ERP / SAP / ?

1
De feiten
3 webwinkels
1 redelijk simpel facturatie en voorraadbeheer programma met wat bugs. In dit programma factureer ik de bestellingen die voort komen uit de 3 webwinkels.

Het programma heeft wat bugs en zo werkt bijvoorbeeld de aanmaningsfunctie niet naar behoren wat vervelend is aangezien ik B2B op rekening lever.
Nu heb ik al enige maanden een abonnement op Exact Online. Plan is nu weer verschoven om daar op 1 januari echt mee te beginnen omdat ik het niet goed snap. Ook viel mij pas van de week op dat ik geen EAN codes kan invoeren alsmede locatie codes. Beide erg belangrijk en daarom ben ik lichtelijk teleurgesteld en 's avonds aan het zoeken naar software dat wel alles kan.

Wat zoek ik?
Compleet voorraadbeheer (EAN, locatiecodes, inkoopadvies, inkooporders, etc).
Facturatie incl. aanmaningen (per email).
Werken in de cloud.
Kosten (200 a 300 p/m max)

Ik zou denken niet zo moeilijk maar alle websites die ik tegenkom hebben geen online demo om te testen en vermelden geen prijsinfo op de website. Als ik nergens prijsinfo terug kan vinden dan zal het wel boven mijn budget liggen :)

Maak ik het mezelf veel te moeilijk? Met welke software werken jullie?
Alvast bedankt!

Re: ERP / SAP / ?

2
Met prestashop 1.5

kun je meerdere webshops runnen van uit 1 backoffice
Is er een simpele voorraad beheer en een geavanceerde voorraad beheer mogelijk
Kun je werken met locaties
Kun je werken met EAN codes

Dit is allemaal standaard en dus gratis.

Verder zijn er ook nog modules, die je met bijvoorbeeld exact enzo kunt koppelen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: ERP / SAP / ?

5
Kan je daar ook inkooporders mee maken dan?
En exports maken welke ik naar de boekhouder kan sturen?
En mijn inkoopfacturen in kan boeken?

Re: ERP / SAP / ?

6
vampirelord schreef:wat is er onstabiel aan dan? Ik was niet ontevreden. Alles alles meezit ga ik per 1 januari over
Kun je met alle browsers inloggen? En als je iets in je winkelmandje stopt en je gaat dan daadwerkelijk naar het mandje, staat het er dan nog in?

In ie8 en 9? En Chrome? Daar waren nog veel problemen mee :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: ERP / SAP / ?

8
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met King Software.
Kwam inderdaad al meerdere keren ERP tegen maar op de websites kan je dan geen prijsinfo terug vinden en ben ik er snel klaar mee ;)

Re: ERP / SAP / ?

9
Exact online is een boekhoudpakket debiteuren / crediteuren.
Voorraadbeheer wordt lastig aangezien je hierin inderdaad geen locatiebeheer en ean barcode’s kan bijhouden. ERP is een algemene term en is een combinatie van allerlei functionaliteiten.
Administratieve processen als inkoop en grootboek zijn vaak niet heel spannend en zijn legio online aanbieders.
Grip op de logistiek en een kloppende voorraad is vaak cruciaal voor de onderneming.

Een Realtimekoppeling met een boekhoudpakket in combinatie met een Warehouse management systeem kan een krachtige oplossing zijn. De administratieve zaken worden in het boekhoudpakket afgehandeld en de logistiek en voorraadbeheer in het WMS.

Een WMS is een softwarepakket die processen stuurt als inslag, opslag, orderpicking, inventariseren verzenden retouren etc middels barcode scanning. Overweeg in de keuze goed waar de oplossing sterk in moet en kan de oplossing flexibel meegroeien met mijn bedrijf.
Mocht je meer willen weten dan mag jij mij hierover benaderen,
Logistiek adviseur en leverancier van online locatiebeheer software.

Re: ERP / SAP / ?

11
Reeleezee ben ik als eens een keer mee bezig geweest maar heeft geen voorraadadministratie als het goed is. Toch zeer bedankt voor de tip! :)

Re: ERP / SAP / ?

13
frafra schreef: Wat zoek ik?
Compleet voorraadbeheer (EAN, locatiecodes, inkoopadvies, inkooporders, etc).
Facturatie incl. aanmaningen (per email).
Werken in de cloud.
Kosten (200 a 300 p/m max)
Voor 200 tot 300 moet je denken aan partijen als Exact. Voor een paar tientjes heb je al Offective, is net zo uitgebreid, zo niet uitgebreider en veel goedkoper. Check eens http://www.software-voorraadbeheer.nl/ en http://www.online-software-facturatie.nl/ beide onderdelen van Offective en wat je zoekt. Kosten samen zijn 12 euro. Bovendien werken ze in de cloud.

Re: ERP / SAP / ?

14
Het is al een oud topic :)

Werk inmiddels al een tijdje met Exact Online welke gekoppeld is aan een Magento shop.
Het was even wennen maar Exact werkt inmiddels naar behoren.