paypal betalingen ontvangen via verschillende email adressen

1
hallo forumleden,

ik ben bezig een website op te zetten in Frankrijk. Later wil ik dit wellicht ook in andere landen gaan doen. Ik wil dat klanten de mogelijkheid hebben om met PayPal te betalen.

vraag: kan ik aan PayPal meerdere email adressen opgegeven om daarvandaan betalingen te ontvangen, die weer op 1 rekening worden overgemaakt?

voorbeeld: sales@merk.de naar een en dezelfde rekening ---> 123456
sales@product.fr
info@activiteit.es

Als iemand het weet hoor ik het graag.

groeten een groentje in de webwinkel wereld

Re: paypal betalingen ontvangen via verschillende email adre

4
Ik zit met dezelfde kwestie, bij mij werkt het echter niet zoals ik zou willen. Ik heb een PayPal account op mijn bedrijfsnaam: info@bedrijfsnaam.nl.

Ik laat klanten uit Spanje hier geld heen overboeken. Ik zou het mooier vinden als de klant te zien krijgt dat hij geld overboekt naar het emailadres dat behoort bij de website waarde klant koopt: info@spaansewebwinkel.es.

Aan mijn PayPal account heb ik het adres info@spaansewebwinkel.es toegevoegd. Ik kan onder die naam inloggen bij PayPal en ik kan in mijn webwinkel (ik gebruik Shoptrader) instellen dat er betaald moet worden op info@spaansewebwinkel.es. Ik krijg na een betaling een bevestiging van betaling op info@spaansewebwinkel.es, maar als klant zie je op de bevestiging dat je hebt betaald aan info@bedrijfsnaam.nl.

Behalve dat je misschien de geldstromen van verschillende webwinkels gescheiden kan houden, zie ik hier verder dus voorlopig het nut niet van in.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het op deze manier instellen van emailadressen in PayPal en waarbij het wel werkt?

Ik ben benieuwd!

Groeten Bas
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: paypal betalingen ontvangen via verschillende email adre

6
PayPal reageerde als volgt:

"Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met het toevoegen van meerdere e-mailadressen.

Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u vertellen dat u tot en met acht e-mailadressen aan uw PayPal-rekening kunt koppelen.

Voor verdere informatie hoe dit werkt met welke adressen te zien zijn bij een betaling kunt u kijken op http://www.x.com, onze website voor webwinkels en webontwikkelaars.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie."

Ik ga er maar eens mee aan de slag. Mochten er problemen onstaan, dan zien we wel weer.

Re: paypal betalingen ontvangen via verschillende email adre

7
Hallo Tim,

Is het inmiddels gelukt om de verschillende mailadressen/handelsnamen aan de klant te tonen?
Ik heb hetzelfde probleem en dacht dit op te lossen met een tweede account, een rekeningnummer aan twee accounts koppelen kan dan weer niet...

Ik hoop dat je jouw oplossing met ons wilt delen, ondertussen zal ik eens kijken of ik met de genoemde website nog iets wijzer wordt..
Think again!

Re: paypal betalingen ontvangen via verschillende email adre

8
Hallo Paraplu,

later heb ik PayPal nog eens gebeld en als ik het me goed herinner zeiden ze me toen weer dat het als bedrijf slechts mogelijk is om bij betalingen 1 en hetzelfde email adres zichtbaar te laten zijn voor de klant. Dat was dus een beetje een tegenvaller.

Achteraf gezien had ik wellicht beter een iets internationaal/frans klinkende naam kunnen kiezen voor mijn bedrijfje. Een naam die een iets ruime range van producten kan vertegenwoordigen. Maar goed ik dacht toen nog dat ik aan paypal elk willekeurig enailadres kon overdragen voor het ontvangen van betalingen. zucht.
misschien dwaal ik trouwens iets te veel af. hoe het ook zijn mag, veel succes Paraplu. Mocht je een oplossing vinden voor dit probleem dan hoor ik het graag.