Facebook en Twitter bieden fantastische kansen maar het lijkt makkelijker dan dat het is.
Ik vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn op social medie m.b.t. jullie webshops en waar jullie problemen mee ondervinden?
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
2Hoi Tim, welkom op dit mooie forum.
Je vraag is wel heel erg algemeen. De link die je er bij geplaatst hebt sluit weliswaar aan op je vraag maar de link op zich lijkt ietwat verdwaald in je post, oftewel gewoon neergeplempd. Omdat het bericht op site niet direct commercieel is en grofweg aansluit op je bericht laat ik het voor nu nog even toe. Meestal had hij verwijderd geworden. Ik ben vooral heel benieuwd naar jouw toekomstige bijdrage aan dit forum.
Groeten,
Wuoter
EDIT. Tim heeft wel zijn bericht aangepast nav. het mijne, maar niet gereageerd op mijn bericht. De link is toch maar even weggehaald, om te voorkomen dat dat de primaire reden is dat deze post bestaat.
Je vraag is wel heel erg algemeen. De link die je er bij geplaatst hebt sluit weliswaar aan op je vraag maar de link op zich lijkt ietwat verdwaald in je post, oftewel gewoon neergeplempd. Omdat het bericht op site niet direct commercieel is en grofweg aansluit op je bericht laat ik het voor nu nog even toe. Meestal had hij verwijderd geworden. Ik ben vooral heel benieuwd naar jouw toekomstige bijdrage aan dit forum.
Groeten,
Wuoter
EDIT. Tim heeft wel zijn bericht aangepast nav. het mijne, maar niet gereageerd op mijn bericht. De link is toch maar even weggehaald, om te voorkomen dat dat de primaire reden is dat deze post bestaat.
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
3Ik wil eigenlijk alleen maar helpen te laten zien hoe je het als webshop kunt insteken op het gebied van social media. Het artikel laat dit mooi zien. Daarnaast zou ik graag discussiëren met anderen over hoe zij social media inzetten.
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
4Begin maar! Hoe doe jij het? Of zou je het doen?
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
5Nou, wat je daar zegt is niet helemaal waar hoor.
Ik noem even geen namen, maar en zijn webshops die met een Like To Buy systeem werken.
Zodra ze via Facebook of Twitter een product delen ontvangen ze korting of bij sommige shops het artikel gratis.
Ik heb hier shops bij gezien die 11.000+ Likes op Facebook hebben.
Dat bewijst maar weer dat Social Media een machtige tool is voor de E-Commerce wereld.
Ik noem even geen namen, maar en zijn webshops die met een Like To Buy systeem werken.
Zodra ze via Facebook of Twitter een product delen ontvangen ze korting of bij sommige shops het artikel gratis.
Ik heb hier shops bij gezien die 11.000+ Likes op Facebook hebben.
Dat bewijst maar weer dat Social Media een machtige tool is voor de E-Commerce wereld.
Actief in webshopontwikkeling
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
6Ik ben het er zeker mee eens dat een Like to buy systeem een goed middel is. Echter, het is belangrijk dit niet te vaak te gebruiken omdat social media in eerste instantie niet is bedoeld om alleen als promotiemiddel in te zetten. Het gaat voornamelijk om branding en engagement.
Hierbij nogmaals de link naar het artikel. Ik denk dat het een goed voorbeeld geeft van hoe social media voor webshops kan worden ingezet.
[admin]: Tim, mods negeren en links gewoon blijven posten, wordt niet gewaardeerd. Lees aub even de regels van het forum erop na voor je weer links gaat plaatsen.[/admin]
Hierbij nogmaals de link naar het artikel. Ik denk dat het een goed voorbeeld geeft van hoe social media voor webshops kan worden ingezet.
[admin]: Tim, mods negeren en links gewoon blijven posten, wordt niet gewaardeerd. Lees aub even de regels van het forum erop na voor je weer links gaat plaatsen.[/admin]
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
7Zit je nou weer je link te posten? Én ook nog in een ander topic..
Ik ben het met AnyWay eens. Social media kunnen een prima verkoopkanaal zijn. Naast het PR doel ect. Maar verder ben je wel heel leuk bezig op Facebook! Kunnen hoop webwinkels inderdaad nog wat van leren.
Ik ben het met AnyWay eens. Social media kunnen een prima verkoopkanaal zijn. Naast het PR doel ect. Maar verder ben je wel heel leuk bezig op Facebook! Kunnen hoop webwinkels inderdaad nog wat van leren.
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
8Die heb ik inderdaad even weggehaald, want dat is een voorbeeld niet juist gebruik van social media inderdaadWouterjan schreef:Zit je nou weer je link te posten? Én ook nog in een ander topic..
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
9En nu zoek ik de "vind ik leuk" knop...Wouter Hol schreef:Die heb ik inderdaad even weggehaald, want dat is een voorbeeld niet juist gebruik van social media inderdaadWouterjan schreef:Zit je nou weer je link te posten? Én ook nog in een ander topic..
Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med
10Allereerst excuses voor het herplaatsen van de link. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn omdat ik van mening ben hier een hoop webshop eigenaren mee te kunnen helpen. Ik zal deze link dan ook niet meer plaatsen natuurlijk.
Een bericht delen om kans te maken (Like-to-buy) op een rayban zonnerbril, een Gucci geurtje of wat dan ook, is helaas iets wat niet past in het beleid van Facebook. Facebook zal dit in de toekomst geheel gaan weren. Dit soort berichten zullen dan ook worden verwijderd. Erg jammer als je het mij vraagt want het is natuurlijk een fantastisch middel om én je producten aan de man te brengen en je merkbekendheid te stimuleren. Voor Twitter is dit vooralsnog wel 'legaal'.
Er zullen voor Facebook dus andere oplossingen gevonden moeten worden om de verkoop een boost te geven. Een voorbeeld hiervan is het inzetten van 'claims' gecombineerd met promoted post. Waarmee speciale acties perfect kunnen worden gepromoot.
Een bericht delen om kans te maken (Like-to-buy) op een rayban zonnerbril, een Gucci geurtje of wat dan ook, is helaas iets wat niet past in het beleid van Facebook. Facebook zal dit in de toekomst geheel gaan weren. Dit soort berichten zullen dan ook worden verwijderd. Erg jammer als je het mij vraagt want het is natuurlijk een fantastisch middel om én je producten aan de man te brengen en je merkbekendheid te stimuleren. Voor Twitter is dit vooralsnog wel 'legaal'.
Er zullen voor Facebook dus andere oplossingen gevonden moeten worden om de verkoop een boost te geven. Een voorbeeld hiervan is het inzetten van 'claims' gecombineerd met promoted post. Waarmee speciale acties perfect kunnen worden gepromoot.