Facturen met de hand schrijven op beurs

1
Ik sta morgen op een beurs en heb een hele stapel formulieren geprint om zo de facturen te kunnen schrijven. Ik heb daar geen gelegenheid om ze te kopiëren o.i.d... Ik denk dat ik iedere factuur twee keer moet schrijven, een voor de klant en een voor mijn eigen administratie? Het liefste zou ik het voor mezelf in een ander overzicht bijhouden, maar dat mag niet denk ik..? Het lijkt me logisch dat ik van iedere verkoop zelf ook een factuur moet hebben, maar 't is zo omslachtig, dus als het niet hoeft zou dat fijn zijn... Alvast bedankt voor alle input :)

Re: Facturen met de hand schrijven op beurs

3
Thanks voor je reactie. Dan schrijf ik toch liever dubbel... Ik heb formulieren gemaakt met m'n logo en al, en retour- en contactinfo op de achterkant. Vind ik persoonlijk wel een plus...

-edit- Of bedoel je dat 't met doorslagvel MOET omdat ik alleen dan een exacte kopie heb? :(
Anders koop ik zo'n blok en doe ik beide. Dan maar dubbel werk. Ik zie mijn factuurformuliertjes als een belangrijk deel van de promotie van mijn webshop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Facturen met de hand schrijven op beurs

5
Is ook zo, doe ik zelf ook. Maar dan heb ik wel een factuur meegegeven die er goed uitziet, met veel info achterop en mijn webshopadres erbij - al zit 't maar een heel klein beetje in 't achterhoofd van de klant voor een toekomstige aankoop, dan ben ik toch al blij.
Ik niet de doordrukbonnetjes er wel gewoon aan vast :).

Verder verpak ik de artikelen in geschenkzakjes met een logosticker en webshopinfo erop, dus 't is een totaalpakket en de factuur is ondergeschikt, maar ik vind 'm toch belangrijk.

So sue me ^^. Misschien ben ik wel de enige die 't leuk vindt dan, zo'n mooie factuur, maar ik geniet ervan om dat soort dingen te ontwerpen en dat is ook belangrijk ^^ </smoesjes>

Re: Facturen met de hand schrijven op beurs

6
Een bon met je Logo, bedrijfsinfo en wat je er maar op wilt op eigen printer van te voren printen op Xerox Carbonless doorslagpapier; ter plekke datum, nummer, artikelomschrijving bedrag en betaalwijze met pen invullen; witte voor de klant, gele (of roze) doorslag voor jouw boekhouder. Schrijf zo al jaren bonnen voor cash of pinbetalingen in de winkel. Ik snijd de bon op A5 formaat voor een mooi handzaam documentje. Weinig werk, zeer toonbaar resultaat en veel mooier dan die standaard Atlanta-bonnen met een stempeltje.

Re: Facturen met de hand schrijven op beurs

7
Da's een goeie tip voor de volgende keer, dankje :)
Ik print mijn facturen idd ook op A5-papier, vind ik een mooi formaat. Heb jaren geleden bij de copyshop een pak A4-papier doormidden laten snijden en ik had het papier nog steeds niet gebruikt :P