Re: Cursus volgen of direct starten?

2
Het wijst zich absoluut niet vanzelf. Je moet goed snappen hoe het werkt om een eigen bedrijf te hebben en welke verplichtingen je daar mee aan gaat. Een basiscursus economie of administratie is nooit weg.

Verder moet je goed snappen hoe een webwinkel werkt en hoe je daar dus een succes van moet maken. Of daar cursussen voor zijn dat weet ik niet eigenlijk.

Re: Cursus volgen of direct starten?

3
Nu denk ik wel dat er op internet ook al heel veel nuttige informatie staat over waar je op moet letten als je een webwinkel start. Dus je zou sowieso daar eerst eens naar kunnen kijken, en daarna nog overwegen of je een cursus gaat doen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Cursus volgen of direct starten?

5
Het gaat mij met name om de kennis over een webshop. Ik ben al eens eerder zzp'er geweest wat op zich goed ging (ik verdiende meer dan nu). De reden waarom ik destijds gestopt ben is omdat ik een hele leuke vaste baan kreeg aangeboden.
Verder kan iemand uit mijn familie helpen met het administratieve gedeelte.

Re: Cursus volgen of direct starten?

6
Ik zou gewoon een domeinnaam gaan registreren en is gaan oefenen met verschillende pakketten.

Open source en onder licentie (gratis of de proef versie)

Opensource:
Opencart
Zencart
Prestashop
Magento (zwaar)
ect.

Onderlicentie:
Biedmeer
Mijnwebwinkel
Logivert
ect.

Gewoon kijken of het allemaal een beetje lukt. Dan ben je niet veel geld kwijt, wel moet je er wat tijd instoppen.

Re: Cursus volgen of direct starten?

7
Ik zou goed kijken op webwinkelsucces.nl, daar staan veel tips en zoals Wouter voorstelt zou ik me verdiepen in het runnen van een bedrijf. Praat ook eens met de Kamer van Koophandel wanneer je besluit om te beginnen.

Re: Cursus volgen of direct starten?

8
Het is verstandig om je goed te verdiepen in de materie, maar dan lijkt me de Loi of Nha niet de beste oplossing. Ga inderdaad langs bij de KvK en de bank. Maak een (bedrijfs)plan en ga niet als een kip zonder kop te werk. Bepaal goed wie je bent, wat je valkuilen zijn, wat je wilt verkopen, wie je concurrenten zijn, wat je doelen zijn, waarom je het doet etc etc :-)
http://www.zoektermen.nl webmarketing bureau Breda
http://www.seomarktplaats.nl matcht opdrachtgevers met opdrachtnemers