Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med

2
Hoi Tim, welkom op dit mooie forum.

Je vraag is wel heel erg algemeen. De link die je er bij geplaatst hebt sluit weliswaar aan op je vraag maar de link op zich lijkt ietwat verdwaald in je post, oftewel gewoon neergeplempd. Omdat het bericht op site niet direct commercieel is en grofweg aansluit op je bericht laat ik het voor nu nog even toe. Meestal had hij verwijderd geworden. Ik ben vooral heel benieuwd naar jouw toekomstige bijdrage aan dit forum.

Groeten,
Wuoter

EDIT. Tim heeft wel zijn bericht aangepast nav. het mijne, maar niet gereageerd op mijn bericht. De link is toch maar even weggehaald, om te voorkomen dat dat de primaire reden is dat deze post bestaat.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med

5
Nou, wat je daar zegt is niet helemaal waar hoor.
Ik noem even geen namen, maar en zijn webshops die met een Like To Buy systeem werken.
Zodra ze via Facebook of Twitter een product delen ontvangen ze korting of bij sommige shops het artikel gratis.
Ik heb hier shops bij gezien die 11.000+ Likes op Facebook hebben.
Dat bewijst maar weer dat Social Media een machtige tool is voor de E-Commerce wereld.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med

6
Ik ben het er zeker mee eens dat een Like to buy systeem een goed middel is. Echter, het is belangrijk dit niet te vaak te gebruiken omdat social media in eerste instantie niet is bedoeld om alleen als promotiemiddel in te zetten. Het gaat voornamelijk om branding en engagement.

Hierbij nogmaals de link naar het artikel. Ik denk dat het een goed voorbeeld geeft van hoe social media voor webshops kan worden ingezet.

[admin]: Tim, mods negeren en links gewoon blijven posten, wordt niet gewaardeerd. Lees aub even de regels van het forum erop na voor je weer links gaat plaatsen.[/admin]

Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med

9
Wouter Hol schreef:
Wouterjan schreef:Zit je nou weer je link te posten? Én ook nog in een ander topic..
Die heb ik inderdaad even weggehaald, want dat is een voorbeeld niet juist gebruik van social media inderdaad ;)
En nu zoek ik de "vind ik leuk" knop... :D

Re: Webshops hebben de draai nog niet gevonden op social med

10
Allereerst excuses voor het herplaatsen van de link. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn omdat ik van mening ben hier een hoop webshop eigenaren mee te kunnen helpen. Ik zal deze link dan ook niet meer plaatsen natuurlijk.

Een bericht delen om kans te maken (Like-to-buy) op een rayban zonnerbril, een Gucci geurtje of wat dan ook, is helaas iets wat niet past in het beleid van Facebook. Facebook zal dit in de toekomst geheel gaan weren. Dit soort berichten zullen dan ook worden verwijderd. Erg jammer als je het mij vraagt want het is natuurlijk een fantastisch middel om én je producten aan de man te brengen en je merkbekendheid te stimuleren. Voor Twitter is dit vooralsnog wel 'legaal'.

Er zullen voor Facebook dus andere oplossingen gevonden moeten worden om de verkoop een boost te geven. Een voorbeeld hiervan is het inzetten van 'claims' gecombineerd met promoted post. Waarmee speciale acties perfect kunnen worden gepromoot.