelling heeft plaatsgevonden.
2.5 Alleen correct ingevulde bestelformulieren worden in behandeling genomen. Bij twijfel over de juistheid van de door de klant verstrekte gegevens, heeft Teske Shop het recht de bestelling niet in behandeling te nemen.
2.6 Levering van artikelen vindt plaats zolang de voorraad strekt.


Artikel 3: Identiteit van de ondernemer

shopnaam
T.a.v. naam webwinkelier
straatnaam
postcode vestigingsstad

Nederland
E-mailadres: 
Bankrekeningnummer: 
Kvk-nummer: 
Btw-identificatienummer:


Artikel 4: Het aanbod
4.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de document mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4.3 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: de prijs inclusief belastingen, kosten van levering, wijze van betaling, wijze van levering.

Artikel 5: Bestelling en Verzending
5.1 Teske Shop met de grootst mogelijke zorgvuldigheid de bestelling van de artikelen in ontvangst nemen en uitvoeren.
5.2 Bij Teske Shop wordt geen minimum bestelbedrag gehanteerd.
5.3 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Teske Shop kenbaar heeft gemaakt.
5.4 Aflevering van producten vindt binnen Nederland plaats door PostNL. Hiervoor berekent ondernemer de consument een bedrag gebaseerd op de gemiddelde kosten van de pakketservice van de vervoerder. Brievenbuspost wordt gratis verzonden.
5.5 Teske Shop is niet gerechtelijk verantwoordelijk voor de integriteit van de afleverwijze van de door consument bestelde producten door de vervoerder.
5.6 De consument ontvangt een e-mail wanneer de bestelling door ondernemer verwerkt en verzonden is. Indien de consument niet aanwezig is ten tijde van de bezorging door PostNL wordt het pakket nog 3 maal aangeboden. Daarna ontvangt de consument instructies van PostNL hoe de consument het pakket kan verkrijgen.
5.7 De levertijd is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Vanaf het moment dat de bestelling betaald is duurt het in de regel maximaal 2 werkdagen voordat uw bestelling wordt verzonden. Bij grotere artikelen uiterlijk 10 werkdagen. Hoewel Teske Shop haar best doet betaalde bestellingen binnen 1 werkdag te verzenden kunnen hier geen rechten aan ontleend worden.
5.8 Indien levering van een artikel om welke reden dan ook niet mogelijk is, zal Teske Shop in overleg met de consument een oplossing zoeken. Dit kan zijn het versturen van een vergelijkbaar artikel, het naleveren van het bestelde product of het annuleren van de bestelling.
5.9 Teske Shop is niet aansprakelijk voor diefstal en of beschadiging tijdens de verzending.


Artikel 6: Betaling
6.1 De consument kan op twee manieren betalen:
1. De consument kan het totaalbedrag vooraf overmaken op het bankrekeningnummer van Teske Shop, onder vermelding van het ordernummer dat de consument ontvangt in de bevestigingsmail die Teske Shop de consument stuurt. De consument dient het bedrag binnen 7 werkdagen vanaf het moment van bestelling te voldoen, gebeurt dit niet dan vervalt de bestelling.
2. De consument kan online betalen door middel van IDeal. Zie voor meer informatie ook http://www.ideal.nl
6.2 Indien de consument niet (tijdig) betaalt heeft Teske Shop het recht de overeenkomst met de consument te ontbinden en geen verdere overeenkomsten met de consument aan te gaan. Daarnaast kunnen eventuele onkosten en/of schade, voortvloeiend uit het niet nakomen van de overeenkomst door de consument, op de consument worden verhaald.


Artikel 7: Producten en garantie
7.1 De consument heeft 14 dagen garantie op de door Teske Shop geleverde producten, mits wordt voldaan aan de onder artikel 8 genoemde voorwaarden.
7.2 Aanspraak op de garantie kan alleen binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk of per e-mail bij Teske Shop worden ingediend. De consument ontvangt dan instructies van de ondernemer m.b.t. het toesturen van het product. Stuur het product nooit retour zonder eerst contact met Teske Shop op te nemen.
7.3 Indien aan de voorwaarden is voldaan, repareert of vervangt Teske Shop het artikel, is dit niet meer mogelijk zal Teske Shop de aankoopprijs of een gedeelte hiervan vergoeden. De garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals in het kader van de reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke voorzieningen.
7.4 De garantie is niet van toepassing indien de consument wijzigingen aan het artikel heeft aangebracht; er sprake is van gebreken die ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik, zoals het niet in acht nemen van de bijbehorende gebruiksaanwijzing; het gebrek is ontstaan door opzet of grove onachtzaamheid; Teske Shop niet (tijdig) in de gelegenheid is gesteld voor onderzoek van de klacht en het eventueel herstellen van het gebrek.
Artikel 8: Productgebruik
8.1 Voor alle kledingstukken geldt dat zij (tenzij anders vermeld) het beste op de hand gewassen kunnen worden in lauw water. Teske Shop adviseert de producten niet in de droger te stoppen. Gewassen en gedragen artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
8.2 De maten die op de website worden genoemd gelden enkel als indicatie. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
8.3 De hond dient de kleding alleen te dragen onder toezicht van een volwassene.
8.4 Hondenkleding is niet geschikt voor andere dieren.
8.5 De De hondenkleding is ontworpen voor het comfort van de hond en veelal functioneel van aard. De meeste honden zullen geen enkele hinder van het dragen van kleding ervaren. Indien de hond het dragen van kleding toch niet prettig lijkt te vinden, wordt verder gebruik afgeraden.
8.6 Teske Shop raadt het dragen van (warme) kleding bij warm weer af.

Artikel 9: Aansprakelijkheid
9.1 De aansprakelijkheid van Teske Shop, met betrekking tot de verkoop en levering van artikelen, is uitdrukkelijk beperkt tot de onder artikel 7 geregelde garantie.
9.2 Teske Shop kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor veranderingen in de gezondheid van uw dier.
9.3 Voor alle overige zaken geldt dat de aansprakelijkheid van Teske Shop beperkt is tot het bedrag van de aankoop zoals vermeld op de factuur.

Artikel 10: Klachten, ruilen en restitutie
10.1 De consument heeft juridisch het recht om binnen een termijn van 7 dagen na het doen van de bestelling deze alsnog te annuleren. Dit kan de consument doen door contact op te nemen met Teske Shop. Eventuele kosten voortvloeiend uit het verwerken en verzenden van de bestelling zijn voor rekening van de consument.
10.2 Wanneer de afgeleverde artikelen niet binnen de benoemde termijnen zijn teruggezonden, gelden de producten als door de consument zonder enig bezwaar geaccepteerd.
10.3 Producten in de uitverkoop kunnen niet geruild worden.
10.4 Om in aanmerking te komen voor het ruilen van het product of (gedeeltelijke) restitutie van het aankoopbedrag, dient de consument aan de volgende voorwaarden te voldoen:
10.4.1. De consument dient Teske Shop binnen 14 dagen op de hoogte te stellen van de klacht, het verzoek om te ruilen of het verzoek tot restitutie. Dit dient de consument te doen middels een e-mail of brief.
10.4.2. Het artikel dienst binnen 14 dagen na het overleg in het bezit te zijn van Teske Shop. De consument dient het artikel voldoende gefrankeerd retour te sturen.
10.4.3. Teske Shop is niet verantwoordelijk voor diefstal of beschadiging tijdens de verzending.
10.4.4. Consument dienst eerst overleg te hebben gehad met Teske Shop, alvorens het product retour verzonden wordt.
10.4.5. Het product dient terug te worden gestuurd in de originele verpakking, ongebruikt, ongewassen, niet beschadigd en met eventueel aangehechte kaartjes.
10.4.6. In geval de consument het artikel wil ruilen voor een ander artikel zal Teske Shop alleen de verzendkosten en de eventuele meerprijs van het artikel in rekening brengen.
10.4.7. Bij verzoek tot restitutie wordt het aankoopbedrag (minus de door Teske Shop gemaakte kosten) binnen 30 dagen retour gestort op de rekening van de consument, mits de consument aan bovenstaande voorwaarden voldoet.
10.4.8. De in rekening gebrachte verzendkosten worden ingehouden op het terug te storten bedrag.
10.4.9. Alleen voldoende gefrankeerde zendingen worden aangenomen. Ongedacht de reden van retour zenden. Niet voldoende of geheel niet gefrankeerde retourzendingen worden niet aangenomen en weer retour afzender gezonden.

Artikel 11: Prijzen
11.1 Teske Shop behoudt zich het recht om prijzen tussentijds aan te passen.
11.2 Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen is Teske Shop bevoegd de op de internetsite vermelde prijzen en de verdere voorwaarden te wijzigen.
11.3 Alle prijzen zijn inclusief te kosten van verpakking en BTW en exclusief de kosten van verzending.
11.4 Teske Shop is ook na het tot stand komen van de overeenkomst bevoegd wijzigingen in het tarief van belastingen en/of heffingen aan de consument door te berekenen.

Artikel 12: Communicatie
Teske Shop is niet verantwoordelijk voor vertragingen en andere nadelige gevolgen ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen de consument en Teske Shop en tussen Teske Shop en derden, voor zover betrekking hebbende op de relatie tussen de consument en Teske Shop. Dit geldt niet wanneer er sprake is van bewezen opzet/grove nalatigheid van Teske Shop.

Artikel 13: Wijziging algemene voorwaarden
Van toepassing is steeds de laatste versie c.q. De versie zoals geldig is ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst.

Artikel 14: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
14.1 Op deze algemene voorwaarden is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
14.2 Geschillen zullen zoveel mogelijk in onderling overleg worden opgelost.
14.3 Indien de geschillen onderling niet opgelost kunnen worden, worden deze voorgelegd aan de arrondissementsrechtbank te Breda.

Artikel 15: Privacy verklaring
Privacy staat hoog in het vaandel bij Teske Shop. De gegevens van de consument worden vertrouwelijk behandeld en zullen niet verstrekt worden aan derden. Uitzondering zijn de derden die worden ingeschakeld bij de verwerking van de door consument geplaatste bestelling.

Algemene voorwaarden Heerlijk HondenLeven

Deze algemene voorwaarden dient u zorgvuldig te lezen. Als u de overeenkomst ondertekent, gaat u eveneens akkoord met onderstaande algemene voorwaarden.

Artikel 1: Definities:
Opdrachtnemer: eigenaresse en verzorgster van het bedrijf Heerlijk HondenLeven.
Hond(en): de hond(en) van van de opdrachtgever.
Opdrachtgever: de persoon die de opdracht geeft en het contract heeft afgesloten.
Overeenkomst: overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, waarbij opdrachtnemer zich verplicht de hond(en) gedurende bepaalde tijd te verzorgen of uit te laten tegen een door opdrachtgever te betalen prijs.
Verzorgingsovereenkomst: door opdrachtnemer uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van de verzorging van de hond(en) als nader bepaald in deze voorwaarden.

Artikel 2: Identiteit van de ondernemer

shopnaam
T.a.v. naam webwinkelier
straatnaam
postcode vestigingsstad

Nederland
E-mailadres: 
Bankrekeningnummer: 
Kvk-nummer: 
Btw-identificatienummer:


Artikel 3: Algemeen:
Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing tenzij daarvan uitdrukkelijk is afgeweken. Afwijking van de algemene voorwaarden in elke vorm is echter alleen mogelijk indien dit schriftelijk is vastgelegd en ondertekend is door zowel opdrachtgever als opdrachtnemer.
De opdracht wordt geacht geheel correct te zijn uitgevoerd. Indien dit niet het geval is dient u dit binnen 10 dagen kenbaar te maken bij opdrachtnemer.

Artikel 4: Rechten en plichten eigenaar hond(en):
De eigenaar dient zelf een WA-verzekering te hebben. Hij/zij blijft ten allen tijde aansprakelijk voor de daden van de hond(en). Als eigenaar blijft u voor de wet altijd zelf aansprakelijk voor uw hond(en).
De eigenaar van de hond(en) zorgt voor de jaarlijkse cocktail enting en kennelhoest enting.
De eigenaar zorgt voor de preventieve behandelingen tegen vlooien, teken en wormen.
De hond(en) moet(en) een degelijke halsband of tuig met riem dragen (liever geen slipketting of prikband).
De hond(en) moet(en) de basiscommando's kennen ("zit" / "hier" / "blijf").
De hond(en) moet(en) sociaal zijn in de omgang met andere honden en mensen.
Puppy's mogen mee met de uitlaatservice en hondenopvang vanaf 12 weken (na de laatste enting).
Loopse teven mogen in principe niet mee, hier zijn eventueel aparte afspraken voor te maken.
De eigenaar van de hond(en) accepteert dat de hond(en) bij thuiskomst eventueel vies en/of nat kunnen zijn en treft hier eventueel maatregelen voor.
De eigenaar van de hond(en) zorgt dat de (hond)en op de afgesproken plaats en tijdstip aanwezig is/zijn
De eigenaar van de hond(en) machtigt opdrachtnemer om op kosten van de eigenaar van de hond(en) medische zorg te verschaffen indien opdrachtnemer dit nodig acht. Indien blijkt dat een belangrijke ingreep noodzakelijk is zal opdrachtnemer eerst contact met de eigenaar van de hond(en) opnemen.
De eigenaar van de hond(en) dient telefonisch bereikbaar te zijn tijdens uitlaattijden en/of opvang.
Annuleren dient minimaal 24 uur van tevoren te geschieden.

Artikel 5: Rechten en plichten opdrachtgever:
Opdrachtgever is verplicht bij het tekenen van de overeenkomst de persoonlijke gegevens van zichzelf en de hond(en) de vermelden, welke noodzakelijk zijn voor een goede en verantwoorde verzorging van het huisdier tijdens de overeengekomen periode.
Opdrachtgever is aansprakelijk jegens opdrachtnemer voor schade die ondervonden wordt ten aanzien van het niet (ver)meden van informatie, dan wel het geven van onjuiste gegevens met betrekking tot de hond(en) waarop de overeenkomst van toepassing is.
Opdrachtgever verplicht zich zorg te dragen voor voldoende voeding en alle verzorgingsproducten voor de hond(en) voor de gehele periode dat de opdrachtnemer de verzorging uitvoert. Indien er een tekort ontstaat, zal de opdrachtnemer ernaar streven hetzelfde of een kwalitatief vergelijkbaar product aan te vullen. De kostprijs van dit product zal doorberekend worden aan de opdrachtgever.
Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat opdrachtnemer toegang heeft tot de verzorg/verblijfplaats van de hond(en) en alle benodigde verzorgingsproducten van de hond(en) waarop de overeenkomst van toepassing is.
Over de periode dat de hond(en) verzorgd en/of uitgelaten wordt/worden door de opdrachtnemer, is opdrachtgever de afgesproken prijs verschuldigd aan de opdrachtnemer.

Artikel 6: Rechten en plichten opdrachtnemer:
Opdrachtnemer verplicht zich om op basis van de gegeven opdracht gedurende de overeengekomen periode de afgesproken dienst te verlenen.
Opdrachtnemer verplicht zich tot het zorgvuldig verzorgen en voeden van de hond(en) waarop de overeenkomst van toepassing is.
Opdrachtnemer is gerechtigd om de overeenkomst te verbreken als blijkt dat opdrachtgever de algemene voorwaarden niet of onvoldoende naleeft.
Opdrachtnemer behoudt zich ten allen tijde het recht om de algemene voorwaarden en de prijsopgaven te veranderen. Opdrachtgever kan bij wijziging van de algemene voorwaarden en prijsopgaven geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten.
Opdrachtnemer verplicht zich in ieder geval van een onvoorziene omstandigheid de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan in kennis te stellen.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om de opdracht tijdelijk op non-actief te zetten in verband met vakantie, ziekte of extreme weersomstandigheden. Vakanties dient de opdrachtnemer minimaal 2 weken van tevoren te melden aan de opdrachtgever.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade wanneer de overeenkomst niet uitgevoerd kan worden op grond van een, ten tijde van het aangaan van de overeenkomst, niet te voorziene omstandigheid zoals weersomstandigheden, familieomstandigheden en ziekte.

Artikel 7: Specifieke rechten en plichten opdrachtnemer:
De hond(en) wordt/worden op de afgesproken tijdens opgehaald en afgeleverd op het afgesproken adres door opdrachtnemer.
Opdrachtnemer laat de hond(en) de duur van de afgesproken tijd uit.
Opdrachtnemer is niet aan te merken als bezitter van de hond(en)
Opdrachtnemer heeft het recht de hond(en) los te laten lopen, tenzij anders is afgesproken.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt aan/door de hond. Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden worden aan de eigenaar van de hond(en) verhaald. indien niet duidelijk is welke hond(en) de veroorzaker(s) van de schade is/zijn, worden de kosten tussen de eigenaren van de honden verdeeld.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan de woning/inboedel van de eigenaar van de hond(en) door natte/vieze hond(en). opdrachtnemer zal de hond(en) zo droog en schoon mogelijk in de woning achterlaten.
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade/inbraak aan de woning, tenzij aantoonbaar gemaakt kan worden dat het te wijten is aan misbruik door de aan haar ter beschikking gestelde sleutel.
Bij noodzakelijke medische zorg wordt (indien mogelijk, na contact met de eigenaar van de hond(en) een dierenarts ingeschakeld. Kosten hiervan zijn voor de rekening van de eigenaar van de hond.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om honden uit te sluiten wegens herhaalde onacceptabel gedrag.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om de hond(en) (tijdelijk) niet met de groep mee te nemen indien blijkt dat de hond(en) een besmettelijke ziekte heeft/hebben.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om honden op voorhand te weigeren indien zij van mening is dat deze hond(en) een gevaar op kunnen leveren voor andere, onder haar hoede gestelde, honden of personen.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om honden te weigeren indien de hond(en) gedrag ontwikkelt/ontwikkelen die de hond(en) ongeschikt maken voor het uitlaten in groepsverband.
Bij herhaaldelijke wanbetaling behoudt opdrachtnemer zich het recht de overeenkomst te ontbinden.
Annuleren geschiedt minimaal 24 van tevoren.
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om de opdracht tijdelijk op non-actief te stellen in verband met vakantie. Vakanties dienen 2 weken van tevoren gemeld te worden.

Artikel 8: Inschrijving:
Van iedere reservering voor de diensten van opdrachtnemer wordt een overeenkomst gemaakt. U dient voor het invullen van deze overeenkomst op de hoogte te zijn van de algemene voorwaarden.
De overeenkomst dient volledig en waarheidsgetrouw ingevuld te zijn.
Bij inschrijving wordt de overeenkomst door opdrachtgever ingevuld en door opdrachtgever en opdrachtnemer ondertekend.

Artikel 9: Sleutelcontract
Opdrachtnemer verklaart dat zij de sleutel van opdrachtgever:
niet zal dupliceren
niet zal voorzien van adres
zorgvuldig in huis zal bewaren
slechts die dagen bij zich draagt waarop de hond uitgelaten moet worden
slechts zal gebruiken ten behoeve van het uitlaten van de honden
onmiddellijk terug zal geven als de eigenaar hierom vraagt, daarbij zal dit contract direct beëindigd worden
Bij verlies of diefstal van de huissleutel zal opdrachtnemer de eigenaar hiervan zo snel mogelijk op de hoogte stellen. Opdrachtnemer kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade als gevolg hiervan.

Artikel 10: Betaling:
Alle prijzen weergegeven op de website zijn inclusief BTW.
Opdrachtnemer is verplicht een prijsopgave te overhandigen indien gewenst door opdrachtgever.
Het verschuldigde bedrag dient voor aanvang van de data van verzorging of het uitlaten in het bezit te zijn van opdrachtnemer.
Bij een eventueel vroegtijdige beëindiging van de overeenkomst (bijvoorbeeld bij vroegtijdige terugkeer van de opdrachtgever) is opdrachtnemer gerechtigd om het totale bedrag in rekening te brengen.

Artikel 11: Ziekte van de hond(en):
Opdrachtgever machtigt hierdoor opdrachtnemer om in geval van ziekte van de hond(en) (of een redelijk vermoeden van ziekte) tijdens de duur van de opdracht, op kosten van de opdrachtgever een dierenarts te consulteren en maatregelen te treffen die de dierenarts nodig acht.

Artikel 12: Aansprakelijheid:
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het achterhouden van informatie, dan wel het geven van onjuiste informatie door de opdrachtgever met betrekking tot de (hond)en waarop de overeenkomst van toepassing is.
Indien opdrachtnemer aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die opdrachtgever lijdt als gevolg van het niet nakomen van verplichtingen van de overeenkomst door opdrachtnemer, blijft de schadevergoeding ten alle tijden beperkt tot het overeengekomen totaalbedrag van de overeenkomst.

Artikel 13: Geschillen en toepasselijk recht:
In gevallen van geschillen is in eerste aanleg bevoegd de rechter binnen wiens gebied de opdrachtnemer is gevestigd. Dit, tenzij opdrachtgever binnen een maand nadat opdrachtnemer schriftelijk aan opdrachtgever heeft medegedeeld het geschil te zullen voorleggen aan deze rechter, alsnog kiest voor behandeling van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter.
Op alle overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing.
Nietigheid of vernietiging van een deel van deze algemene voorwaarden heeft niet de nietigheid of vernietiging van alle bepalingen van deze algemene voorwaarden tot gevolg.



Inschrijfformulier Heerlijk HondenLeven

Naam (/namen) baasje(s):
Adres en huisnummer:
Postcode en plaats:
Telefoonnummer:
Mobiel:
E-mail:

Naam hond:
Sekse:
Gecastreerd/gesteriliseerd:
Geboortedatum:
Ras:
Gewicht:

Naam dierenarts:
Telefoonnummer dierenarts:
Wanneer heeft uw hond de jaarlijkse enting gehad:
Wanneer heeft uw hond de enting kennelhoest gehad:
Wanneer is uw hond behandeld tegen teken/vlooien:
Wanneer is uw hond behandeld tegen wormen:
Chipnummer:
Medische bijzonderheden:

Is dit uw eerste hond:
Bent u de eerste eigenaar:
Wat is uw gezinssamenstelling:
Heeft u nog andere huisdieren:
Hoe lang per dag is uw hond alleen thuis:

Hoe gedraagt uw hond zich ten opzichte van mensen die de hond kent?

Hoe gedraagt uw hond zich ten opzichte van onbekende mensen?

Hoe gedraagt uw hond zich ten opzichte van kleine kinderen?

Hoe gedraagt uw hond zich ten opzichte van oudere kinderen?

Hoe gedraagt uw hond zich in de auto?

Hoe gedraagt uw hond zich aan de lijn?

Bijzonderheden qua gedrag?


Verdedigt uw hond zijn of haar speelgoed/eten?
Hoeveel beweging krijgt uw hond dagelijks?
Loopt uw hond los of aangelijnd?
Doet de hond een traning/cursus?
Naam hondenschool:
Welke commando's beheerst uw hond?
Overige bijzonderheden:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

5
Artikel 6 is niet volledig correct. Je hanteert alleen 100% vooruit betaalmethodes waar de wet schrijft dat er niet meer dan 50% vooruitbetaling mag worden geëist bij koop of afstand. Je moet dus nog een achteraf betaalmethode aanbieden.

Je haalt producten en diensten volgens mij door elkaar. In ieder geval zou ik hier een duidelijk onderscheid tussen maken zodat men weet wat van toepassing is op diensten en wat van toepassing op producten. Van het ene artikel waar over producten wordt gesproken spring ik namelijk ineens naar een honden uitlaatservice. Erg verwarrend.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

6
Bedankt voor je feedback!

Even over de betaalmethode... Als ik bij andere webshops kijk dan staat er deze mogelijkheid bij:

'U kunt het totaalbedrag overmaken op het bankrekeningnummer van Teske Shop, doe dit dan onder vermelding van het ordernummer dat u ontvangt in de bevestigingsmail die Teske Shop u stuurt. U dient het bedrag binnen 7 werkdagen vanaf het moment dat u de bestelling heeft geplaatst te voldoen, gebeurt dit niet dan vervalt uw bestelling.'

Ik vind dit zelf een beetje verwarrend omdat het ook een methode is waarbij de klant het bedrag zelf overmaakt. Alleen dan binnen 7 werkdagen na het plaatsen van de bestelling in plaats van vooraf.

Verder zal ik eens rondkijken naar andere betaalmethodes.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

7
Betaling
U heeft de volgende mogelijkheden om te betalen:

Vooraf overmaken
U maakt hierbij het bedrag over op rekeningnummer: xxxxx (ING) ten name van xxxxx te xxxxx, onder vermelding van het ordernummer. Zodra het bedrag binnen is, zal uw bestelling verzonden worden.
Voor klanten uit het buitenland, vermeld naast het rekeningnummer op uw internationale overschrijvingskaart ook:
De IBAN code: 
En de BIC Code: 

iDEAL betaling
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:
U bestelt een product
Kies iDEAL als betaalmethode
Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
U ontvangt een bevestiging van uw bank
U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!

Betalen via factuur
U kunt ervoor kiezen om te betalen via factuur. U ontvangt bij uw bestelling een factuur (welke eveneens per e-mail wordt verzonden) welke u binnen 14 dagen aan Heerlijk HondenLeven overmaakt.

Betalen met PayPal

PayPal uitleg

Wat is PayPal?
PayPal is een internationaal Internet betalingssysteem voor iedereen die een email adres heeft. U kunt veilig online betalen gebruik makend van uw creditcard of uw bankrekeningnummer.

Is PayPal veilig?
Jazeker, PayPal gebruikt SSL technologie om uw informatie versleuteld en veilig over het Internet te versturen. De ontvanger (in dit geval Heerlijk HondenLeven) krijgt geen gevoelige financiële informatie zoals uw creditcard- of uw bankrekeningnummer te zien. Alleen PayPal en de creditcardmaatschappij zien en bewaren deze gevoelige informatie achter zwaar beveiligde deuren. Op deze wijze hoeft u zich dus geen zorgen te maken bij betalingen aan personen die u niet kent.
Zijn er kosten verbonden aan het aanvragen van een PayPal account?
Nee, niets staat u in de weg om geld te versturen via uw Personal PayPal Account. Meer informatie hierover vindt u bij PayPal. Om een betaling bij Heerlijk HondenLeven uit te voeren heeft u voldoende aan een personal account. Deze is kosteloos bij Paypal.
U heeft echter wel een extra bijdrage van 3,4% bij Heerlijk HondenLeven per bestelling.

Hoe kunt u betalen met dit PayPal account?
Gewoon via uw bankrekening
Met uw creditcard

Betalen via uw BANKREKENING
Betalen via uw bankrekening is mogelijk wanneer u geen creditcard heeft. Wanneer u via uw bankrekening wilt betalen heeft u bij PayPal een virtuele rekening nodig waarop u een saldo overmaakt vanaf uw eigen giro- of bankrekening. U geeft dus uw bank opdracht een bedrag over te maken op de nieuwe PayPal-rekening. Dit neemt in de regel drie tot vier werkdagen in beslag. Wanneer het bedrag is overgemaakt op uw PayPal-rekening kunt u de bestelling pas invoeren en betalen. Kiest u ervoor om een PayPal-rekening aan te maken, zodat u uw bestelling kunt plaatsen en online betalen dan kunt u over drie tot vier werkdagen uw bestelling doen via de optie PayPal bij betalingswijze. Bij bestelling via PayPal krijgt u, na het versturen van uw bestelling, een webpagina van PayPal waarop u uw gegevens invult. Van Heerlijk HondenLeven krijgt u een bevestiging van betaling.

Betalen met uw CREDITCARD
Betalen met uw creditcard heeft als groot voordeel de snelheid waarmee de betaling wordt geregeld. Het gebeurt immers onmiddellijk. Heerlijk HondenLeven kan dan ook uw bestelling zeer snel versturen, zodat u die dus ook snel in huis heeft.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

8
Ja dat kan wel via factuur. Vraag is of het verstandig is omdat je er een (groot) risico mee loopt op wanbetalers.

Mijn voorkeur heeft het risico uitbesteden of je kan er altijd nog voor kiezen om rembours te gebruiken en dit kostendekkend te maken.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

9
RicardoV schreef:Ja dat kan wel via factuur. Vraag is of het verstandig is omdat je er een (groot) risico mee loopt op wanbetalers.

Mijn voorkeur heeft het risico uitbesteden of je kan er altijd nog voor kiezen om rembours te gebruiken en dit kostendekkend te maken.
Hoe bedoel je het risico uitbesteden?
En hoe kostendekkend maken?

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

10
Teske schreef:
RicardoV schreef:Ja dat kan wel via factuur. Vraag is of het verstandig is omdat je er een (groot) risico mee loopt op wanbetalers.

Mijn voorkeur heeft het risico uitbesteden of je kan er altijd nog voor kiezen om rembours te gebruiken en dit kostendekkend te maken.
Hoe bedoel je het risico uitbesteden?
En hoe kostendekkend maken?
Bijvoorbeeld door achteraf betalen via klarna of afterpay te laten lopen.

Met de kosten dekken bedoel ik gewoon 10 euro vragen voor een rembourszending omdat een rembourszending jou ook ergens rond de 10 euro kost maar wel voldoet aan het begrip achterafbetalen.
Overigens heeft PostNL iets nieuws, Checkpay. Ook achteraf betalen, zou je eens naar kunnen kijken.

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

12
Is het ook niet voldoende om de optie "contant betalen bij afhaal" op te nemen in de betaal mogelijkheden en zo te voldoen aan de wet verkoop op afstand?

Ik meende dat die wet voorschreeft dat je minimaal 1 betaalmogelijkheid moet bieden dat de klant pas betaald als hij het product heeft gezien/in handen heeft (al dan niet 50%)?

Re: Graag feedback op mijn algemene voorwaarden

13
pauwke schreef:Is het ook niet voldoende om de optie "contant betalen bij afhaal" op te nemen in de betaal mogelijkheden en zo te voldoen aan de wet verkoop op afstand?

Ik meende dat die wet voorschreeft dat je minimaal 1 betaalmogelijkheid moet bieden dat de klant pas betaald als hij het product heeft gezien/in handen heeft (al dan niet 50%)?
Volgens mij is afhalen op 1 locatie niet voldoende.