PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

1
Hallo!

Klopt het dat het niet mogelijk is om 'likers' een privebericht te sturen via een facebook account die is aangemaakt als bedrijf? Als je bijvoorbeeld een winactie houdt met je webshop en de winnaars bekend wil maken, is het wel prettig om ze via een PM te benaderen.

Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar :S Wél kan de 'liker' mij als bedrijf een pm sturen en dan kan ik daarop vervolgens gewoon reageren. Maar een PM openen naar een 'liker' lukt me niet, klopt dit? Ben benieuwd hoe het eventueel dan wél moet...

Thnx!

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

3
Dat zou erg jammer zijn! Alleen ik keek even op de Facebook pagina van bv. de Bijenkorf; zij geven letterlijk aan na een winactie: "de winnaars krijgen bericht van ons via een PM"

De Bijenkorf kan dus wel een PM sturen naar een 'fan'? Wat is een goed alternatief om in contact te komen met een fan als een PM echt geen mogelijkheid is?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

5
MichelK schreef:Dat zou erg jammer zijn! Alleen ik keek even op de Facebook pagina van bv. de Bijenkorf; zij geven letterlijk aan na een winactie: "de winnaars krijgen bericht van ons via een PM"

De Bijenkorf kan dus wel een PM sturen naar een 'fan'? Wat is een goed alternatief om in contact te komen met een fan als een PM echt geen mogelijkheid is?
Dat soort winacties zijn officieel trouwens tegen de richtlijnen van Facebook ;).
Je kunt m.i. beter mensen aanmoedigen om hun mailadres ergens achter te laten, of een mailtje te sturen met bijvoorbeeld het juiste antwoord op een vraag, dan heb je gelijk de contactgegevens en hoeft dat niet meer via Facebook.

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

7
Heel vaag, maar als je ingelogd bent kan je geen bericht sturen naar een 'liker'. Als ik uitlog en vervolgens naar het account van de persoon ga, dan staat er wel een button 'bericht schrijven' in beeld waarmee ik hem/haar een PM kan sturen :S

Het beste is denk ik om de winnaar contact op te laten nemen via PM op facebook. Anders kan iedereen zich toch voordoen als die persoon? Hoe kan je zeker weten of de winnaar ook daadwerkelijk degene is die jij hebt geselecteerd? Hoe doen jullie dat?

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

8
MichelK schreef:Heel vaag, maar als je ingelogd bent kan je geen bericht sturen naar een 'liker'. Als ik uitlog en vervolgens naar het account van de persoon ga, dan staat er wel een button 'bericht schrijven' in beeld waarmee ik hem/haar een PM kan sturen :S
Maar stuur je dan een bericht als jezelf of als je bedrijf?

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

9
ik ben uitgelogd, dus geen van beiden :) Als ik als bedrijf inlog dan is die button 'bericht sturen' verdwenen bij de persoon aan wie ik een pm wilde sturen. Als ik als persoon inlog op facebook dan kan ik ook gewoon iedereen een pm sturen...

Blijkbaar is het niet mogelijk, alleen is het vreemde dan weer dat ik op het facebook account van bijvoorbeeld de bijenkorf zie dat ze winaars van acties informeren via een PM!

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

13
Dat klopt, omdat het niet de bedoeling is dat je mensen die je liken een bericht kan sturen. Dan zou daar misbruik van gemaakt kunnen worden door bedrijven met als gevolg dat niemand meer op het like knopje gaat drukken. Een like is geen op-in voor commerciële nieuwsbrieven.

Daarnaast zijn "like en win" acties officieel verboden door Facebook, maar ik heb nog geen sancties voorbij zien komen bij bedrijven die dit doen op facebook.

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

16
Dat komt omdat Facebook niet altijd alle berichten van de paginas die je leuk vind laat zien. Daar zit een algoritme achter in de vorm van "meer likes en reacties = bericht bij meer mensen op de tijdlijn". Daarnaast worden videos vaker getoond dan afbeeldingen en afbeeldingen vaker dan tekst. Daarom plaats je best altijd een plaatje als status update op Facebook.

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

18
WomenSecret schreef:Wij hebben een FB actie opgezet voor onze website en onder de likers een waardebon verloot maar nu reageert zij niet en willen we haar een berichtje sturen? ...dat lukt dus niet als pagina?
Nee dit ligt aan de privacy instellingen van degene. Wellicht kunt je het vanuit prive wel sturen, maar kans is ook dat zij alleen van vrienden berichten kan (en wil) ontvangen.

Kan ook zijn dat ze de pagina inmiddels niet meer liked:)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

19
Als mensen nadat ze iets gewonnen hebben niet zelf reageren hebben ze pech gehad. Het is juist de hele insteek van zulke acties dat ze ook de pagina volgen. Reageren ze niet, volgen ze je ook niet. Ik vraag winnaars zelf om een PB te sturen ivm dat je niet mensen kunt taggen en/of privé berichtje kan sturen als bedrijfspagina. En ik ga er niet achteraan met mijn persoonlijk facebook profiel. Niet alleman hoeft te weten wie er achter de webshop zit!

Trouwens zijn like/share/win acties officieel verboden volgens facebook guidelines. Zelf houdt ik wel acties, maar mensen mogen vrijwillig delen/liken, maar is vaak geen pre om iets te winnen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: PM sturen via facebook bedrijfs-organisatie account

20
Hilda schreef:Als mensen nadat ze iets gewonnen hebben niet zelf reageren hebben ze pech gehad. Het is juist de hele insteek van zulke acties dat ze ook de pagina volgen. Reageren ze niet, volgen ze je ook niet. Ik vraag winnaars zelf om een PB te sturen ivm dat je niet mensen kunt taggen en/of privé berichtje kan sturen als bedrijfspagina. En ik ga er niet achteraan met mijn persoonlijk facebook profiel. Niet alleman hoeft te weten wie er achter de webshop zit!

Trouwens zijn like/share/win acties officieel verboden volgens facebook guidelines. Zelf houdt ik wel acties, maar mensen mogen vrijwillig delen/liken, maar is vaak geen pre om iets te winnen.
Hun beleid is een aantal maanden geleden aangepast. Ze zijn nu veel coulanter naar dit soort acties. Er zitten nog wel voorwaarden aan; maar wel een stuk minder:)
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl