Ongewenste bezoekers op mijn webshop

1
Hallo,
Sinds een paar maanden heb ik de webshop ParelPassie.nl / PearlPassion.eu.
Daarin kan ik zien wat de IP adressen van de bezoekers zijn.
Telkens als ik daar in kijk zijn er (soms wel vele) tientallen bezoekers met bijna het zelfde IP adres.
Elke nacht of dag weer wordt alles een aantal minuten bekeken. Niet door een of twee maar inmiddels door vele bedrijven (corperate IP) vanuit Amerika; Los Angelos Beverly Hills,Redmond, New York, Toronto Canada. en ook een aantal andere locaties.
Soms wordt er gezocht door middel van een robot (zie ik in de link) soms op zoekwoorden.

Nu vraag ik me af wat ik daar mee moet.
Als beginnende webwinkel is het verbazend dat er zoveel interesse is vanuit het Buitenland.
Ik vermoed dat er Parelwinkels zijn die ParelPassie.nl PearlPassion.eu als concurrent kunnen zien. Aangezien wij er voor gekozen hebben om heel mooie echte parels voor lage prijzen op de webshop aan te bieden.
Maar wat voor gevaren zijn er voor mij dat dit gebeurd. Moet ik de IP adressen blokkeren?

Als docent Handel op het ROCA12 ben ik deze webshop zelf begonnen, om er van te leren en om die kennis weer over te dragen aan mijn leerlingen.

Wie kan me helpen en me vertellen wat ik hieraan moet doen.

Re: Ongewenste bezoekers op mijn webshop

4
De meeste Spiders zijn fijn. Die zorgen dat je gevonden gaat worden in zoekmachines. Helemaal gratis :)

Je hebt ook vervelende spiders die je winkelmandje volgooien (Meeste software kan je instellen om dit tegen te gaan) of spiders die op zoek gaan naar zwakheden in je software. Hoe dat tegen te gaan weet ik eerlijk gezegt ook niet.

Google eens op spiders.txt Er zijn namelijk ook directories waarvan je niet wilt dat deze doorzocht worden door Spiders. Bijvoorbeeld je /admin map
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.