Ervaringen met affiliate programmas

1
Sinds kort maken wij gebruik van Daisycon als affilate programma. Mijn verwachtingen was dat ik op verschillende 'kwalitatief' goede website terug zou komen. Natuurlijk heb je zoals overal opstart kosten. En ook nog eens een borg van 500 euro. Daarna betaal je alleen voor Leads.

Nu loopt de campange al 2 maanden en zijn er wel een paar (20) websites die een link hebben opgenomen. Maar dit zijn websites als: 'Shopwiki.nl, http://www.shopfish.nl enz. Niet echt website waar ik blij van word.

De eerste lead wacht ik nog steeds op ondanks aangeleverde xml feeds, banners enz...

Wat zijn jullie ervaringen met affiliate partners?
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.

Re: Ervaringen met affiliate programmas

2
Just Carpets schreef:Sinds kort maken wij gebruik van Daisycon als affilate programma. Mijn verwachtingen was dat ik op verschillende 'kwalitatief' goede website terug zou komen. Natuurlijk heb je zoals overal opstart kosten. En ook nog eens een borg van 500 euro. Daarna betaal je alleen voor Leads.

Nu loopt de campange al 2 maanden en zijn er wel een paar (20) websites die een link hebben opgenomen. Maar dit zijn websites als: 'Shopwiki.nl, http://www.shopfish.nl enz. Niet echt website waar ik blij van word.

De eerste lead wacht ik nog steeds op ondanks aangeleverde xml feeds, banners enz...

Wat zijn jullie ervaringen met affiliate partners?

Ik ga deze week starten bij Tradetracker. Zij geven mij ook het advies om zelf aan de slag te gaan met het zoeken van partners. Zoek zelf partijen op waarvan jij denkt waar je graag wilt staan en benader die!

Danny
http://www.feetthis.com Sokken in 28 prachtige kleuren - Gratis verzenden

Re: Ervaringen met affiliate programmas

3
@feedt ben benieuwd naar je ervaringen straks. Heb je ook opstart kosten moeten betalen trouwens?

Zelf affiliates werven heb ik toch een beetje dubbel idee bij. Dan ben ik bezig om voor Daisycon nieuwe klanten te werven. Terwijl ik juist betaal om van hun netwerk gebruik te maken.
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.

Re: Ervaringen met affiliate programmas

4
Just Carpets schreef:@feedt ben benieuwd naar je ervaringen straks. Heb je ook opstart kosten moeten betalen trouwens?

Zelf affiliates werven heb ik toch een beetje dubbel idee bij. Dan ben ik bezig om voor Daisycon nieuwe klanten te werven. Terwijl ik juist betaal om van hun netwerk gebruik te maken.

Ik neem aan dat zij zelf ook werven voor je uiteraard. En extra klanten zelf werven kan toch geen kwaad? Dan hoeven het geen nieuwe klanten te zijn maar reeds bestaande klanten van Daisy.

Helaas ook opstartkosten moeten betalen. Wel leuke korting bedongen :)

Heb je wel al sales via de huidige partners? Extra bezoekers?
http://www.feetthis.com Sokken in 28 prachtige kleuren - Gratis verzenden
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ervaringen met affiliate programmas

5
Klopt ja kan geen kwaad. Behalve dat link partners zelf zich dan weer moeten aanmelden bij Daisycon. Ik denk dat voor bedrijven net te veel werk is allemaal. Het makkelijkste zou zijn dat ik gewoon een banner met code op kan sturen. Dus hapklare brokken.

Affiliates van hun zelf ben ik inderdaad aan het benaderen. Maar nog niet heel veel reacties. Dus heb een beetje vragen over de kwaliteit van de aangesloten publishers. Maar zal nog eens flink mn best doen.

Op het begin kreeg ik via het programma heel veel bezoekers op onze webshop. Alleen bleek dat de meeste bezoekers komen van klikprogramma's. Waar mensen betaald krijgen om per klik 0,001 cent of zoiets. Van deze bezoekers was 99% een bouncer. Dus heb ik niet veel aan.

Op dit moment genereren we zo'n 86 kliks per week. Maar er heeft nog geen enkele koop plaats gevonden. Normaal is ons conversie percentage toch behoorlijk hoog. Het zijn links vanaf o.a. deze websites: Shopwiki.nl, shopkorting.nl
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.

Re: Ervaringen met affiliate programmas

6
Affiliates willen ook geld verdienen.
Een bart smit is als affiliate makkelijk op te nemen en ze vinden er altijd wel klanten voor.
Voor matten ligt dat anders. Je moet al een autowebsite hebben wil je de automatten verkopen.
Ook een hekel hebben ze aan doorschakelen naar een andere website.
Op justcarpets staat een link naar caravantapijt en dat is een andere website. Daar krijgen ze geen commissie voor (neem ik aan)

Re: Ervaringen met affiliate programmas

7
Affiliate bureau's geven mij in ieder geval niet bepaald het grootste deel van de omzet. Deze maand via TradeTracker tot nu tot ~1500,- omzet. Dat is een fractie van onze omzet. Toch is het wel een leuke extra.

Echter hebben wij een heel breed scala aan producten. Dus is het snel interessant om voor ons te adverteren.

Als je een niche product doet, heb je vaak hoger marge. Maar om potentiële affiliates over de streep te trekken, zul je dan ook een flink % bereid zijn af te dragen.

Wij dragen 6% af... Dat zal voor jou 20-25% zijn minstens denk ik om een beetje aantallen te halen
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Ervaringen met affiliate programmas

8
Goede tip om de CPS wat op te hogen. Op dit moment hebben we een CPS van 8%. Onze webwinkel heeft een conversie van rond de 3% dus wel behoorlijk hoog.
Maar misschien kunnen we door wat hogere CPS wat meer publishers over de streep trekken.

Wat betreft de link naar caravantapijt.nl maakt dit denk ik niet zoveel uit omdat dit geen webwinkel is en dus geen lead kan opleveren.

Laat het weten als het meer oplevert.
Just Carpets: De webwinkel voor o.a. Automatten, Karpetten.